PRZYCZEPYMARTER//BIZNES

Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała

(c) Newseria//PrzyczepyMarter  •  9/Kwiecień/2019 (13:32)
Automatyzacja obsługi z wykorzystaniem sztucznej inteligencji i generatorów mowy może zrewolucjonizować systemy telefonicznej obsługi klienta. Choć roboty idealnie naśladują już ludzki głos i skutecznie analizują ludzką mowę, to coraz częściej podnoszone są kwestie etyczne. Voice-boty nie powinny naśladować ludzi, by nie wprowadzać w błąd klientów – twierdzą eksperci branży.
PrzyczepyMarter.pl Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała

Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała. Wkrótce dzwoniąc na call center, nie rozpoznamy, czy rozmawiamy z człowiekiem


– Ludzie, gdy dzwoni telefon, spodziewają się, że dzwoni człowiek, więc jeżeli jest to coś zbliżonego do człowieka, to zakładają, że jest człowiek. Tymczasem voice-boty stają się coraz bardziej naturalne. Mają coraz bardziej ludzki głos i rozmawiają już jak człowiek. Możemy teraz zauważyć trend, że automaty nie są zbyt regularne, że one np. czasami się pomylą, coś powtórzą albo zrobią jakąś przerwę – wszystko po to, by skuteczniej przypominać człowieka – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Bartosz Ziółko z Techmo.
1. Porównaj ubezpieczenie online w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie OC/AC przez internet
3. Oszczędź nawet 500 zł teraz!
Oblicz składkę →

Technologia voice-botów jest coraz bardziej zaawansowana. Maszyny już w bardzo dużym stopniu potrafią naśladować ludzi, włącznie z poprawnym akcentowaniem sylab. Z dostarczanego przez Silicon Intelligence voice-bota Guiyu korzystają głównie firmy zajmujące się handlem. Służy on do kontaktów z klientami, z którymi może się porozumiewać w języku mandaryńskim, angielskim i japońskim. Guiyu rozpoznaje, co mówi klient, i zapisuje to jako tekst. Następnie bot analizuje tekst w oparciu o obszerną bazę fraz i zdań, by stworzyć odpowiedź. Wreszcie Guiyu przekształca swoją pisemną odpowiedź w głosową wypowiedź.

– W tej chwili jest bardzo duże zainteresowanie w uruchamianiu tzw. voice-botów, czyli automatycznej obsługi klienta przez telefon, dzięki którym klienci mogą rozwiązać swoje podstawowe problemy. One są zazwyczaj powtarzalne, dlatego można skupić pracę ludzi na zadaniach trudniejszych, nieszablonowych, a większość spraw zleconych do call center można rozwiązywać automatycznie. Jest również zastosowanie w reklamach przez telefon albo miękkiej windykacji – przekonuje Bartosz Ziółko.

Choć współczesna technologia pozwala na generowanie głosu do złudzenia przypominającego ludzką mowę, to coraz częściej podnoszona jest etyczna strona tej technologii.

– My rekomendujemy klientom, żeby niekoniecznie stosować taki bardzo naturalny głos, bo to wywołuje u odbiorców efekt zbliżony do uncanny valley, czyli że ludzie tracą poczucie, co się dzieje. To jest rzecz do przemyślenia, czy te automaty nie powinny tonem głosu oświadczać: rozmawiasz z automatem, mów jak do automatu – twierdzi ekspert.

Technologia związana z generowaniem i rozpoznawaniem mowy wykorzystywana jest jednak również w drugą stronę – nie do prezentacji usług, lecz do identyfikacji rozmówcy.

– Biometria głosowa to sposób na weryfikację klienta lub w ogóle dzwoniącego poprzez ocenę próbki jego głosu, które wcześniej zostały zdeponowane w odpowiedniej instytucji. To akurat jest zjawisko, które trochę wolniej się rozwija. Myślę, że tutaj jest kwestia pewnych obaw o bezpieczeństwo takich rozwiązań. Biometrii większość osób nie rozumie, więc obawia się jakichś problemów. Z drugiej strony wchodzą regulacje, które nakazują mieć różne metody weryfikacji klientów, żeby nie bazować właśnie tylko na haśle – wskazuje Bartosz Ziółko.

