PRZYCZEPYMARTER//BIZNES

Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą

(c) Newseria//PrzyczepyMarter  •  9/Kwiecień/2019 (13:32)
Automatyzacja reklamy jest coraz powszechniejsza. Sztuczna inteligencja jest w stanie znacznie lepiej i szybciej dotrzeć do klientów ze spersonalizowanymi ofertami niż człowiek. Na tego typu rozwiązania otwiera się także branża hotelarska. Algorytmy mogą pomóc w dotarciu do poszczególnych grup klientów z dostosowaną do ich potrzeb ofertą i dzięki temu pozwolą mniejszym hotelom uniezależnić się od dużych platform, takich jak Booking.com czy Expedia, które za każdą rezerwację pobierają nawet 15–20 proc. kwoty – przekonuje ekspert polskiego start-upu RoomSage.
PrzyczepyMarter.pl Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą

Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą. Pozwoli też hotelom uniezależnić się od międzynarodowych platform oferujących ich usługi


– W RoomSage skupiamy się na zautomatyzowaniu spersonalizowanego marketingu dla hoteli. Rynek hotelarski jest zdominowany przez takich gigantów jak Booking.com czy Expedia i one dostarczają, w zależności od hotelu, 40, 75 czy nawet 100 proc. wszystkich rezerwacji. Te firmy mają ogromną władzę i mogą narzucać swoje warunki. Hotele muszą płacić 15–20 proc. od każdej rezerwacji, więc pieniędzy na dalsze inwestycje, rozwój zostaje bardzo niewiele. A hotele nie mogą z tymi firmami w żaden sposób walczyć – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Piotr Zioło z firmy RoomSage.
1. Porównaj ubezpieczenie online w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie OC/AC przez internet
3. Oszczędź nawet 500 zł teraz!
Oblicz składkę →

Badanie 2019 Consumer Content Survey przeprowadzone przez specjalistów Adobe wykazało, że problem nieprzystosowania ofert marketingowych do potrzeb klienta jest większy, niż można było przypuszczać. Aż 83 proc. ankietowanych stwierdziło, że firmy kierują do nich oferty, które nie są spersonalizowane. Co trzeci badany przyznał, że otrzymuje je często bądź bez przerwy. Połowa ankietowanych przyznała, że byłaby wierniejsza danej marce, gdyby ta potrafiła docierać do nich z właściwie przygotowanym przekazem reklamowym.

Aby odpowiedzieć na to wyzwanie, firma stworzyła platformę Adobe Target do personalizowania ofert, a w tym roku wzbogaciła ją o algorytmy sztucznej inteligencji oraz technologię uczenia maszynowego, dzięki której użytkownicy będą mogli precyzyjniej skonstruować przekazy reklamowe.

Po rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji sięga także branża hotelarska. Sieć Life House z Miami testuje algorytm dynamicznych cen, które przystosowują się do profilu osobowego konkretnego klienta, analizując jego zwyczaje zakupowe czy sposób, w jaki korzysta z mediów społecznościowych. W trakcie pierwszych eksperymentów okazało się, że klienci z różnych grup społecznych oczekują od hotelu nie tylko odmiennych wygód, lecz także cen. Wykorzystanie sztucznej inteligencji w procesie personalizacji oferty pozytywnie wpłynęło na liczbę rezerwacji.

Na podobnej zasadzie działa oprogramowanie RoomSage, które ułatwia i przyspiesza opracowanie spersonalizowanych ofert. Właściciel hotelu może zdefiniować cele, które chce osiągnąć, a następnie zlecić sztucznej inteligencji uszczegółowienie oferty pod wymagania konkretnych grup klientów. Algorytm analizuje jakość kampanii w czasie rzeczywistym i na bieżąco modyfikuje parametry oferty, aby zwiększyć wskaźnik konwersji przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów kampanii. Dzięki tej technologii właściciele hoteli mogą dotrzeć do klientów z atrakcyjnymi promocjami, które nie są dostępne na witrynach agregujących oferty wynajmu.

