Kalkulator Ubezpieczenia OC AutoCasco NNW przez Internet dla Samochodów Osobowych Online

Szukasz taniego ubezpieczenia OC i AutoCasco dla swojego samochodu osobowego przez internet? Skorzystaj z odpowiedniego narzędzia! Porównaj teraz oferty największych Towarzystw i kup najtańszą polisę dla każdego auta w porównywarce ubezpieczeń OC i AC online, która jest polecana na mojej stronie internetowej. Ostatecznie otrzymasz przeszło 70+ propozycji ubezpieczeń OC od największych Zakładów Ubezpieczeniowych działających w Polsce m. in. od Aviva, Gothaer, Proama, Benefia, AXA Direct, Generali, Uniqa, Ergo Hestia, mtu24, Link4, Allianz czy PZU...
☛ Kalkulator Ubezpieczenia OC i AC Online ☚
PORÓWNYWARKA
FIRMY
Ubezpieczenia ProamaUbezpieczenia PZU
SAMOCHODY
Ubezpieczenia AC Ubezpieczenia Acura Ubezpieczenia Adler Ubezpieczenia Alfa Romeo Ubezpieczenia Alpina Ubezpieczenia Alpine Ubezpieczenia AMC Ubezpieczenia Ariel Ubezpieczenia Aro Ubezpieczenia Asia Ubezpieczenia Aston Martin Ubezpieczenia Audi Ubezpieczenia Austin Ubezpieczenia Austin Healey Ubezpieczenia Bentley Ubezpieczenia BMW Ubezpieczenia Borgward Ubezpieczenia Brilliance Ubezpieczenia Bristol Ubezpieczenia Bugatti Ubezpieczenia Buick Ubezpieczenia BYD Ubezpieczenia Cadillac Ubezpieczenia Callaway Ubezpieczenia Carbodies Ubezpieczenia Caterham Ubezpieczenia Chana Ubezpieczenia Changan Ubezpieczenia ChangFeng Ubezpieczenia Changhe Ubezpieczenia Chery Ubezpieczenia Chevrolet Ubezpieczenia Chrysler Ubezpieczenia Citroen Ubezpieczenia Cizeta Ubezpieczenia Coggiola Ubezpieczenia Dacia Ubezpieczenia Dadi Ubezpieczenia Daewoo Ubezpieczenia Daihatsu Ubezpieczenia Daimler Ubezpieczenia Dallas Ubezpieczenia Datsun Ubezpieczenia De Tomaso Ubezpieczenia DeLorean Ubezpieczenia Derways Ubezpieczenia Dodge Ubezpieczenia DongFeng Ubezpieczenia Doninvest Ubezpieczenia DS Ubezpieczenia Eagle Ubezpieczenia Efini Ubezpieczenia Excalibur Ubezpieczenia FAW Ubezpieczenia Ferrari Ubezpieczenia Fiat Ubezpieczenia Fisker Ubezpieczenia Ford Ubezpieczenia Foton Ubezpieczenia FSO Ubezpieczenia Fuqi Ubezpieczenia GAZ Ubezpieczenia Geely Ubezpieczenia Genesis Ubezpieczenia Geo Ubezpieczenia GMC Ubezpieczenia Great Wall Ubezpieczenia Groz Ubezpieczenia Hafei Ubezpieczenia Haima Ubezpieczenia Haval Ubezpieczenia Hawtai Ubezpieczenia Hindustan Ubezpieczenia Holden Ubezpieczenia Honda Ubezpieczenia HuangHai Ubezpieczenia Hummer Ubezpieczenia Hurtan Ubezpieczenia Hyundai Ubezpieczenia Infiniti Ubezpieczenia Inne auto Ubezpieczenia Innocenti Ubezpieczenia Invicta Ubezpieczenia Iran Khodro Ubezpieczenia Isdera Ubezpieczenia Isuzu Ubezpieczenia IZH Ubezpieczenia JAC Ubezpieczenia Jaguar Ubezpieczenia Jeep Ubezpieczenia Jiangnan Ubezpieczenia Jinbei Ubezpieczenia JMC Ubezpieczenia Kia Ubezpieczenia Koenigsegg Ubezpieczenia Kombat Ubezpieczenia Lamborghini Ubezpieczenia Lancia Ubezpieczenia Land Rover Ubezpieczenia Landwind Ubezpieczenia Lexus Ubezpieczenia Lifan Ubezpieczenia Lincoln Ubezpieczenia Lotus Ubezpieczenia LTI Ubezpieczenia LuAZ Ubezpieczenia Luxgen Ubezpieczenia Mahindra Ubezpieczenia Marcos Ubezpieczenia Marlin Ubezpieczenia Marussia Ubezpieczenia Maruti Ubezpieczenia Maserati Ubezpieczenia Maybach Ubezpieczenia Mazda Ubezpieczenia McLaren Ubezpieczenia Mega Ubezpieczenia Mercedes-Benz Ubezpieczenia Mercury Ubezpieczenia Metrocab Ubezpieczenia MG Ubezpieczenia Minelli Ubezpieczenia Mini Ubezpieczenia Mitsubishi Ubezpieczenia Mitsuoka Ubezpieczenia Monte Carlo Ubezpieczenia Morgan Ubezpieczenia Moskal Ubezpieczenia Nissan Ubezpieczenia Noble Ubezpieczenia Nysa Ubezpieczenia Oldsmobile Ubezpieczenia Opel Ubezpieczenia Osca Ubezpieczenia Packard Ubezpieczenia Pagani Ubezpieczenia Panoz Ubezpieczenia Paykan Ubezpieczenia Perodua Ubezpieczenia Peugeot Ubezpieczenia Plymouth Ubezpieczenia Pontiac Ubezpieczenia Porsche Ubezpieczenia Premier Ubezpieczenia Proton Ubezpieczenia Puma Ubezpieczenia Qoros Ubezpieczenia Qvale Ubezpieczenia RAM Ubezpieczenia Ravon Ubezpieczenia Reliant Ubezpieczenia Renaissance Cars Ubezpieczenia Renault Ubezpieczenia Rolls-Royce Ubezpieczenia Ronart Ubezpieczenia Rover Ubezpieczenia Saab Ubezpieczenia Saleen Ubezpieczenia Samsung Ubezpieczenia Santana Ubezpieczenia Saturn Ubezpieczenia Scion Ubezpieczenia SEAT Ubezpieczenia Shifeng Ubezpieczenia ShuangHuan Ubezpieczenia Skoda Ubezpieczenia SMA Ubezpieczenia Smart Ubezpieczenia SMZ Ubezpieczenia Soueast Ubezpieczenia Spectre Ubezpieczenia Spyker Ubezpieczenia SsangYong Ubezpieczenia Subaru Ubezpieczenia Suzuki Ubezpieczenia TagAZ Ubezpieczenia Talbot Ubezpieczenia Tata Ubezpieczenia Tatra Ubezpieczenia Tesla Ubezpieczenia Tianma Ubezpieczenia Tianye Ubezpieczenia Tofas Ubezpieczenia Toyota Ubezpieczenia Trabant Ubezpieczenia TVR Ubezpieczenia UAZ Ubezpieczenia Vauxhall Ubezpieczenia Vector Ubezpieczenia Venturi Ubezpieczenia Volkswagen Ubezpieczenia Volvo Ubezpieczenia Vortex Ubezpieczenia Wartburg Ubezpieczenia WAZ (Łada) Ubezpieczenia Westfield Ubezpieczenia Wiesmann Ubezpieczenia Willys Ubezpieczenia Wuling Ubezpieczenia Xin Kai Ubezpieczenia Zastava Ubezpieczenia ZAZ Ubezpieczenia Zibar Ubezpieczenia ZIŁ Ubezpieczenia Zotye Ubezpieczenia ZX
UBEZPIECZENIA

