Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019 Targi, Wyścigi, Zloty PrzyczepyMarter.pl

Przeglądaj najnowsze wydarzenia motoryzacyjne w kalendarzu imprez 2019 w serwisie motoryzacyjnym PrzyczepyMarter.pl Jeśli szukasz ciekawego wydarzenia takiego jak targi motoryzacyjne 2019, wyścigi samochodowe 2019 bądź zloty motocyklowe w swoim regionie, możesz posortować wszystkie wydarzenia według własnych kryteriów. Ten serwis został stworzony także dla organizatorów. Jeśli chcesz promować swoje wydarzenie, wystarczy że dodasz je do katalogu. Im więcej osób dowie się o Twojej imprezie tym większa społeczność fanów motoryzacji odwiedzi Twoje wydarzenie w Twoim mieście.
Dodaj Wydarzenie
WYDARZENIA
Roboty drogowe droga nr A4 Wezeł Wądroże - Węzeł Koskowice [102.500 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr A4 Wezeł Wądroże - Węzeł Koskowice [102.500 km]

  dolnośląskie • Polska
  24/Maj/2019 (09:00)
  Brak opinii • Brak postów
Inne droga nr S7r Chęciny - Jędrzejów [17.800 km]
RAPORT DROGOWY

Inne droga nr S7r Chęciny - Jędrzejów [17.800 km]

  świętokrzyskie • Polska
  24/Maj/2019 (09:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 37 Darłowo - Karwice [10.100 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 37 Darłowo - Karwice [10.100 km]

  zachodniopomorskie • Polska
  24/Maj/2019 (09:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr A4 Węzeł Opole Zachód - Węzeł Krapkowice kier. Wrocław [238.400 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr A4 Węzeł Opole Zachód - Węzeł Krapkowice kier. Wrocław [238.400 km]

  opolskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:30)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 74j odc. Wincentów - Rusiec [45.800 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 74j odc. Wincentów - Rusiec [45.800 km]

  łódzkie • Polska
  24/Maj/2019 (08:30)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr A1 w. Włocławek Zachód - w.Kowal [215.400 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr A1 w. Włocławek Zachód - w.Kowal [215.400 km]

  kujawsko-pomorskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:27)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 45 m. Mechnica [63.000 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 45 m. Mechnica [63.000 km]

  opolskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:15)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 72 odc. Słodków - Turek str. L i P [25.000 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 72 odc. Słodków - Turek str. L i P [25.000 km]

  wielkopolskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Inne droga nr 73 Pilzno - Brzostek [134.390 km]
RAPORT DROGOWY

Inne droga nr 73 Pilzno - Brzostek [134.390 km]

  podkarpackie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Inne droga nr 61b węzeł Serock [2.100 km]
RAPORT DROGOWY

Inne droga nr 61b węzeł Serock [2.100 km]

  mazowieckie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 12i Lublin - Zwoleń [7.200 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 12i Lublin - Zwoleń [7.200 km]

  lubelskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 61 Jabłonna -Legionowe -Zegrze- Borowa góra [21.100 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 61 Jabłonna -Legionowe -Zegrze- Borowa góra [21.100 km]

  mazowieckie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 84 Ustrzyki Dolne - Granicat Państwa [40.400 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 84 Ustrzyki Dolne - Granicat Państwa [40.400 km]

  podkarpackie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr A4 Węzeł Korczowa - Przejście Graniczne Korczowa [666.000 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr A4 Węzeł Korczowa - Przejście Graniczne Korczowa [666.000 km]

  podkarpackie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 92 Paczkowo [197.600 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 92 Paczkowo [197.600 km]

  wielkopolskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
Roboty drogowe droga nr 40 m. Twardawa [50.910 km]
RAPORT DROGOWY

Roboty drogowe droga nr 40 m. Twardawa [50.910 km]

  opolskie • Polska
  24/Maj/2019 (08:00)
  Brak opinii • Brak postów
1 2 3 4 5 6 7
BLOG

Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019: Gdzie reklamować swoje zloty motocyklowe w Polsce?