– Jedynie duże sieci hotelowe mogą walczyć z takimi gigantami. Zatrudniają grupy data scientistów, ludzi od marketingu, którzy przygotowują spersonalizowane oferty i w ten sposób zachęcają klientów do tego, żeby ci w zamian za lepszą ofertę dokonywali rezerwacji bezpośrednio. Większość hotelarzy spoza wielkich sieci nie jest w stanie tego zrobić, ponieważ to bardzo dużo kosztuje. Chcemy, aby dzięki sztucznej inteligencji każdy hotel miał taką grupę data scientistów w postaci algorytmu – mówi ekspert.

Sztuczna inteligencja wykorzystywana jest nie tylko w procesie rezerwacji, lecz także obsługi klienta. Firma Alibaba wybudowała w Hangzhou ultranowoczesny hotel FlyZoo, który wykorzystuje sztuczną inteligencję na każdym poziomie zarządzania rezerwacją. Za pośrednictwem aplikacji przejrzymy ofertę hotelu, zajrzymy do każdego pokoju oraz wynajmiemy go. FlyZoo wykorzystuje także system rozpoznawania twarzy do odblokowywania drzwi hotelowych, w pokojach zainstalowano inteligentnych asystentów, a jedzenie zamówimy za pośrednictwem aplikacji. Nawet działanie baru zostało zautomatyzowane – miejsce barmanów zajęły maszyny, które potrafią przygotować 20 różnych drinków. Alibaba wykorzystuje także sztuczną inteligencję w procesie reklamowania swoich usług hotelarskich.

Na nieco mniejszą skalę działa system Autopilot od holenderskiego start-upu Hotelchamp. Firma wykorzystała sztuczną inteligencję do stworzenia narzędzia identyfikującego potrzeby konkretnego klienta. Dzięki Autopilotowi strona hotelu może się przystosowywać do wymagań danego użytkownika, aby zwiększyć szansę na to, że ten złoży rezerwację. System wykorzystuje technologię uczenia maszynowego, która nieustannie udoskonala się i coraz lepiej odpowiada na indywidualne potrzeby odwiedzających.

Z kolei projektanci RoomSage widzą potencjał sztucznej inteligencji przede wszystkim w optymalizowaniu ofert Google Ads, które są jednym z najpopularniejszych i najskuteczniejszych narzędzi dotarcia go klienta. Wykorzystanie technologii uczenia maszynowego pozwala algorytmom idealnie oszacować wydatki na reklamy w sieci.

– Algorytm eksploruje nowe możliwości, sprawdza, która opcja zadziała najlepiej. Jest w stanie przetworzyć, przeanalizować i wyciągnąć wnioski w zupełnie zimny, matematyczny sposób. Nie ma żadnych emocji, przyzwyczajeń, patrzy czysto matematycznie. Chcemy, aby hotel od samego początku, gdy włączymy system, widział, że tych rezerwacji dostaje istotnie więcej bezpośrednio przez swoją stronę hotelową – podsumowuje Piotr Zioło.

Według Reports Intellect rynek platform analizujących i przetwarzających dane o klientach w 2017 roku był wart 642 mln dol. Szacuje się, że do 2025 roku branża będzie się rozwijać w średniorocznym tempie na poziomie 29,5 proc.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
Blog prowadzony o transporcie i promowania przyczep samochodywch w Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianicach i Łodzi online. Na stronie zapoznasz się z informacjami o sklepie motoryzacyjnym z przyczepkami oraz praktycznymi wiadomościami o transporcie towarów.
REKLAMA
1. Porównaj ubezpieczenie online w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie OC/AC przez internet
3. Oszczędź nawet 500 zł teraz!
Oblicz składkę →
TAGI
sztucznej inteligencji klienta oferty rezerwacji hotelu klientów ofert wykorzystuje roomsage system hotel grup branża w procesie
OPINIE
Napisz Opinię: Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
BIZNES
1

Ministerstwo Finansów: unijna dyrektywa o usługach płatniczych nie wprowadzi w Polsce finansowej rewolucji