Jak Wybrać Ubezpieczenie OC lub AutoCasco w Porównywarce Polis Online? Ubezpieczenia Komunikacyjne dla Właścicieli Samochodów...


Poznaj zasady na jakich zawierane są umowy obowiązkowych ubezpieczeń oc (ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej) dla właścicieli samochodów osobowych, ciągników rolniczych, motocykli czy przyczep samochodowych oraz innych pojazdów wolnobieżnych. Czym określamy popularne OC? Jest to ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej dla wspomnianych pojazdów w przypadku szkody powstałej w ruchu drogowym. Umowę na ubezpieczenie OC możesz zawrzeć jedynie z wybranym zakładem ubezpieczeń, posiadającym odpowiednie zezwolenie, bezpośrednio lub za pośrednictwem partnerów zewnętrznych polecających wspomniane polisy komunikacyjne we własnych punktach lub za pośrednictwem serwisów internetowych.
Porównaj Ubezpieczenia OC i AC Online
Wykupując ubezpieczenie oc w wybranym Towarzystwie będziesz miał/a zagwarantowaną sumę gwarancyjną lub sumę ubezpieczenia stanowiącą górną granicę odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń. Oczywiście składki na ubezpieczenie OC ustala wcześniej sam zakład ubezpieczeń. Podczas podpisywania umowy ubezpieczenia oc dla swojego samochodu, przyczepy lub innego pojazdu mechanicznego, jesteś zobowiązany/a do udzielenia wszystkich informacji mających wpływ na możliwość dojścia do wypadku lub szkody z udziałem ubezpieczanego pojazdu. Chodzi tu głównie o stan techniczny auta, doświadczenie kierowców i formę stosowanych zabezpieczeń w pojeździe. Jeśli z jakiś przyczyn zatailiście te informacje przed ubezpieczycielem, a zostaną one wykryte, każdy zakład ubezpieczeń ma prawo do zmiany składki ubezpieczeniowej z uwzględnieniem zwiększenia prawdopodobieństwa wypadku, którą ostatecznie poniesie oczywiście ubezpieczający pojazd.