Tymczasem identyfikacja na podstawie danych biometrycznych połączonych z hasłem może być dużo skuteczniejsza, a zarazem praktycznie niemożliwa do zhakowania. Polska firma Unima2000 oferuje systemy biometrii głosowej skierowane do odbiorców usług finansowych, telekomunikacyjnych czy ochrony zdrowia. Zdaniem przedstawicieli firmy biometria głosowa zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa niż tradycyjne rozwiązania. Współczesne systemy biometrii głosowej są coraz dokładniejsze.

Liderem w rozwoju technologii syntezy mowy są Chiny. Według analityków z Zion Market Research, gdy światowy rynek inteligentnych rozwiązań głosowych rósł w tempie 30 proc. w latach 2016–2017, w Chinach wskaźnik ten wynosił około 70 proc. W ubiegłym roku chiński rynek inteligentnego głosu był wart około 2,3 mld dol.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
Blog prowadzony o transporcie i promowania przyczep samochodywch w Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianicach i Łodzi online. Na stronie zapoznasz się z informacjami o sklepie motoryzacyjnym z przyczepkami oraz praktycznymi wiadomościami o transporcie towarów.
REKLAMA
1. Porównaj ubezpieczenie online w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie OC/AC przez internet
3. Oszczędź nawet 500 zł teraz!
Oblicz składkę →
TAGI
głosu mowy bartosz głos systemy człowiek klienta guiyu obsługi ludzi biometrii naśladować nie powinny dzwoni voicebotów
OPINIE
Napisz Opinię: Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
BIZNES
1

Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu

Artykuł Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała
Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu. Metr ziemi obsadzony specjalną mieszanką roślin oczyszcza je tak samo jak 5-letnie drzewo
– Łąka antysmogowa to specjalna mieszanka roślin do stosowania w pasach drogowych, które się znajdują zarówno pośrodku jezdni, jak i po bokach, dostosowana do tego, żeby jak najlepiej wyłapywać spaliny i pył pochodzący z transportu. Czy to spaliny, które wydostają się z rur wydechowych, czy inne odpadki, które pochodzą ze ścierania się opon i klocków hamulcowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Podyma z Fundacji „Łąka”.

Z danych ONZ wynika, że do 2050 roku 6 na 10 osób będzie mieszkańcami miast. Te zaś odpowiadają za 60–80 proc. całkowitego zużycia energii i nawet 75 proc. emisji dwutlenku węgla. Choć za większość zanieczyszczeń odpowiadają domowe piece, to w największych miastach winowajcą jest transport – np. raport NIK wskazywał, że w Warszawie samochody odpowiadały za 63 proc. stężenia PM10.

Enklawę czystego powietrza tworzy zieleń, dlatego największe miasta inwestują w parki i sadzą drzewa. W Nowym Jorku jedno drzewo ma przypadać na czterech mieszkańców, w Niemczech autostrady są chronione poczwórnymi pasami drzewostanów. Równie skuteczne co drzewa mogą się okazać łąki.

– Nasze łąki można zastosować przy drogach, przede wszystkim przy drogach, autostradach. Mamy około 250 tys. ha poboczy dróg w całym kraju, czy to drogi gminne, powiatowe czy zjazdy, więc możliwości jest mnóstwo. Jadąc autostradą, widać, ile jest trawników, my chcielibyśmy je zamienić na filtry, które wyłapują pyły – przekonuje Maciej Podyma.