Artykuł Ministerstwo Finansów: unijna dyrektywa o usługach płatniczych nie wprowadzi w Polsce finansowej rewolucji został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą
Ministerstwo Finansów: unijna dyrektywa o usługach płatniczych nie wprowadzi w Polsce finansowej rewolucji
– PSD2 może stworzyć pewne ciekawe produkty dzięki kooperacji fintechów z bankami. W Polsce jest bardzo ciekawy model współpracy banków z fintechami i mam nadzieję, że ta współpraca przyniesie nowe, ciekawe produkty, bardziej spersonalizowane i w jeszcze większym stopniu spełniające oczekiwania klientów – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Paweł Bułgaryn, kierownik Zespołu Systemu Płatniczego w Departamencie Rozwoju Rynku Finansowego w Ministerstwie Finansów.

Polska jest jednym z liderów we wdrażaniu rozwiązań fintechowych w Europie. Płatności bezgotówkowe w naszym kraju są bardzo powszechne, a dzięki takim usługom jak Blik możemy realizować bezpieczne płatności internetowe oraz pobierać pieniądze z bankomatu za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Dotychczas wdrażanie takich rozwiązań jak Blik wymagało podpisania umowy pomiędzy bankiem a usługodawcą. Wprowadzenie dyrektywy PSD2 zmieni ten stan rzeczy – każdy dostawca usług płatniczych będzie mógł otrzymać dostęp do rachunku użytkownika za zgodą klienta danego banku bez podpisywania żadnej umowy.

Obecnie wdrażanie PSD2 wkroczyło w fazę analityczną, w ramach której banki udostępniają podmiotom zewnętrznym środowiska testowe. Firma APILogic postanowiła ułatwić fintechom wprowadzanie na rynek aplikacji bankowych, udostępniając oprogramowanie APILogic Hub. Środowisko to pozwoli zautomatyzować proces integracji aplikacji mobilnych.

– Banki zostały zobowiązane do tego, żeby w pewnych fazach w 2019 roku udostępniać środowiska testowe fintechom i tzw. podmiotom trzecim, które od września 2019 roku będą mogły przy współpracy z bankami oferować klientom ciekawe usługi. I jesteśmy w pierwszej fazie testów, tzn. banki muszą uruchomić po prostu tzw. sandbox, w którym każdy fintech, który będzie chciał się połączyć z takim interfejsem bankowym, będzie mógł przetestować swoje rozwiązanie w bankowych realiach – tłumaczy Paweł Bułgaryn.

Największe banki w Polsce otworzyły się na współpracę z podmiotami zewnętrznymi, swoje środowiska testowe uruchomiły takie instytucje, jak BOŚ, Citi Handlowy, Noble Bank czy mBank. Ten ostatni udostępnił swojego sandboksa nawet tym firmom, które nie uzyskały jeszcze swojego certyfikatu bezpieczeństwa i dopiero czekają na jego przyznanie. Decyzja ta ma zachęcić fintechy do jak najszybszego zapoznania się z systemem banku.

Citi Handlowy był pierwszym bankiem w Polsce, który uruchomił własne środowisko testowe dla start-upów fintechowych. Firma zorganizowała nawet konkurs na opracowanie innowacyjnych aplikacji bankowych wykorzystujących zmiany, jakie przyniesie wdrożenie dyrektywy PSD2. Nagrodę za pierwsze miejsce przyznano aplikacji FINQ od firmy FINQWARE, która służy do agregowania informacji o finansach oraz analizy wydatków osobistych i biznesowych. Drugie miejsce zajęła firma SentiOne, która zaprezentowała aplikację wykorzystującą sztuczną inteligencję oraz technologię uczenia maszynowego do komunikowania się z klientem.

– Polski rynek jest bardzo innowacyjny. Mamy najciekawsze na świecie rozwiązania płatnicze, mamy bardzo nowoczesną infrastrukturę płatniczą, rozwijamy cały czas sieć akceptacji płatności. Klienci mają wybór wielu różnych ciekawych metod płatności. Mamy systemy kartowe międzynarodowe, ale mamy też np. nasze lokalne standardy mobilne takie jak BLIK, które również cieszą się wielką popularnością klientów – wskazuje ekspert.