Naturalnym jest oczywiście, że okres ochrony obowiązkowym ubezpieczeniem OC rozpoczyna się z dniem podpisania umowy (i nie wcześniej), i trwa aż do dnia jej zakończenia. W praktyce każde ubezpieczenie OC zawierane jest na okres 1 roku (12 miesięcy), a po tym czasie należy je odnowić w tej samej firmie ubezpieczeniowej lub wybrać nową, po wcześniejszym wypowiedzeniu umowy na obowiązkowe ubezpieczenie oc. Zdarza się, że właściciel samochodu podejmuje decyzję o opłaceniu ustalonej składki w ratach. Niezapłacenie przez ubezpieczonego lub ubezpieczającego raty składki w terminie oznaczonym przez zakład ubezpieczeń nie powoduje ustania odpowiedzialności zakładu ubezpieczeń (nadal jesteśmy chronieni polisą komunikacyjną od odpowiedzialności cywilnej).

Mając wykupioną polisę OC (popularnie zwaną ubezpieczeniem oc) będziemy zabezpieczeni wobec innych na wypadek, kiedy to my doprowadzimy do szkody wyrządzonej czynem niedozwolonym. Precyzując mam tu na myśli stłuczkę, kolizję czy wypadek. Jest jednak od tego odstępstwo! Zakład ubezpieczeń będzie się domagał od nas zwrotu wypłaconego odszkodowania z odpowiedzialności cywilnej na rzecz pokrzywdzonych, jeżeli szkoda została wyrządzona przez ubezpieczonego lub osoby, za które ponosi on odpowiedzialność, w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości albo po użyciu środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami w Polsce, każdy zakład ubezpieczeń ma 30 dni na wypłacenie odszkodowania, licząc od dnia złożenia przez poszkodowanego zawiadomienia o szkodzie. W przypadku gdy nie uda się w tym terminie ustalić wysokości szkody, czas na wypłatę odszkodowania może zostać przedłużony do 90 dni. Jak postępować w przypadku kolizji i wypadku mając obowiązkowe ubezpieczenie OC? Jeśli to my jesteśmy sprawcami szkody mamy obowiązek udzielić pozostałym uczestnikom zdarzenia niezbędnych informacji koniecznych do identyfikacji zakałdu ubezpieczeń, łącznie z podaniem danych dotyczących zawartej umowy ubezpieczenia oc. Również musimy powiadomić o zaistniałym zdarzeniu zakład ubezpieczeń, udzielając mu niezbędnych wyjaśnień i przekazując posiadane informacje. Osoba, której odpowiedzialność jest objęta ubezpieczeniem obowiązkowym, a także osoba występująca z roszczeniem, powinny przedstawić zakładowi ubezpieczeń posiadane dowody dotyczące zdarzenia i szkody oraz ułatwić im ustalenie okoliczności ich wystąpienia i rozmiaru szkód, jak również udzielić pomocy w dochodzeniu przez zakład ubezpieczeń, roszczeń przeciwko sprawcy szkody. Poszkodowany w związku ze zdarzeniem objętym umową ubezpieczenia oc może dochodzić roszczeń bezpośrednio od zakładu ubezpieczeń. O zgłoszonym roszczeniu zakład ubezpieczeń powiadamia niezwłocznie ubezpieczonego, właściciela pojazdu mechanicznego.

Kiedy należy rozwiązać umowę ubezpieczenia OC? Jeśli jako właściciel samochodu osobowego, motocykla, ciągnika czy przyczepy chcesz rozwiązać dotychczasową umowę ubezpieczenia OC i wybrać inny zakład ubezpieczeń, musisz dzień przed upływem okresu 12 miesięcy, na który umowa została zawarta, powiadomić na piśmie dotychczasowy zakład ubezpieczeń o wypowiedzeniu umowy. Jeśli tego nie zrobisz, uważa się, że została zawarta następna umowa na kolejne 12 miesięcy. Warto także wiedzieć, że umowa na obowiązkowe ubezpieczenie OC dla pojazdu musi zostać zawarta najpóźniej w dniu rejestracji pojazdu mechanicznego.

Jeśli dojdzie do sprzedaży pojazdu - samochodu, ciągnika, motocykla lub przyczepy - z wykupionym ubezpieczeniem OC, zgodnie z prawem umowa od odpowiedzialności cywilnej nadal obowiązuje i wszystkie prawa oraz obowiązki przechodzą na nowego właściciela. Taka umowa obowiązuje do dnia, na jaki została zawarta, chyba że nowy właściciel pojazdu pisemnie z niej zrezygnuje. Poprzedni właściciel pojazdu mechanicznego ma 14 dni na powiadomienie zakładu ubezpieczeń o sprzedaży samochodu osobowego i o danych posiadacza, na którego przeniesiono prawo własności pojazdu.

W jakim zakresie obowiązuje ubezpieczenie OC dla samochodów, przyczep samochodowych czy motocykli? Z ubezpieczenia OC dla pojazdów mechanicznych przysługuje odszkodowanie, jeżeli jego właściciel lub kierujący pojazdem mechanicznym wyrządzili szkodę z ruchem tego pojazdu, będącą następstwem śmierci, uszkodzenia ciała, rozstroju zdrowia bądź też utraty, zniszczenia lub uszkodzenia mienia. Za szkodę powstałą w związku z ruchem pojazdu mechanicznego uważa się również szkodę powstałą podczas i w związku z wsiadaniem do pojazdu mechanicznego lub wysiadaniem z niego, bezpośrednim załadowywaniem lub rozładowywaniem pojazdu mechanicznego i zatrzymaniem lub postojem pojazdu mechanicznego.