Jeśli jesteś organizatorem zlotu motocyklowego w Polsce i szukasz otwartego kalendarza imprez motocyklowych, zachęcam Cię do dodawania własnych wydarzeń na stronie PrzyczepyMarter.pl Na stronie utworzony został dział Wydarzenia motoryzacyjne, gdzie każdy użytkownik po założeniu konta, może dodać opis zlotu motocyklowego. Po utworzeniu wydarzenia, jego administrator może dodawać także wpisy do relacji z danego zlotu motocyklowego. Dodatkowo każde wydarzenie promowane jest na wielu podstronach tematycznych, podzielonych według miejscowości z całej Polski. W sezonie motocyklowym serwis motoryzacyjny PrzyczepyMarter odwiedzany jest przez setki użytkowników zainteresowanych wspólnymi spotkaniami na zlotach motocyklowych w Polsce!

Mimo tego, że przeważającą tematyką serwisu są przyczepy samochodowe to postanowiłem przygotować kalendarz imprez motoryzacyjnych, który będzie współtworzony przez samych użytkowników. Nie da się ukryć, że najpopularniejszą kategorią wydarzeń są zloty motocyklowe, które w okresie letnim cieszą się bardzo dużą popularnością. Jako osoba współorganizująca dowolny zlot motocyklowy w Polsce nie strać tej szansy i pozwól go odkryć innym motocyklistom i fanom dwóch kółek.

W celu dodania własnego wydarzenia wystarczy założyć konto, a następnie zalogować się na stronie PrzyczepyMarter.pl Po zalogowaniu zostaniesz przeniesiony do panelu z poziomu którego będziesz zarządzał swoim wydarzeniem np.: zlotem motocyklowym. Wpierw jednak musisz Dodać wydarzenie. Zajmie Ci to kilka minut. Za wczasu przygotuj sobie zdjęcia promujące wydarzenie, plakat i krótki opis, który szczegółowo omówi co będzie się działo na Twoim zlocie motocyklowym. Po dodaniu wydarzenia na podstronie Twoje konto będziesz mógł przejść do zakładki Zarządzaj wydarzeniem gdzie dodasz wpisy z relacją live ze zlotu.

Kalendarz imprez motocyklowych dodatkowo promowany jest na wielu podstronach serwisu motoryzacyjnego PrzyczepyMarter. Dodam, że podstrony dotyczące zlotów motocyklowych zajmują bardzo wysokie miejsca w wynikach wyszukiwania Google. W wielu przypadkach są to pierwsze miejsca co skutkuje tym, że na stronę internetową trafiają każdego dnia nowi motocykliści poszukujący interesujących wydarzeń i tym samym zlotów motocyklowych.

Cechy charakterystyczne kultowego motocykla WSK 125


Motor WSK 125 to w pewnych kręgach kultowy sprzęt. Nie zasługuje na ten status ani poprzez bezawaryjność (jak motocykle japońskie), ani przez niepowtarzalny wygląd czy głos silnika. WSK zdobyła popularność tak, jak mówi popularne przysłowie: "jak się nie ma co się lubi...". W dalszym ciągu można kupić go za niewielkie pieniądze. Po pierwsze, należy mu się szacunek chociażby z uwagi na to, że to ostatni polski motocykl. Mimo tego, że wiele osób narzeka na awaryjność silnika, sprzęt pozostaje sprawny mimo upływu ponad 25 lat od zakończenia produkcji. Zastanawiam się, który z współczesnych motocykli będzie jeździć po takim czasie. Największą wadą motoru jest dwusuwowy silnik o niskiej mocy. Nie pozwala na szaleństwa – można jechać około 80 kilometrów na godzinę (z górki, przy sprzyjającym wietrze). Podobny wynik osiągniemy zwykłym skuterem, a porównanie jej ze współczesnymi motorami 125 cm to nierówna walka.