Europejski Urząd Nadzoru Bankowego uruchomił już Rejestr Instytucji Płatniczych działających na terenie Unii Europejskiej, które muszą dostosować swoją infrastrukturę do dyrektywy PSD2. Powszechny spis ma ułatwić firmom fintechowym przystosowanie swoich produktów do konkretnego rynku. Przyczyni się także do zwiększenia bezpieczeństwa klientów banków, gdyż pozwoli szybko zweryfikować, czy dana instytucja płatnicza ma licencję do funkcjonowania na terenie UE.

Pierwsza faza wdrażania dyrektywy PSD2 służy przede wszystkim przystosowaniu aplikacji podmiotów trzecich do współpracy z bankami. Na pojawienie się konsumenckich rozwiązań fintechowych będziemy musieli poczekać do końca roku.

– We wrześniu 2019 roku banki powinny być gotowe na pełną współpracę z podmiotami trzecimi. Ale polski rynek jest bardzo specyficzny, w dobrym tego słowa znaczeniu. Jest innowacyjny, większość nowoczesnych usług jest już dostępna. Klienci mają mnogość wyboru aplikacji mobilnych banków oraz instrumentów płatniczych. PSD2 w długim czasie zmieni i uprości pewne relacje, da klientom jeszcze ciekawsze usługi. Myślę, że nie będzie wielkiej rewolucji, ponieważ Polska jest bardzo innowacyjnym krajem i ma bardzo innowacyjne usługi, szczególnie też finansowe i bankowe – twierdzi Paweł Bułgaryn.

Według raportu Global Fintech Software Market 2018–2022, opracowanego przez firmę badawczą Research and Markets, branża fintech do 2022 roku będzie wykazywać średnioroczne tempo wzrostu na poziomie blisko 7,5 proc.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
2

Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała

Artykuł Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą
Technologia naśladowania ludzkiej mowy przez maszyny coraz bardziej doskonała. Wkrótce dzwoniąc na call center, nie rozpoznamy, czy rozmawiamy z człowiekiem
– Ludzie, gdy dzwoni telefon, spodziewają się, że dzwoni człowiek, więc jeżeli jest to coś zbliżonego do człowieka, to zakładają, że jest człowiek. Tymczasem voice-boty stają się coraz bardziej naturalne. Mają coraz bardziej ludzki głos i rozmawiają już jak człowiek. Możemy teraz zauważyć trend, że automaty nie są zbyt regularne, że one np. czasami się pomylą, coś powtórzą albo zrobią jakąś przerwę – wszystko po to, by skuteczniej przypominać człowieka – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Bartosz Ziółko z Techmo.

Technologia voice-botów jest coraz bardziej zaawansowana. Maszyny już w bardzo dużym stopniu potrafią naśladować ludzi, włącznie z poprawnym akcentowaniem sylab. Z dostarczanego przez Silicon Intelligence voice-bota Guiyu korzystają głównie firmy zajmujące się handlem. Służy on do kontaktów z klientami, z którymi może się porozumiewać w języku mandaryńskim, angielskim i japońskim. Guiyu rozpoznaje, co mówi klient, i zapisuje to jako tekst. Następnie bot analizuje tekst w oparciu o obszerną bazę fraz i zdań, by stworzyć odpowiedź. Wreszcie Guiyu przekształca swoją pisemną odpowiedź w głosową wypowiedź.

– W tej chwili jest bardzo duże zainteresowanie w uruchamianiu tzw. voice-botów, czyli automatycznej obsługi klienta przez telefon, dzięki którym klienci mogą rozwiązać swoje podstawowe problemy. One są zazwyczaj powtarzalne, dlatego można skupić pracę ludzi na zadaniach trudniejszych, nieszablonowych, a większość spraw zleconych do call center można rozwiązywać automatycznie. Jest również zastosowanie w reklamach przez telefon albo miękkiej windykacji – przekonuje Bartosz Ziółko.