Z symulacji naszego Partnera, z którym współpracuje sklep PrzyczepyMarter.pl w zakresie polecania produktów finansowych wynika, że klient kupujący ubezpieczenie OC za pomocą porównywarki Mfind oszczędza średnio ponad 500 zł! Suma oszczędności poczynionych przez wykupujących ubezpieczenia komunikacyjne OC może być więc bardzo znaczna, a potencjał dla oszczędności ogromny! Polacy doceniają proste rozwiązania i nie lubią przepłacać, zwłaszcza że wzrost cen polis w ostatnich latach dał się nam znacząco we znaki. Warto pamiętać, że OC ma wszędzie taki sam zakres, dlatego wydawanie na polisę więcej niż to koniecznie, nie ma sensu.

Ceny ubezpieczeń OC są stabilne, o dużych wzrostach narazie nie ma mowy, a średnia cena polisy od ponad roku wynosi niewiele ponad 1000 zł. Szalony wzrost cen ubezpieczeń OC, który śni się po nocach polskim kierowcom, narazie pozostaje przeszłością. Blisko 100 % podwyżki z lat 2015-2016 sprawiły, że ubezpieczyciele przestali ponosić straty z tytułu sprzedaży ubezpieczeń komunikacyjnych i wpłynęły na uspokojenie sytuacji na rynku. Czy ten trend utrzyma się dalej, czy czekają nas jednak zmiany? Niestety, korzystna dla kierowców sytuacja w branży ubezpieczeń komunikacyjnych może skończyć się razem z I kwartałem 2018 r. Uchwała Sądu Najwyższego w sprawie zadośćuczynień prawdopodobnie wpłynie na koszty wypłaty odszkodowań, a te uczynią zasadnym podwyżki cen ubezpieczeń OC. Powodów do paniki nie ma, ale podwyżki o około 1-2% miesięcznie są realne.

Z najnowszego raportu Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego opublikowanego w 2018 roku wynika, że blisko 40 procent wykrytych nieubezpieczonych to osoby, których wygasła polisa poprzedniego właściciela po zakupie używanego auta.Kolejna istotna przyczyna to nieopłacenie raty składki za OC i w efekcie wygaśnięcie umowy ubezpieczenia (24 procent). Inne powody to: przekonanie, że dla niesprawnego i nieużytkowanego pojazdu nie jest potrzebne ubezpieczenie (20 procent); brak pieniędzy na opłacenie składki (6 procent) oraz opóźnienie przy zawarciu polisy OC po zakupie nowego pojazdu lub po rejestracji auta sprowadzonego z zagranicy (3,5 procent). Aktualnie Fundusz szacuje, że w Polsce może być około 80 - 90 tysięcy nieubezpieczonych pojazdów, co stanowi 0,4 - 0,5 procent wszystkich pojazdów biorących udział w ruchu.
Porównaj Ubezpieczenia OC i AC Online

Jak Działa Polecana Porównywarka Ubezpieczeń OC i AutoCasco na Stronie PrzyczepyMarter.pl? Porównaj Blisko 76 Ofert Polis dla Samochodów!


Polecany kalkulator obowiązkowych ubezpieczeń OC przez internet umożliwia szybkie sprawdzenie ceny ubezpieczenia dla wskazanego pojazdu mechanicznego, który został zdefiniowany jako samochód, ciągnik, przyczepa samochodowa lub motocykl. W udostępnionym formularzu musisz podać niezbędne informacje i od razu otrzymasz oferty! Wśród informacji znajdzie się m. in. cena ubezpieczenia oraz jego zakres, dla ubezpieczeń dodatkowych AutoCasco.

Wszystkie dane, które musisz uzupełnić są wymagane przez poszczególne Zakłady Ubezpieczeń/Towarzystwa Ubezpieczeniowe. Dzięki temu łatwo i szybko uzyskasz informacje o tanich ubezpieczeniach OC i wartościowym AutoCasco, które uchroni Cię przed szkodami i wydatkami.

Wszystkie ubezpieczenia OC posiadają ten sam zakres ochrony, dlatego przy ich wyborze należy raczej kierować się ceną. Dodatkowym atutem przy wyborze tego rodzaju polisy będzie fakt, że niektóre zakłady ubezpieczeń oferują OC wraz z bezpośrednią likwidacją szkód. Oznacza to, że szkodę możesz zgłosić do swojego ubezpieczyciela, a nie do ubezpieczyciela sprawcy. Z mfind współpracują takie firmy ubezpieczeniowe jak PZU, AVIVA, Gothaer, Proama, Benefia, AXA Direct, Generali, Uniqa, You Can Drive, mtu24.pl, Link4, Allianz, Warta Direct, Signal Iduna i TU Zdrowie. Wypłatę odszkodowania gwarantuje z kolei Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny.
Porównaj Ubezpieczenia OC i AC Online

Bezpieczeństwo Transportu Drogowego a Ubezpieczenia Komunikacyjne do Samochodów Osobowych i Samochodów Ciężarowych!