Z danych Fundacji wynika, że obecnie w parkach miejskich w Polsce jest  90 proc. trawników i tylko 10 proc. drzew i krzewów. Tymczasem trawniki nie do końca spełniają w naszym kraju swoja rolę – w Wielkiej Brytanii, skąd przyszła na nie moda, panuje inny klimat, jest duża wilgotność i mniejsze nasłonecznienie. Tam trawniki nie wymagają tyle nakładów pracy. Jednocześnie na koszenie trawy wokół dróg i autostrad wydajemy rocznie około 1,5 mld zł,  a koszenie trawników we wszystkich miastach pochłania 3,5 mld zł. Godzinna praca kosiarki to tyle spalin, co 11 samochodów i hałas o natężeniu 90 dB.

Rośliny łąkowe mają nawet 25 razy głębsze systemy korzeniowe niż trawa i wymagają podlewania jedynie w okresach skrajnej suszy, wystarczy też dwa razy w roku użyć kosy. Do tego świetnie oczyszczają powietrze i stanowią schronienie dla mnóstwa zwierząt i owadów.

– Nasze wstępne badania pokazują, że jesteśmy w stanie wyłapać 12 gramów pyłów PM 2,5 na 1 mkw. takiej łąki, to jest mniej więcej porównywalne z 5-letnim drzewem, a wiadomo, że 5-letniego drzewa nie można posadzić wszędzie. Wyłapujemy więc pyły, a łąki wymagają tylko dwukrotnego koszenia w ciągu roku, więc ich utrzymanie w porównaniu do trawnika jest znacznie mniej szkodzące środowisku – tłumaczy ekspert.

Łąki istnieją już w Krakowie i Białymstoku. W Krakowie posadzono już 10 ha łąk kwietnych w 20 lokalizacjach na terenie całego miasta. Teraz nadszedł czas na Warszawę, która po chodniku antysmogowym, inwestuje w kolejne ekologiczne rozwiązania.

Jak wskazuje przedstawiciel Fundacji, obecnie opracowywana jest nowa forma otoczki nasion, która pozwoli wytworzyć rośliny bardziej odporne na warunki.

– Środowisko przy drogach jest suche, często znajduje się przy nim sól, jest po prostu takim miejscem, gdzie trzeba trochę pomóc roślinom. Otoczka ma im pomóc w kiełkowaniu. Dobraliśmy mieszankę według klucza, żeby te rośliny były jak najbardziej szorstkie, jak najbardziej lepkie, działały na zasadzie lepu, który łapie po prostu te zanieczyszczenia, a następnie kosimy łąkę i kompostujemy to, co zostało zebrane – mówi Maciej Podyma.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
2

Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją

Artykuł Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała
Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją. Metody sprzedaży i kontaktu z klientem są przestarzałe
W świecie technologii informacyjnej przewidujemy w tym roku kontynuację najważniejszych trendów z lat poprzednich. Oczekujemy, że wszystkie procesy, które nie zostały jeszcze dotknięte cyfryzacją, w tym roku znajdą się pod jej wpływem. To oznacza, że technologia i systemy informacyjne przyniosą zmiany w nawet najbardziej tradycyjnych przedsiębiorstwach – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Włochowicz, dyrektor działu realizacji usług, członek zarządu Hicron

Jak ocenia, dobrym tego przykładem jest branża motoryzacyjna, bardzo tradycyjny przemysł, ukierunkowany na produkcję samochodów i maszyn, oparty głównie na ogromnych ilościach stali i licznej kadrze.

Obecnie cała ta branża przechodzi cyfrową rewolucję, a w tym roku będzie to bardzo wyraźne – mówi Szymon Włochowicz.

Przemysł motoryzacyjny ma głównie braki w zakresie sprzedaży i dystrybucji. Metody kontaktu z klientem są przestarzałe i opierają się na sieci stacjonarnych punktów sprzedaży, do których trzeba się udać, żeby kupić samochód. Wiele marek motoryzacyjnych w dalszym ciągu inwestuje znaczne sumy w ten kanał sprzedaży, tymczasem rynek i potrzeby klientów rozwijają się już w zupełnie innym kierunku.