Każdy, kto posiadał model WSK 125, przyzna, że częściej się go naprawia, niż jeździ. Awarii ulegają różne układy (biegi, sprzęgło, świeca zapłonowa), jednak naprawa nie jest trudna i zwykle użytkownik może poradzić sobie we własnym zakresie. Części są niskiej trwałości i konieczne jest ciągłe kontrolowanie stanu silnika. Na szczęście na portalach aukcyjnych można znaleźć mnóstwo części zamiennych. WSK 3 (popularnie zwana trójką) to często pierwszy motor dla młodego chłopaka. Wiele osób zwiększa jej osiągi poprzez wymianę części lub przerobienie na crossa, lub ścigacza. Chwalona jest jedynie za tolerancję w zakresie oleju, który musi być dolewany do paliwa. W tej kwestii zniesie wiele. Można ją znaleźć w tysiącach garaży w całej Polsce. Często wykorzystywana jest jedynie do jazdy po bezdrożach, zwłaszcza przez osoby, które nie mają prawa jazdy na motor. Niektórzy starsi panowie używają tego motoru jako pojazdu, którym jeździ się w weekendy na ryby. Trudno porównywać ją do nowych motorów lub skuterów, ale z pewnością nie był to nigdy motor, który budził pożądanie. W stosunku do tego modelu pasuje bardziej stwierdzenie, że "łezka się w oku kręci".

Motocykle Podkowa 98 rozpoczęto produkować seryjnie na początku 1939 roku. Był to motocykl charakteryzujący się lekką konstrukcją wzorowaną na angielskich motocyklach tej samej klasy. Jego napęd oparto na silnikach dwusuwowych angielskiej marki Viliers z fabryki w Wolverhampton. Podwozie motocykla zaprojektowano tak aby można było w przyszłości zamontować w nim silnik o pojemności 150 cm3. Dało to motocyklowi wytrzymałą ramę, tym samym osiągał on bardzo dobre wyniki w różnych zmaganiach sportowych. Wiosną 1939 roku 5 sztuk tych motocykli przekazano Warszawskiej Brygadzie Obrony Narodowej. W czasie zbliżającego się zagrożenia władze Zakładów Przemysłowych "Podkowa" S.A. z Poniatowa koło Legionowa przekazały kolejne motocykle oddziałom walczącym w obronie Warszawy. Przeznaczeniem tych motorów były funkcje łącznikowe.

Dane techniczne motocykla Podkowa 98:

Lekki motocykl turystyczny. Rama zamknięta, rurowa.
Silnik: Viliers dwusuwowy, 1-cylindorwy, o pojemności skokowej 98 cm3. Moc maksymalna 3 KM przy 3000 obr/min.
Ogumienie: polska opona Stomil
Masa własna: 98 kg
Prędkość maksymalna: 65 km/h
Zużycie paliwa: 1,8 l/100 km

Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019: Harley-Davidson firma motocyklowa z zasadami


Harley Dawidson to jedna z najpopularniejszych firm produkujących motocykle. Każdy ciężki, hałaśliwy motocykl pojawiający się na drodze jest nazywany tym mianem, nawet jeśli wyprodukowała go inna firma. Takich stereotypów dotyczących motocykli Harley Dawidson jest więcej. Początki marki – kim byli pierwsi harleyowcy? Pierwsze motory tej marki powstały na początku dwudziestego wieku. Po kilku latach powstała fabryka produkująca motory w sposób masowy. Z uwagi na sukces odniesiony w prestiżowych wyścigach Catskil Mountains, firma stała się sławna. Lata do pierwszej wojny światowej to szybki rozwój techniczny motocykli.

Nowoczesne jak na tamte czasy rozwiązania sprawiły, że motor był często używany przez żołnierzy amerykańskich podczas pierwszej wojny światowej. W roku 1940 firma pokonała innego producenta motocykli – Indian, w przetargu na motocykl wojskowy. Po specjalnych modyfikacjach motory okazały się niezawodnym pojazdem, na którym wzorowali się inni producenci motorów. Z drugiej strony Harley Dawidson czerpał inspirację z modeli BMW. Kilka tysięcy sztuk motorów zostało sprzedanych do ZSRR. Motor stał się popularny po wojnie, gdyż używane egzemplarze można było odkupić od armii za grosze.