Dla sprawnego funkcjonowania gospodarki nowoczesnych społeczeństw, opartej na wysoko rozwiniętej technice, konieczne jest niezakłócone działanie różnorodnych jej elementów (zaopatrzenie w energię, wodę, rozwinięte i szeroko dostępne sieci telekomunikacyjne i komputerowe, sprawnie działający transport). Zabezpieczenie obiektów, instalacji oraz usług zapewniających zaspokojenie tych podstawowych potrzeb społeczeństwa, w oparciu o systemy określane mianem infrastruktury krytycznej, ma zasadnicze znaczenie w kształtowaniu należnego poziomu bezpieczeństwa obywateli.

Bardzo istotnym elementem oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego miast, regionów i również całego kraju jest wygląd infrastruktury transportowej. Jej wielkość i nowoczesność jest wyznacznikiem atrakcyjności danego regionu dla potencjalnych inwestorów. Słabo rozwinięta infrastruktura transportowa hamuje swobodę przepływu towarów, usług, kapitału, ludzi czy innych elementów produkcji. Nie zachęca to do inwestowania w dane obszary, które warunkują wzrost rozwoju gospodarczego, ulepszanie infrastruktury. Jeżeli występują duże braki w jej istniejącym zapleczu to powoduje, że dany region w kraju staje się nieatrakcyjny dla potencjalnych inwestorów co z kolei prowadzi do hamowania i utrudniania rozwoju społeczno-gospodarczego, przez co standard życia ludności znajduje się na niższym poziomie. Dostępność transportowa zależy od sieci drogowych, kolejowych i lotniczych. Jeśli brakuje tych sieci to powoduje to utrudnienia w postaci barier infrastrukturalnych.

Zmiany funkcjonowania infrastruktury na świecie są spowodowane globalizacją gospodarki światowej. Wzrost konkurencyjności w sferze przepływu osób i towarów stał się istotnym czynnikiem dla dopasowania się na potrzeby rynku. Rozwój sieci transportowej i rozwój konkurencyjności są powiązane między sobą, ponieważ bardziej rozwinięta infrastruktura powoduje lepszą konkurencję. Jednak patrząc na to z drugiej strony brak konkurencyjnych i otwartych rynków jest barierą w pełnym wykorzystaniu wszystkich dostępnych połączeń. Jakość świadczonych usług, poprawa efektywności to wszystko zawdzięczamy dzięki wzrostowi konkurencyjności na które ma ona znaczący wpływ.

Na przestrzeni ostatnich lat widzimy bardzo dużą integrację różnych gałęzi transportu, nie tylko tych krajowych, ale także międzynarodowych, które mają duży wpływ na rozwój gospodarki Polski. Jest to istotny czynnik, który warunkuje współpracę na obszarze Europy. Niestety istnieje wiele przeszkód, które hamują rozwój integracji infrastrukturalnej. Należą do nich ochrona środowiska, potrzeba dużych nakładów pieniężnych, zagospodarowanie przestrzeni. System wielogałęziowy jest obecnie systemem transportowym występującym w Polsce, gdzie większa część stanowi transport samochodowy i kolejowy w przewozach ładunków i pasażerskich.

Obecnie w naszej ojczyźnie infrastruktura transportu jest w bardzo intensywny sposób rozbudowywana. Od jej wyglądu będzie związana przyszłość gmin, powiatów, województw i całego kraju. Infrastruktura musi spełniać najważniejsze czynniki i być tak rozbudowana, aby wspomagać rozwój wskazanych terenów. W rzeczywistości jest to bardzo ciężkie zadanie do zrobienia, które wymaga wielubadań i rozeznania, aby cel został osiągnięty. Dlatego zawsze trzeba pamiętać o dokładnym analizowaniu sytuacji występującej na danym obszarze, żeby zamiast hamowania rozwoju gospodarczego wspomagać go. Wydolny system transportu wpływa pozytywnie na rozwój gospodarczy i lepszą mobilność ludzi, co z kolei pokazuje nam, że jest bardzo ważnym czynnikiem kontrolującym rozwój społeczno-gospodarczy. Stwarzanie nowych węzłów komunikacyjnych pomaga rozwijać handel, produkcję i inne usługi. Również bardzo ważną rolę infrastruktura transportu odgrywa przy utrzymywaniu relacji stosunków międzynarodowych.

Infrastruktura drogowa jest podstawą funkcjonowania nie tylko społeczeństwa, ale i gospodarki. Polska znacząco odbiega pod względem rozwoju cywilizacyjnego od innych krajów Unii Europejskiej. Biorąc pod uwagę cele rozwojowe Polski należy dążyć do rozwoju infrastruktury kraju. Polska powinna dążyć do maksymalnego wykorzystania dostępnej infrastruktury, które sprzyjają rozwojowi gospodarczemu oraz podnoszeniu stopnia konkurencyjności kraju. Ważne jest, aby transport nie stanowił bariery, która hamuje rozwój gospodarki kraju.

Najważniejszym zadaniem polityki transportowej do roku 2025 jest ulepszenie sieci transportowej, która znacznie podniesie jakość usług. Unowocześnienie infrastruktury kraju ma pozytywnie wpłynąć na rozwój ekonomiczny kraju.