Choć współczesna technologia pozwala na generowanie głosu do złudzenia przypominającego ludzką mowę, to coraz częściej podnoszona jest etyczna strona tej technologii.

– My rekomendujemy klientom, żeby niekoniecznie stosować taki bardzo naturalny głos, bo to wywołuje u odbiorców efekt zbliżony do uncanny valley, czyli że ludzie tracą poczucie, co się dzieje. To jest rzecz do przemyślenia, czy te automaty nie powinny tonem głosu oświadczać: rozmawiasz z automatem, mów jak do automatu – twierdzi ekspert.

Technologia związana z generowaniem i rozpoznawaniem mowy wykorzystywana jest jednak również w drugą stronę – nie do prezentacji usług, lecz do identyfikacji rozmówcy.

– Biometria głosowa to sposób na weryfikację klienta lub w ogóle dzwoniącego poprzez ocenę próbki jego głosu, które wcześniej zostały zdeponowane w odpowiedniej instytucji. To akurat jest zjawisko, które trochę wolniej się rozwija. Myślę, że tutaj jest kwestia pewnych obaw o bezpieczeństwo takich rozwiązań. Biometrii większość osób nie rozumie, więc obawia się jakichś problemów. Z drugiej strony wchodzą regulacje, które nakazują mieć różne metody weryfikacji klientów, żeby nie bazować właśnie tylko na haśle – wskazuje Bartosz Ziółko.

Tymczasem identyfikacja na podstawie danych biometrycznych połączonych z hasłem może być dużo skuteczniejsza, a zarazem praktycznie niemożliwa do zhakowania. Polska firma Unima2000 oferuje systemy biometrii głosowej skierowane do odbiorców usług finansowych, telekomunikacyjnych czy ochrony zdrowia. Zdaniem przedstawicieli firmy biometria głosowa zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa niż tradycyjne rozwiązania. Współczesne systemy biometrii głosowej są coraz dokładniejsze.

Liderem w rozwoju technologii syntezy mowy są Chiny. Według analityków z Zion Market Research, gdy światowy rynek inteligentnych rozwiązań głosowych rósł w tempie 30 proc. w latach 2016–2017, w Chinach wskaźnik ten wynosił około 70 proc. W ubiegłym roku chiński rynek inteligentnego głosu był wart około 2,3 mld dol.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
3

Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu

Artykuł Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą
Opracowano łąkę antysmogową, pozwalającą zredukować zanieczyszczenia w powietrzu. Metr ziemi obsadzony specjalną mieszanką roślin oczyszcza je tak samo jak 5-letnie drzewo
– Łąka antysmogowa to specjalna mieszanka roślin do stosowania w pasach drogowych, które się znajdują zarówno pośrodku jezdni, jak i po bokach, dostosowana do tego, żeby jak najlepiej wyłapywać spaliny i pył pochodzący z transportu. Czy to spaliny, które wydostają się z rur wydechowych, czy inne odpadki, które pochodzą ze ścierania się opon i klocków hamulcowych – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Maciej Podyma z Fundacji „Łąka”.

Z danych ONZ wynika, że do 2050 roku 6 na 10 osób będzie mieszkańcami miast. Te zaś odpowiadają za 60–80 proc. całkowitego zużycia energii i nawet 75 proc. emisji dwutlenku węgla. Choć za większość zanieczyszczeń odpowiadają domowe piece, to w największych miastach winowajcą jest transport – np. raport NIK wskazywał, że w Warszawie samochody odpowiadały za 63 proc. stężenia PM10.

Enklawę czystego powietrza tworzy zieleń, dlatego największe miasta inwestują w parki i sadzą drzewa. W Nowym Jorku jedno drzewo ma przypadać na czterech mieszkańców, w Niemczech autostrady są chronione poczwórnymi pasami drzewostanów. Równie skuteczne co drzewa mogą się okazać łąki.

– Nasze łąki można zastosować przy drogach, przede wszystkim przy drogach, autostradach. Mamy około 250 tys. ha poboczy dróg w całym kraju, czy to drogi gminne, powiatowe czy zjazdy, więc możliwości jest mnóstwo. Jadąc autostradą, widać, ile jest trawników, my chcielibyśmy je zamienić na filtry, które wyłapują pyły – przekonuje Maciej Podyma.