Gangi i filmy. Po skończeniu wojny zapotrzebowanie na nowe motocykle ciągle się zwiększało. Firma po upadku konkurencji stała się monopolistą, jeśli chodzi o ciężkie motory. W latach powojennych motory zaczęły być kojarzone z gangsterami, handlem narkotykami i bójkami na noże. "Zwykli" motocykliści wybierali częściej motory Hondy, a krótkowzroczna polityka firmy doprowadziła ją na skraj bankructwa. Jedno można przyznać – Harley nigdy nie próbował się zmienić i nie przystał na produkcję lżejszych maszyn. Kojarzony jest z wolnością i ostrą muzyką.

Zmiany wizerunku firmy. W latach osiemdziesiątych firma zaczęła się zmieniać, co wyprowadziło ją z kryzysów. Zmienili się także harleyowcy. Spoważnieli, założyli rodziny. Najczęściej na takim motorze możemy zobaczyć biznesmenów w średnim wieku. Nie zmienia to faktu, że pojawienie się na ulicy Harleya przyciąga uwagę i budzi zazdrość.

Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019: Ferrari historia włoskiego "czarnego konia"


Założycielem firmy, która produkuje luksusowe samochody sportowe był pochodzący z Modeny ur. 18 lutego 1898 roku Enzo Ferrari. Swoją przygodę z sportem motorowym rozpoczął w roku 1919 z teamem CMN (Construzioni Meccaniche Nazionale) udziałem w wyścigu Parma Berceto. Po roku związał się z zespołem Alfa Romeo, w którym był kierowcą testowym, wyścigowym, asystentem ds. sprzedaży, a do roku 1939 szefem ekipy rajdowej. W roku 1929 stworzył stajnie wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari, która korzystała z samochodów Alfy do końca lat 30. Podczas wojny w roku 1943 przeniesiono firmę z Modeny do Maranello. Dziś zakłady Ferrari znajdują się w obydwu miastach w Modenie powstają karoserie samochodów cywilnych, a Maranello jest siedzibą stajni F1.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów wyścigowych i cywilnych powstało w roku 1947. Pierwszy model nazywał się Ferrari 125C Sport. Wyposażony był w dwunastocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 1497 cm3, generujący moc 118 KM i 5 - stopniową przekładnię biegów. Jego nadwozie zaprojektowali Gioachino Colombo i Giuseppe Busso. Auto zadebiutowało 11 maja 1947 r. na torze w mieście Piacenza. Wyprodukowany został w ilości dwóch egzemplarzy niestety żaden oryginalny nie zachował się do dziś. Od roku 1950 Scuderia Ferrari do dziś występuje w mistrzostwach Formuły 1. Pierwszym mistrzem świata w barwach zespołu był Alberto Ascari, który sięgał po tytuł mistrza dwukrotnie w latach 1952 i 1953. Podobny wynik dla stajni osiągnął Niki Lauda zdobywający tytuły w latach 1975 i 1977. Ale najbardziej utytułowanym zawodnikiem był Michael Schumacher. Jeździł dla Ferrari przez 10 lat w okresie od 1996 do 2006 roku pięciokrotnie z rzędu od roku 2000 zdobywał mistrzostwo świata, na 2 stopniu podium stawał dwukrotnie w latach 1998 i 2006. Raz w generalnej klasyfikacji zajął 3 miejsce w roku 2005. Kierowcy Ferrari 15 razy indywidualnie wygrywali zmagania mistrzostw formuły 1, 16 razy team zdobywał mistrzostwo konstruktorów.