– Uruchamiane są cyfrowe kanały sprzedaży, obejmujące internet i urządzenia mobilne. Technologie cyfrowe wpłyną na sposób wprowadzania samochodów na rynek, ich sprzedaży, dystrybucji, a także serwisowania. Szeroki zakres procesów biznesowych – obejmujących kontakt firm przemysłu motoryzacyjnego z klientami – musi zostać poddany cyfryzacji. Klienci przywykli już do korzystania z cyfrowych technologii. Internet i urządzenia mobilne są obecnie w powszechnym użyciu, więc jeżeli przemysł motoryzacyjny nie pójdzie w tym kierunku, zostanie w tyle – podkreśla Szymon Włochowicz.

Jak podkreśla, decyzje zakupowe bez względu na branżę podejmowane są zazwyczaj w świecie wirtualnym. Klienci mają online dostęp do wielu informacji i opinii na temat produktów i usług, które są zamieszczane przez innych użytkowników. Dlatego często decyzje zapadają jeszcze przed wizytą w sklepie.

W branży motoryzacyjnej sprzedaż w dużym stopniu opiera się na jazdach próbnych, które są podstawą decyzji o zakupie samochodu. Obserwujemy, że ludzie coraz bardziej polegają na jazdach próbnych przeprowadzanych przez internetowych influencerów. Przemysł motoryzacyjny musi w jakiś sposób dostosować się do tego trendu, bo może się okazać tak ważny jak jazdy próbne w punktach sprzedaży – mówi Szymon Włochowicz.

Kolejnym trendem jest to, że coraz więcej konsumentów wybiera model biznesowy oparty na gospodarce współdzielenia (ang. sharing economy), decydując się na wynajem samochodów, zarówno krótko-, jak i długoterminowy albo carsharing. Decyzje o długoterminowym najmie pojazdu podejmowane są często wyłącznie na podstawie informacji zamieszczonych w internecie.

Przedsiębiorstwa motoryzacyjne i dystrybutorzy będą musieli zmienić swój model biznesowy w odpowiedzi na rewolucję cyfrową i fakt, że konsumenci mogą zamówić online samochód z dostawą do domu, wykonując zaledwie kilka kliknięć. Kilka lat temu nie było to możliwe. Cyfryzacja dotrze do wszystkich branż, nawet te najbardziej tradycyjne będą musiały podążyć za tym trendem i wprowadzić zmiany, bo w innym wypadku start-upy wypełnią tę niszę – mówi Szymon Włochowicz.

Im więcej działań marki podejmują online, tym bardziej zwiększają swoją szansę na faktyczną sprzedaż. Dotyczy to także samochodów. Firmy motoryzacyjne muszą się ukierunkować na sprzedaż w sieci, ale równie ważne są procesy obejmujące obsługę posprzedażową, bo w branży motoryzacyjnej znaczna część kontaktu z klientem odbywa się już po zakupie.

Auto trzeba regularnie serwisować, następnie przychodzi moment jego wymiany na nowsze. Należy obserwować uważnie rozwój sytuacji w kontekście tych procesów i przedsiębiorstw prowadzących działalność online. Dlaczego? Ponieważ klienci mają możliwość porównywania cen i łatwy dostęp do opinii zamieszczanych w sieci. Jest zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu, kiedy klient zawsze udawał się do konkretnego warsztatu, ponieważ był zadowolony z usług mechanika – mówi Szymon Włochowicz.

W efekcie firmy muszą się skoncentrować na konkurowaniu w sieci, a jest to bardzo trudne, ponieważ konkurują nie tylko między sobą, lecz także z niezależnymi warsztatami i punktami sprzedaży.

– Brak wysiłków podejmowanych w celu odpowiedniej ekspozycji punktu sprzedaży w internecie, wyeksponowania zalet danej firmy motoryzacyjnej i sieci autoryzowanych punktów sprzedaży, sprawi, że niezależne punkty sprzedaży i warsztaty z łatwością wygrają tę bitwę – mówi dyrektor operacyjny Hicron.

Jak podkreśla, firmy i branże, które nie korzystają z nowych technologii, mogą wkrótce zniknąć z rynku. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do cyfryzacji, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami firm dostępnych tylko offline.