Najpoważniejszym zagrożeniem w ruchu drogowym jest kolizja. Można ją również określić jako zderzenia pojazdów, wypadku drogowego, wypadku samochodowego i kolizji ruchu drogowego. Kolizja następuje również, gdy pojazd zderza się z innym pojazdem, pieszym, zwierzęciem lub innymi przeszkodami takimi jak drzewo lub słup. Kolizje drogowe mogą spowodować zranienie, śmierć, uszkodzenie pojazdu i zniszczenie mienia. Spowodowanie zagrożenia bezpieczeństwa ruchu drogowego prowadzi do sytuacji, gdzie następuje poważne zagrożenie wystąpienia wypadku, uszczerbku na zdrowiu lub też śmierci na drodze. Na podstawie raportu Policji z 2015 roku, można stwierdzić, iż w 2014 roku wystąpiło 34 970 wypadków. Zginęło 3202 osoby oraz 42545 zostało rannych.

Na podstawie raportu policyjnego, można wyciągnąć wnioski, iż w 2014 roku - najczęściej dochodziło do zderzeń pojazdów w ruchu. Zanotowano 17 960 zdarzeń tego typu. Wypadki samochodowe spowodowały śmiertelność w wysokości 1278 osób (39,9%) oraz 24 161 osób rannych (56,8%).

Incydenty drogowe są to wszelkie zdarzenia drogowe zaburzające normalny, dotychczasowy przepływ pojazdów poprzez fizyczną impendancję pasów ruchów. Mówimy tutaj o takich zdarzeniach jak wszelkiego rodzaju wypadki i kolizje pojazdów, a także fizyczne niedoskonałości dróg ( dziury, muldy, zanieczyszczenia). Istotne jest również to, że na płynność ruchu mogą też wpływać zdarzenia występujące poza pasami ruchu – na poboczach bądź przy drodze. Nie doprowadzają one do fizycznej blokady pasów, jednakże wpływają na ruch, odwracając uwagę kierowców, wpływają na zmianę stylu jazdy i w efekcie mogą doprowadzić do obniżenia się jakości przepływu ruchu na drodze. Wypadki oraz zdarzenia mające miejsce poza obszarem drogi mogą być zaliczone do tej kategorii, jeśli ich wystąpienie wpłynie bezpośrednio na warunki panujące na drodze.

Czynnik ludzki obejmuje działania związane z zachowaniem kierowców i innych użytkowników dróg, które mogą przyczynić się do kolizji. Przykłady obejmują zachowanie kierowcy, ostrość wzroku i słuchu, umiejętność podejmowania decyzji oraz szybkość reakcji. Alkohol lub narkotyki – to kolejny czynnik, sprzyjający wystąpieniu zagrożeniu na drodze. Statystyki ubezpieczeniowe wykazują zwłaszcza większą częstość występowania wypadków i ofiar śmiertelnych wśród nastoletnich. Młodzi ludzie lekceważą często znaki oraz kierują się lekceważącym podejściem do bezpieczeństwa na drodze. Zagrożenia w ruchu drogowym można zminimalizować poprzez zwiększenie zakresu bezpieczeństwa na drodze.

Analizując zagrożenia komunikacyjne, nie można pominąć tak ważnego aspektu, jakim są przyczyny ich powstania. Źródeł zagrożeń jest wiele, ale te najczęściej występujące można podzielić na trzy następujące kategorie: zagrożenia wywołane przez człowieka – do tej grupy zaliczyć można wszystkie sytuacje, w których głównym czynnikiem jest bezmyślność oraz brak wyobraźni bądź rozwagi wśród kierowców, np. brawura lub niedostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Kierowcy bardzo często działając pod wpływem emocji lub impulsu łamią podstawowe zasady ruchu drogowego. Popełniają kategoryczne błędy, które w wielu przypadkach kończą się tragicznie; zagrożenia wywołane siłami natury, tj.: mgły, zamiecie śnieżne itd.; zagrożenia wynikające z wad konstrukcyjnych np. pojawiające się ubytki w nawierzchni dróg.

Jako wypadek drogowy definiuje się sytuację, w której wystąpiło zdarzenie drogowe w ruchu lądowym w postaci nieumyślnego naruszenia obowiązujących zasad bezpieczeństwa czego skutkiem jest zniszczenie mienia oraz śmierć jednego z uczestników lub obrażenia ciała powodujące naruszenie czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia trwające dłużej niż 7 dni.

Najczęstszą przyczyną wypadków oraz incydentów drogowych, jest niedostosowanie prędkości jazdy do warunków panujących na drodze. Złe warunki drogowe mogą występować z powodu: padającego śniegu, oblodzenia jezdni, mgły, padającego deszczu, mokrych liści spadających jesienią z drzew, chwilowego zadymienia drogi. Niebezpieczna jest także jazda pojazdem z nieodpowiednim ogumieniem. Często się zdarza, że kierujący zwlekają ze zmianą opon letnich na zimowe i podczas pierwszych opadów śniegu tracą przyczepność pojazdu.