Logiem używanym przez markę zespołu z Maranello jest czarny koń stojący na tylnych nogach widniejący na żółtym tle symbolizującym Modenę. Wizerunek ten widniał na emblemacie kadłuba samolotu myśliwskiego pilotowanego przez Francesco Baracca bohatera I wojny światowej, którego umiejętności podziwiał Enzo Ferrari. W roku 1960 współwłaścicielem spółki został koncern Fiata. Dziewięć lat później ojciec marki postanowił sprzedać na rzecz Fiata 50% udziałów w spółce, w ten sposób uzyskując fundusze na rozwój firmy.Enzo Ferrari zmarł w Modenie 14 sierpnia 1988 roku. Po jego śmierci 90% akcji przejął Fiat stając się udziałowcem większościowym. Pozostałe 10% zostało w posiadaniu syna Piero, który jest wiceprezesem Ferrari. W roku 2002 Fiat przeżywający problemy finansowe sprzedał 34% akcji bankowi Mediobaza. W roku 2005 5% udziałów od banku nabyła firma Mubadala Development. W roku 2006 koncern z Turynu zakupił wszystkie 29% akcji pozostających w rękach banku. Obecnie Fiat posiada 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo Ferrariego Piero, a pozostałe 5% należy do Mubadala Development.

Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019: Motocykle Simson - Bracia Simson znani i szanowani


Bracia Simson – w 1856 roku zaczęli produkcję broni i luf. Dostarczali ją dla niemieckiego wojska. Jak to się stało, że w Polsce ich nazwisko kojarzymy z zupełnie inną dziedziną? Bracia Simson wystartowali z produkują broni i stopniowo rozszerzali swą działalność. W czasach III Rzeszy rodzeństwo zostało zmuszone do emigracji, a firmę przejęło państwo. W tym czasie powstał pierwszy motocykl BSW 98. Po zakończeniu II Wojny Światowej firmę przejął Związek Radziecki i początkowo produkcja była przeznaczona na rynek ZSRR. Produkowano głównie: broń, rowery i wózki dziecięce.

W końcu w 1964 roku rozpoczęto produkcję serii ptaków. To seria czterech Simsonów nazwana potocznie serią ptaków. Ponieważ każde z czterech modeli miało nazwę szczególnego ptaka, którego najbardziej przypominało. W 1970 roku zakład liczył 14 tys. pracowników. 5lat później stworzono Simsona S50, którego produkowano rocznie 150tys. egzemplarzy. Następnie wprowadzono model S51, jednak zastąpiły go skutery SR50 i SR80, których produkcja przebiła liczebnie Simsona S50, o 45tys. sztuk więcej w stosunku roku. Popularność w Polsce zdobyły modele Simson S51 oraz skuter Simson SR50. Do dziś Simsony, choć nie należą do najmłodszych pojazdów, wciąż cieszą się uznaniem, ze względu na dużą bezawaryjność, ale także łatwy dostęp do części zamiennych, jak również prostotę naprawy.

Jak to w życiu bywa nic nie może być idealnie. W 1991 roku sprzedano jedynie 5 tys. pojazdów. Fabryka była zmuszona do redukcji zatrudnienia. Rok później konieczne było zmniejszenie mocy pojazdów według nowych przepisów prawnych. Spadało zainteresowanie na pojazdy o niższych pojemnościach. Aż w 2002 roku firma zakończyła produkcję, by w 2003r. ogłosić swą upadłość. Firmę przejęło MZA Meyer Zweiradtechnik Ahnatal GmbH i w 2009r. wznowiło produkcję silników. Simsony cieszą się uznaniem u osób starszych, nie naciskających na prędkość i szaleństwo. Ale i u młodych zdobywają wyrazy szacunku i zazdrości. Bo czymże piękniejszym jest w latach szczeniackich wjechać na "dzielnicę" Simsonem wśród znajomych na "pierdzących" motorynkach. Firma ta miała wiele oblicz. Produkcja broni, rowerów, motorowerów, motocykli, wózków dziecięcych. Zaskakiwała na każdym kroku. Ewenementem był jednak rok 1907. Właśnie wtedy firma Simson wyprodukowała samochód Supra- sportowe auto o szalonych osiągach, w zależności od modelu- 140 i 160 km/h. Piękny model do dziś budzący zachwyt.