– Google, Amazon czy Facebook zmieniają zachowania ludzi, ucząc ich korzystania z cyfrowych urządzeń i kanałów komunikacji. Dlatego firmy należące do „starej gospodarki” nie mają wyboru. Muszą podążać tą drogą albo zastąpią je nowe podmioty. Amazon uruchomił już sprzedaż samochodów i jeżeli koncerny motoryzacyjne nie zareagują, stracą swoją część rynku na rzecz Amazona. Muszą podjąć działania i nie jest to kwestia upodobań, tylko przetrwania w realiach nowej gospodarki – mówi Szymon Włochowicz. 

Jak wynika z badania „Global Executive Survey 2017” przeprowadzonego przez KPMG International, ponad 80 proc. menadżerów z firm motoryzacyjnych uważa, że w niedalekiej przyszłości nastąpi znacząca zmiana modelu biznesowego tego sektora. Cyfrowa rewolucja spowoduje, że do 2025 roku 50 proc. indywidualnych właścicieli samochodów nie będzie chciało korzystać z auta jako właściciel. Natomiast 85 proc. menadżerów jest przekonanych, że w przyszłości większy zysk będzie można uzyskać z rozwijania cyfrowych ekosystemów.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
3

Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm

Artykuł Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała
Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm. 2019 rok może być przełomowym dla rozwoju SI w Polsce, powstaną też pierwsi cyfrowi pracownicy
– W Polsce sztuczna inteligencja rozwija się dosyć dynamicznie, natomiast oczywiście główny problem, który napotyka, to kwestia doświadczonych ludzi, którzy są w stanie w tym obszarze realizować swoje koncepty i pomysły. Dzisiaj jeszcze napotykamy cały czas na problem związany z absorpcją tej technologii przez różnego rodzaju firmy ze względu na to, że data science czy sztuczna inteligencja to jeszcze novum – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Michał Grams, prezes TogetherData.

Deloitte wskazuje, że blisko połowa firm już zaczęła wdrażać automatyzację procesów przy wykorzystaniu robotów. Jak z kolei wynika z badania SAS, Accenture Applied Intelligence, Intel i Forbes Insights, już ponad 70 proc. organizacji na świecie prowadzi projekty związane z SI. Także w Polsce firmy coraz częściej przekonują się do konieczności szerszego wykorzystania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, zdecydowanie rzadziej jednak niż na Zachodzie.

O ile według raportu Forrester „Predictions 2018: The Honeymoon For AI Is Over” 70 proc. przedsiębiorstw mogło w 2018 roku na świecie rozpocząć prace polegające na wdrożeniu sztucznej inteligencji, o tyle w Polsce było to jedynie 20–25 proc.

– Do tej pory o sztucznej inteligencji, machine learning czy type learning jedynie głośno się mówi, ale mało było przykładów praktycznego użycia w typowo biznesowym przypadku. Jako TogetherData staramy się patrzeć na to bardzo praktycznie, więc gdy rozmawiamy z firmami, raczej patrzymy na to, co ta sztuczna inteligencja może w firmie zmienić i jaką jej dać wartość. Na końcu to się musi przełożyć na wyniki biznesowe – przekonuje Michał Grams.

Z badania KPMG International „Going beyond the data. Turning data from insights into value” wynika, że ponad 80 proc. przedsiębiorstw uważa, że dzięki zrozumieniu mechanizmów analityki wielkich zbiorów danych (big data), udało im się lepiej zrozumieć potrzeby klientów. Forrester w zapowiedziach na 2019 rok prognozuje, że w najbliższym czasie w 40 proc. firm sztuczna inteligencja i zrobotyzowana automatyzacja procesów połączą siły, by stworzyć cyfrowego pracownika.

Europa pod względem zaawansowania prac nad sztuczną inteligencją wciąż musi gonić USA i Chiny. Sytuacja powoli się jednak zmienia. Unia Europejska zapowiada, że co roku na sztuczną inteligencję będzie trafiać 20 mld euro. Dla porównania Chiny już w 2017 roku wydawały na ten cel 28 mld dol. rocznie. Istotne jest jednak dostrzeżenie wagi SI, a inwestycje państwa przełożą się także na politykę samych firm.