Przyczyną wypadków drogowych jest także nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu. Kodeks ruchu drogowego nakazuje zatrzymanie pojazdu, którego ruch zmusiłby innych kierujących do zmiany pasa lub kierunku ruchu, a także istotnej zmiany prędkości jazdy. Zdaniem kierowców przyczyną tego stanu są: oślepienie przez słońce, zamyślenie, zapatrzenie się, a także sytuacja kiedy znak nakazujący ustąpienie pierwszeństwa jest czymś przysłonięty, np. gałęziami drzew.

Inną przyczyną wypadków drogowych jest niezachowanie bezpiecznej odległości między pojazdami. W ruchu miejskim niezachowanie odpowiedniej odległości między pojazdami często kończy się kolizją drogową, natomiast w ruchu pozamiejskim skutki takiego wypadku mogą być tragiczne. Spowodowane jest to tym, że wyższa prędkość powoduje zawężenie i wydłużenie pola widzenia, a także skrócenie czasu na podjęcie właściwych decyzji przez kierowcę. Z praw fizyki wiadomo również, iż każde zwiększenie prędkości powoduje wydłużenie drogi hamowania. Skutki takiego wypadku, szczególnie z przeszkodą stałą, są poważne, ponieważ wyzwala się większa energia niszcząca.

Jednym z najniebezpieczniejszych incydentów, którego dopuszczają się kierowcy jest jazda pod „prąd” autostradą. W ostatnim czasie w mediach dużo mówi się o coraz częstszych przypadkach takich zajść. Należy zdawać sobie sprawę przede wszystkim z tego, że osoba wykonująca ten manewr naraża nie tylko siebie, ale w szczególności jest wielkim zagrożeniem dla innych kierowców. Wypadki lub kolizje drogowe zdarzają się także z powodu niesygnalizowania lub błędnego sygnalizowania manewru skrętu. Często zdarza się, że kierujący za wcześnie włączają kierunkowskazy bądź za późno. W małych miejscowościach zdarza się, że w ogólne nie używają kierunkowskazów. Do innych przyczyn wypadków oraz incydentów drogowych należą: prowadzenie i jednoczesna rozmowa przez telefon / pisanie SMSów; wyprzedzanie w niedozwolonych miejscach oraz przed przejściami dla pieszych; brak zwracania uwagi na to, co dzieje się na poboczu drogi; ignorowanie znaków drogowych i nie respektowanie przepisów; prowadzenie pod wpływem środków odurzających (alkoholu, narkotyków, silnych leków); przejeżdżanie przez skrzyżowania na czerwonym świetle; prowadzenie pojazdów, które nie są w pełni sprawne.

Dlaczego warto mieć wykupione ubezpieczenie AutoCasco? Chcesz się czuć bezpiecznie podczas jazdy samochodem osobowym czy przyczepą kempingową? Powinieneś pamiętać o aktualnych ubezpieczeniach samochodowych, które to na pewno okażą się nie raz przydatne. Ubezpieczenia OC i AC to ubezpieczenia, jakie są wymagane, a szczególnie ubezpieczenie OC, które to jest obowiązkowym ubezpieczeniem komunikacyjnym i za jego brak podczas kontroli grozi nam dość wysoka kara pieniężna.

Decydujemy się już często na wykupienie pakietu ubezpieczeniowego, który to posiada takie ubezpieczenia jak OC, AC z NNW. Ubezpieczenie AC to bardzo korzystne dla nas ubezpieczenie komunikacyjne, które jest dobrowolnym ubezpieczeniem do samochodów osobowych. Pomaga nam ono wtedy kiedy spowodujemy już kolizje drogową, pokrywając koszty naprawy uszkodzonego samochodu, a także na pewno wtedy kiedy to nasz samochodów zostanie uszkodzony z przyczyn od nas nie zależnych. Wykupienie pakietu ubezpieczeniowego, w którym znajdziemy oc ac na pewno jest dla nas korzystnym rozwiązaniem ponieważ znajdziemy już więcej ubezpieczeń w bardzo atrakcyjnych dla nas cenach. Powinniśmy pamiętać o kontynuacji ubezpieczeń OC i AC, aby nie spóźnić się z płaceniem składki, ponieważ firma ubezpieczeniowa może z nami rozwiązać takie ubezpieczenie bez powiadamiania nas o tym. Ubezpieczenia takie jak OC to już dzisiaj obowiązek każdego właściciela samochodu.
Porównaj Ubezpieczenia OC i AC Online

Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym. Ubezpieczenia OC/AC jako Środek Zapobiegawczy


Cały czas są wdrażane działania w zakresie zwiększania bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego. Hasłem przewodnim rezolucji ONZ jest "Razem możemy ocalić miliony istnień ludzkich!". Ogólnym celem Dekady jest ustabilizowanie, a następnie zmniejszenie prognozowanej liczby ofiar śmiertelnych wypadków drogowych na całym świecie do roku 2020. W ramach Dekady przyjęto Globalny Plan Działań. Plan ten wskazuje pięć filarów, które państwa członkowskie powinny szczególnie uwzględnić podczas planowania działań z zakresu bezpieczeństwa drogowego przede wszystkim na poziomie krajowym i lokalnym.