MotoGP - najbardziej prestiżowe wyścigi motocyklowe


Motocyklowe Mistrzostwa Świata - MotoGP to najbardziej prestiżowe wyścigi motocyklowe porównywane do samochodowych wyścigów F1. Po raz pierwszy zostały rozegrane w 1949 roku i organizowane są przez Międzynarodową Federację Motocyklową (FIM). Pierwszym mistrzem świata w najwyższej klasie był Leslie Graham pochodzący z Wielkiej Brytanii. Mistrzostwa obecnie składają się z 18 wyścigów tzw. Grand Prix, odbywających się na kontynentach: europejskim, amerykańskim, azjatyckim oraz w Australii. Zawodnik, który zdobędzie najwięcej punktów podczas wszystkich wyścigów zdobywa mistrzostwo świata.

Podobnie jak Formuła 1, "Królewska klasa" jest poligonem do testowania najnowszych technologii z dziedziny konstrukcji motocykli i ich opon. Motocykle te mają masę od 135 do 165 kg (w zależności od liczby cylindrów), silniki benzynowe o pojemności do 800 cm³, osiągające moc do ok. 240 KM i prędkości do 340 km/h. W sezonie 2009 Dani Pedrosa na torze w Mugello osiągnął prędkość 349 km/h. Hałas o natężeniu 130 decybeli, jaki wytwarzają, zmusza kierowców do używania stopperów. Obecnie w MotoGP mamy czterech producentów: Yamaha, Honda, Ducati oraz Suzuki. Od sezonu 2012 pojemność motocykli w klasie MotoGP wynosi 1000 cm³.

Jakie motocykle jeżdżą po naszych drogach?

W wielkim skrócie chciałbym przedstawić najciekawsze motocykle polskiej produkcji oraz światowych producentów. Na początku XX wieku rozwój motocykli tak szybko poszedł do przodu, że w ciągu kilku lat powstało kilku znaczących graczy na rynku a ich bezpieczeństwo i wygoda pozwoliły zdobyć popularność wśród użytkowników dróg.

Z polskich motocykli należy wymienić na pewno motor: Sokół i Junak, które już wcześniej opisaliśmy. W najbliższym czasie opiszemy takie motocykle jak Lech, WFM, SHL czy WSK. WFM - Warszawska Fabryka Motocykli - był prostą i popularną konstrukcją. Była to raczej konstrukcja do jazd na niedalekie trasy ze względu na słabą konstrukcję silnika, która nie nadawała się do jazd turystycznych. Pierwsze modele motocykla SHL wyprodukowano jeszcze w 1938 roku a ostatni w 1970 roku. Polski motocykl WSK - Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego - początkowo był produkowany jako model WFM M06 jednak wprowadzone zmiany w motocyklu pozwoliły WSK konkurować z największym producentem motocykli.

Na świecie jest bardzo wiele marek motocykli mniej lub bardziej znanych. Nie sposób ich wszystkich od razu wymienić. W najbliższym czasie postaram się przygotować wizytówkę każdego producenta. Zagraniczne marki, o których wszyscy na pewno słyszeli: Aprilia, Benelli, Bimota, Boss Hoss, BMW, Buell, Bultaco, Cagiva, Derbi, Dodge, Ducati, Gas Gas, Gilera, Harley-Davidson, Honda, Husaberg, Husqvarna, Indian, Jawa, Kawasaki, KTM, Laverda, Malaguti, MBK, Moto Guzzi, Moto Morini, Moto TM, MTT, Münch, MV Agusta, MZ, Norton, Pannonia, Praga, Peugeot, Rieju, Sachs, Suzuki, Triumph, Yamaha, Simson. Amerykański producent motocykli Indian był pierwszym producentem na rynku amerykańskim.