– Polska w zakresie sztucznej inteligencji jest jak zwykle w tyle europejskiej stawki. Życzyłbym sobie, żeby 2019 rok był rokiem przełomowym, w którym ludzie i przede wszystkim firmy zaczną postrzegać SI jako wartość dodaną i element związany z przewagą konkurencyjną dla siebie – mówi ekspert.

Polska jest w ogonie Europy jeśli chodzi o wykorzystywanie narzędzi z zakresu analityki danych (20 proc.). Podobny odsetek wdraża rozwiązania SI – zwłaszcza firmy z e-commerce, finansów, ubezpieczeń, windykacji czy branży rekrutacyjnej.

– Dzisiaj sztuczną inteligencję w biznesie wykorzystujemy przede wszystkim w automatyzacji procesów. Budujemy różnego rodzaju modele, które na podstawie historycznych danych są w stanie przewidywać najbliższą przyszłość i w tym aspekcie lepiej wykorzystywać różnego rodzaju informacje, w lepszy sposób podejmować decyzje, przede wszystkim szybciej podejmować te decyzje. Każdy z nas korzysta z Gmaila i widzi, że wszystkie niechciane wiadomości spadają do spamu, to jest sztuczna inteligencja – wskazuje Michał Grams.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
4

Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji

Artykuł Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała
Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji. To odpowiedź na radary kwantowe i broń elektromagnetyczną
– Samoloty wojskowe nowej generacji nie będą odosobnionymi jednostkami, a raczej układami różnych systemów. Każdy statek powietrzny musi mieć połączenie ze swoim otoczeniem, z powietrznymi i lądowymi jednostkami bezzałogowymi, z tankowcem, a także z systemem AWACS, aby wiedzieć, co dzieje się na obszarze działań oraz bezpośrednio komunikować się z centrum na ziemi oraz satelitami – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Didier Vernet z Airbus Defense and Space.

Powietrzne pole walki staje się coraz bardziej nowoczesne, a opracowywane przez największe kraje systemy obrony koncentrują się właśnie na tym obszarze. Coraz bardziej zaawansowane są prace nad bronią elektromagnetyczną, przoduje w tym USA. O ile w tradycyjnych działach źródłem energii jest wybuchający proch, to w dziale elektromagnetycznym to prąd wytwarza silne pole magnetyczne, które wypycha pocisk. Tym samym pocisk zyskuje znacznie większą prędkość. W Chinach zaprezentowano z kolei radar kwantowy nowej generacji, który pozwala obejść najnowocześniejsze systemy maskowania samolotów, wykrywa też obiekty kosmiczne.

Zbudowanie nowych myśliwców jest koniecznością, a prace nad nimi prowadzą światowe mocarstwa, w tym także kraje europejskie.

– Opracowujemy Future Combat Air System – system przesyłania danych o wysokiej prędkości oparty na satelitach, tak aby w przyszłości pilot znajdujący się w samolocie miał podgląd w czasie rzeczywistym do danych z obserwacji satelitarnej i mógł się komunikować z całym otoczeniem. Mowa tu więc nie tyle o samolotach, ile o całych układach zróżnicowanych systemów. Airbus nie opracowuje tej technologii sam. Współpracujemy z różnymi firmami w Europie – mówi Didier Vernet.

Myśliwce nowej generacji ma charakteryzować niska wykrywalność, zdolność do korzystania z broni laserowej, pilotowania opcjonalnego czy możliwość kierowania z pokładu bezzałogowych statków powietrznych. Konsorcjum złożone z firm Dassualut Aviation, Airbus, Safran i MTU Aero Engines ma w ciągu dwóch lat opracować koncepcję nowego samolotu. Są też pomysły zastosowania całkowicie wirtualnego kokpitu na wyświetlaczu nahełmowym pilota, gdzie ruchy gałek ocznych miałyby być swoistym kursorem. Nowoczesne samoloty będą mieć także dostęp do map w czasie rzeczywistym, prosto z danych satelity.