Bezpieczeństwo na drodze, może zostać zwiększone poprzez zastosowanie innowacyjnych technologii. ITS można scharakteryzować jako stosowaną technologię informacyjną i komunikacyjną w transporcie. Inteligentne systemy transportowe (ITS) to zaawansowane aplikacje, które mają na celu dostarczanie innowacyjnych usług związanych ze środkami transportu oraz zarządzaniem ruchem. Stanowią szeroki zasób wiedzy, który doinformowuje użytkowników. System ten sprawia, iż ludzie są lepiej poinformowani i co najważniejsze – bezpieczniejsi. Chociaż może ITS odnoszą się do wszystkich rodzajów transportu, dyrektywa UE 2010/40 / UE (7 lipca 2010) definiuje swoje systemy, w których technologie informatyczne i komunikacyjne stosowane są w obszarze transportu drogowego. Dotyczy to przede wszystkim infrastruktury, pojazdów i użytkowników zarządzania ruchem i zarządzania mobilnością. Systemy te mają poprawić przede wszystkim bezpieczeństwo. Na ogół składają się z czujnika, który określa stan dróg oraz innych użytkowników drogi.

Ciągły wzrost ruchu drogowego zwiększa zapotrzebowanie na wszelkie rozwiązania dotyczące monitorowania i kontroli natężenia ruchu drogowego. Technologie w tym zakresie mają zwiększyć bezpieczeństwo na drogach poprzez: poprawę płynności ruchu i ochrony środowiska.

Systemy sterowania ruchem umożliwia lokalizację pojazdów. Obecnie następuje szybki rozwój technologii ITS. Technologia ta ułatwia dostęp do informacji. Coraz mniej istotne w przekazywaniu wiedzy stają się czynniki takie jak odległość i czas. Technologie nie tylko korzystnie wpływają na komunikację, ale także przede wszystkim ułatwiają dostęp do nowych zasobów wiedzy. Innowacja technologiczna stwarza szansę na zwiększenie zakresu bezpieczeństwa na drodze.

ITS stwarza wiele nowych możliwości I, co najważniejsze zmienia sposób zarządzania ruchem na drodze. Podstawowym zadaniem zarządzania ruchem jest planowanie natężenia ruchu. Dodatkowo integracja tego systemu z systemem liczenia pasażerów - umożliwia sprzężenie priorytetu z liczbą pasażerów. Aby osiągnąć jak najlepsze efekty na drogach, należy wcześniej rozwiązać wiele problemów związanych z natężeniem ruch, korkami, ilościami pojazdów w trasie, na postojach itp. Aby osiągnąć sukces, konieczne jest połączenie ITS z odpowiednią koncepcją zarządzania. Koncepcje zarządzania należy koniecznie umiejętnie wykorzystać do osiągnięcia celów wielu miejscowości. Należy zwrócić uwagę, że systemy zarządzania ruchem są stale udoskonalane.Postęp rozwoju technologii ma szansę zrewolucjonizować poruszanie się na drogach.

Transport w dzisiejszych czasach odgrywa ogromną rolę w każdej gospodarce. Polska jest krajem tranzytowym, przez który biegną szlaki komunikacyjne północ-południe oraz wschód-zachód, a działalność związana z transportem przynosi zyski w wysokości około 10 proc. PKB. Kluczem do realizacji systemowych działań, których celem jest zwiększenie bezpieczeństwa jest przede wszystkim umiejętne wykorzystanie istniejących już zasobów. Proste rozwiązanie w postaci kamer skierowanych nie tylko do wewnątrz pojazdu, ale i monitorujących sytuację na zewnątrz, które po raz pierwszy zastosowano w australijskiej komunikacji miejskiej, stanowi tu doskonały przykład. Szybko zorientowano się, iż dzięki takim kamerom możliwa jest rejestracja nie tylko wypadków, ale także zdarzeń kryminalnych. Pomysł na wykorzystanie tej obserwacji narzucał się sam - postanowiono go wykorzystać jako system bezpieczeństwa. Kamery w pojazdach oraz kamery stacjonarne zostały zinwentaryzowane, ich liczba zwiększona o te pojazdy które powinny uzupełniać nowy system. Opracowano również software, który został następnie zintegrowany z GPS i mapami miasta, który dodatkowo otrzymał moduły raportowania incydentów oraz statusów systemowych. Tym samym powstał pierwszy mobilny system monitoringu oparty na dynamicznie przemieszczających się środkach transportu.

Jest wiele rozwiązań, których umiejętne wykorzystanie znacząco przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa transportowego. Istnieje również duży potencjał w rozwoju rozwiązań, wykorzystywanych do realizacji celów pośrednich, których włączenie do ogólnodostępnego systemu znacząco przyczyniłoby się do poprawy bezpieczeństwa w transporcie.

W artykule znajdują się linki polecające do usług z serwisów partnerskich. Zachęcam do korzystania z polecanych produktów, a w szczególności z wiarygodnej porównywarki ubezpieczeń OC i Auto Casco.
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt Ubezpieczenia
YouTube Facebook Twitter
© 2018 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl
PrzyczepyMar
ter