Budowa motocykla - silniki czterosuwowe. Mimo upływu lat budowa motocykla jest niezmienna. Obecne motory zasadniczo nie różnią się swoją konstrukcją od tych, które powstawały na początku XX wieku. Każdy motocykl składa się z ramy, silnika, dwóch kół oraz widelca teleskopowego. Jest to pierwszy artykuł z serii opisującej budowę jednośladu w naszym serwisie. Zasada działania silnika czterosuwowego nie zmieniła się od jego powstania. Benzyna i powietrze dochodzą do uszczelnionego cylindra. Mieszanka jest sprężana ruchem tłoka i spalana. Wał korbowy zamienia ruch posuwisty tłoka na ruch obrotowy. W czasie jednego cyklu roboczego wał korbowy wykonuje dwa obroty czyli sam tłok wykonuje cztery ruchy: ssanie mieszanki, sprężanie, praca, wydmuch spalin. Proces ten znany dokładniej jest pod terminem cykl Otta - od niemieckiego konstruktora, który opracował pracę silnika czterosuwowego.

Kalendarz Imprez Motoryzacyjnych 2019: Targi motoryzacyjne Motor Show 2014 Poznań - spełniona obietnica


Organizatorzy tegorocznej edycji największych w Polsce targów motoryzacyjnych MOTOR SHOW 2014 od dłuższego czasu przekonywali, że poziom wydarzenia będzie wyjątkowo wysoki, a dzięki skali uda się usatysfakcjonować zwiedzających z całego kraju. Czy cel został osiągnięty? Kto był, te wie. Kto nie mógł dotrzeć do Poznania, niech dokładnie czyta dalej! Cztery targowe dni, pełne emocji i niezapomnianych wrażeń właśnie przeszły do historii, jako niekwestionowane święto branży motoryzacyjnej. Od 27 do 30 marca Poznań stał się stolicą miłośników jedno- i dwuśladów, maszyn o potężnej mocy i urzekającym designie. Nie zabrakło również pięknych kobiet, których urok osobisty nie przyćmiewał, ale podkreślał wyrafinowane sylwetki premierowych modeli samochodów, motocykli i camperów oraz samolotów.

Tegoroczna edycja wielkiej motoryzacyjnej fety to przede wszystkim 200 wystawców, którzy jeszcze silniej zaangażowali się w przygotowanie stoisk oraz toczących się na nich atrakcji. Łącznie zagospodarowano 10 pawilonów oraz teren zewnętrzny, czyli około 50 000 mkw. powierzchni wystawienniczej, co sprawia, że poznańska zarówno w skali kraju, jak i Europy Środkowo-Wschodniej nie ma sobie równych. Najbardziej emocjonujące okazała się jednak statystyki dotyczące zwiedzających. W tym roku Targi MOTOR SHOW odwiedziło dokładnie 96 013 osób, wśród których znaleźli się zarówno profesjonaliści, jak i amatorzy. W ilu wydarzeniach towarzyszących mogli wziąć udział zwiedzających? Na to pytanie trudno jednoznacznie odpowiedzieć, ponieważ było ich aż tak wiele. Wiadomo jednak, że wydarzeniu przyglądały się media z całego kraju reprezentowane przez kilkuset akredytowanych dziennikarzy.

Największy Salon Samochodowy: Bez względu na to, w jakim stadium biznesowego rozwoju znajdowała się branża motoryzacyjna, Międzynarodowe Targi Poznańskie zawsze oferowały największe wydarzenie skupiające zarówno profesjonalistów, jak i miłośników motoryzacji. Tegoroczne MOTOR SHOW oddało optymistyczne nastroje w branży, prezentując silną pozycję branżowych liderów. A co dokładnie zaprezentowali? Szczególnie pierwszego dnia można było uczestniczyć w licznych konferencjach prasowych, podczas których miały miejsce polskie premiery. Było Porsche Macan, Mercedes Klasy S Coupe, Golf Sportsvan, Infiniti Q50, Jeep Cheronee, Nissan Note, Rolls-Royce Wraith. Emocje wzbudziły również jedyna w Polsce Alfa Romeo 4C, Volkswagen XL1, Maserati Ghibli czy hybryda Kia Provo. Na MOTOR SHOW 2014 nie zabrakło również takich marek, jak Mazda, Suzuki, Mitsubishi, Peugeot, Hyundai, Lexus, Citroen, Fiat, Abarth, Lancia, Ford, audi, Bentley, Lamborghini, Seat, Skoda.