– System jest już opracowywany. Jesteśmy w trakcie prowadzenia badań, które określą, jak będzie wyglądać przyszłość. Badamy kontekst, potrzeby, wymagania i nadchodzące technologie. Nad tym systemem pracujemy w perspektywie roku 2030, czyli dajemy sobie dziesięć, może piętnaście lat – zapowiada Didier Vernet.

Według Forecast International globalny rynek myśliwców bojowych osiągnie w 2027 r. wartość blisko 250 mld dol. W ciągu najbliższych ośmiu lat na świecie ma powstać ponad 3 200 nowych samolotów tego typu.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
REKLAMA
Kup Ubezpieczenie Online
Oblicz cenę →
POPULARNE
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  23. Jarmark Łaski 2019: Program Dni Łasku i Atrakcje Zespoły
›  Tylko 17% polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Wakacje all inclusive już nie tylko w hotelach
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  Przetwarzanie brzegowe zmieni sposób zbierania i analizy informacji
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Choroba Leśniowskiego-Crohna wyklucza młodych z pracy i normalnego życia
›  Co piąta branża ma problemy ze znalezieniem pracowników
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Telefon komórkowy staje się centrum kontaktu z bankiem
›  Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy
›  Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów
›  Części i akcesoria do przyczepki samochodowej! Wyprzedaż 2019
›  Ostatni dzwonek dla największych firm na przygotowanie się do PPK
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Przybywa zastosowań sztucznej inteligencji w medycynie
›  PKP Cargo skupia się na międzynarodowej ekspansji
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Pasy transportowe z napinaczem do mocowania dużych ładunków
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Buczek Sport Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Super Enduro 2019
›  Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn
›  Black Friday 2019: Co to jest i kiedy wypada? Lista sklepów!
›  Sztuczna inteligencja wkrótce może wydawać wyroki w sądach
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Fake newsy i sexting w sieci
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Większość Polaków nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jajek, żurku i białej kiełbasy
›  Prefabrykaty przyspieszą budowę lokali w ramach programu Mieszkanie Plus
›  Już wkrótce rośliny będą mogły bez przeszkód rosnąć w Kosmosie
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Ekspert ICNIRP: Sieci 5G bez niekorzystnego wpływu na ludzkie zdrowie
›  Polka odebrała prestiżową nagrodę z rąk Królowej Szwecji Sylwii
›  Citi rozszerza działalność w Polsce
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 19/Kwiecień/2019 (03:35) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt [GN100]

  Cena brutto (z VAT) 3100.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptw [GN102]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt [GN158]

  Cena brutto (z VAT) 2500.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Podłodziowa N7-12 navy PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PODŁODZIOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Podłodziowa N7-12 navy [GN195]

  Cena brutto (z VAT) 2300.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 [GN064]

  Cena brutto (z VAT) 2000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2180.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi [GN155]

  Cena brutto (z VAT) 5000.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts [GN146]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt [GN213]

  Cena brutto (z VAT) 2300.00 PLN
  1 produkt dostępny
REKLAMA
Kup Ubezpieczenie Online
Oblicz cenę →
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt Porównywarka OC/AC
YouTube Facebook Twitter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Kup najlepsze ubezpeczenie dla siebie przez internet, wykorzystując polecaną porównywarkę polis mfind na stronie internetowej PrzyczepyMarter! W ofercie porównywarki ubezpieczeń online znajdziesz tylko oferty wiarygodnych i sprawdzonych towarzystw ubezpieczeniowych z możliwością zakupu dowolnego pakietu ubezpieczenia komunikacyjnego dla samochodów osobowych. Na poszczególnych stronach zamieszczone zostały linki partnerskie kierujące wprost do kalkulatora ubezpieczeń. Poświęć 5 minut na obliczenie składki i zapoznanie się z ofertami!
Katalog Przyczep →
PrzyczepyMar
ter