Mocny Salon Motocyklowy: Niezwykle imponująco zaprezentował się tegoroczny Salon Motocyklowy, który w stosunku do ubiegłego roku podwoił swoją objętość. Za sukces potraktować można obecność Harleya-Davidsona z globalnym stoiskiem. Imponująco prezentowało się również stoisko BMW oraz Romet. Pozytywnym zaskoczeniem dla wielu zwiedzających było stoisko Piaggio, Vespa, Gilera a także możliwość podziwiania amerykańskiej legendy – motocykli Indian. Wśród wystawców pojawili się również ASP Group, Triumph, Modeka, KTM, Yamacha, Lidor, Kaliński, Ruady Śrem, Parts Europe, Junak, ATV Sweden. Tradycyjnie już motocykliści mogli skorzystać z bezpłatnego parkingu, a na scenie głównej odbył się finał Custom Festivalu, czyli rywalizacji najpiękniejszych motocykli.

Salon Caravaningowy z roku na rok coraz większy: Caravaning, to nie tylko biznes, ale również sposób na życie, o czym można było przekonać się podczas MOTOR SHOW 2014. Zlokalizowana w pawilonie nr 3 ekspozycja cieszyła się niebywałym powodzeniem, nie tylko wśród uczestników Zlotu Caravaningowego. Udział Targów MOTOR SHOW w popularyzowaniu domów na kółkach jest coraz większy, tym bardziej cieszy fakt, że pomysł wspiera coraz liczniejsze grono wystawców. W tym roku pojawili się bowiem przedstawiciele firm Balcamp, S-Camp, Romer, Buskamper, Europa Pampers, Polcamp, Caravan, Easy Amper, Wadowscy, Hobby, Elcamp, 2N Everpol, CarGo, Camel Camp, Mika, Truma, Smolicz i Meva-Pol.

Działo się naprawdę sporo! Szczególnie w weekend, kiedy to panie, nierzadko wraz z partnerami, przyglądały się metamorfozom, a także korzystały z porad stylistów, dietetyków oraz wizażystów. Wśród wystawców tej przestrzeni znaleźli się także producenci wyrafinowanej biżuterii i designerskich mebli. Kobiety znaleźć mogły także coś dla ciała – salon fryzjerski i odzieżowy – oraz dla ducha – świeżo wyciskane i ręcznie robione lizaki. W Mieście Kobiet nie mogło zabraknąć samochodów, skuterów i rowerów. Najsilniejszym magnesem okazały się jednak prowadzące spotkania z modą – Maja Sablewska oraz Dorota Gardias.
Formy dostawy Formy płatności Zwroty/Reklamacje Mój koszyk Moje zamówienia Pomoc
Wiadomości Łódzkie Przyczepy Części/Akcesoria Nowe Opony Wydarzenia Biznes Black Friday Prawo jazdy Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook Twitter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Kup nowe opony przez internet, wykorzystując motoryzacyjną platformę e-commerce PrzyczepyMarter! W ofercie sklepu znajdziesz nowe opony online dla różnych pojazdów i w różnych rozmiarach - od opon dla samochodów osobowych po duże opony rolnicze i dla ciężarówek! W sklepie motoryzacyjnym online PrzyczepyMarter z oponami na każdy sezon prezentowane są tylko oferty wiarygodne i sprawdzone przez użytkowników pojazdów. Oferta cenowa nowych opon wszelkiego rodzaju została przygotowana na każdą kieszeń... Aktualna oferta to przeszło 2 tysiące różnych modeli opon letnich i opon zimowych różnych kategorii dla każdego!
PrzyczepyMar
ter