Z danych Fundacji wynika, że obecnie w parkach miejskich w Polsce jest  90 proc. trawników i tylko 10 proc. drzew i krzewów. Tymczasem trawniki nie do końca spełniają w naszym kraju swoja rolę – w Wielkiej Brytanii, skąd przyszła na nie moda, panuje inny klimat, jest duża wilgotność i mniejsze nasłonecznienie. Tam trawniki nie wymagają tyle nakładów pracy. Jednocześnie na koszenie trawy wokół dróg i autostrad wydajemy rocznie około 1,5 mld zł,  a koszenie trawników we wszystkich miastach pochłania 3,5 mld zł. Godzinna praca kosiarki to tyle spalin, co 11 samochodów i hałas o natężeniu 90 dB.

Rośliny łąkowe mają nawet 25 razy głębsze systemy korzeniowe niż trawa i wymagają podlewania jedynie w okresach skrajnej suszy, wystarczy też dwa razy w roku użyć kosy. Do tego świetnie oczyszczają powietrze i stanowią schronienie dla mnóstwa zwierząt i owadów.

– Nasze wstępne badania pokazują, że jesteśmy w stanie wyłapać 12 gramów pyłów PM 2,5 na 1 mkw. takiej łąki, to jest mniej więcej porównywalne z 5-letnim drzewem, a wiadomo, że 5-letniego drzewa nie można posadzić wszędzie. Wyłapujemy więc pyły, a łąki wymagają tylko dwukrotnego koszenia w ciągu roku, więc ich utrzymanie w porównaniu do trawnika jest znacznie mniej szkodzące środowisku – tłumaczy ekspert.

Łąki istnieją już w Krakowie i Białymstoku. W Krakowie posadzono już 10 ha łąk kwietnych w 20 lokalizacjach na terenie całego miasta. Teraz nadszedł czas na Warszawę, która po chodniku antysmogowym, inwestuje w kolejne ekologiczne rozwiązania.

Jak wskazuje przedstawiciel Fundacji, obecnie opracowywana jest nowa forma otoczki nasion, która pozwoli wytworzyć rośliny bardziej odporne na warunki.

– Środowisko przy drogach jest suche, często znajduje się przy nim sól, jest po prostu takim miejscem, gdzie trzeba trochę pomóc roślinom. Otoczka ma im pomóc w kiełkowaniu. Dobraliśmy mieszankę według klucza, żeby te rośliny były jak najbardziej szorstkie, jak najbardziej lepkie, działały na zasadzie lepu, który łapie po prostu te zanieczyszczenia, a następnie kosimy łąkę i kompostujemy to, co zostało zebrane – mówi Maciej Podyma.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
4

Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją

Artykuł Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Sztuczna inteligencja pomaga dotrzeć do klienta ze spersonalizowaną ofertą
Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją. Metody sprzedaży i kontaktu z klientem są przestarzałe
W świecie technologii informacyjnej przewidujemy w tym roku kontynuację najważniejszych trendów z lat poprzednich. Oczekujemy, że wszystkie procesy, które nie zostały jeszcze dotknięte cyfryzacją, w tym roku znajdą się pod jej wpływem. To oznacza, że technologia i systemy informacyjne przyniosą zmiany w nawet najbardziej tradycyjnych przedsiębiorstwach – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Włochowicz, dyrektor działu realizacji usług, członek zarządu Hicron

Jak ocenia, dobrym tego przykładem jest branża motoryzacyjna, bardzo tradycyjny przemysł, ukierunkowany na produkcję samochodów i maszyn, oparty głównie na ogromnych ilościach stali i licznej kadrze.

Obecnie cała ta branża przechodzi cyfrową rewolucję, a w tym roku będzie to bardzo wyraźne – mówi Szymon Włochowicz.

Przemysł motoryzacyjny ma głównie braki w zakresie sprzedaży i dystrybucji. Metody kontaktu z klientem są przestarzałe i opierają się na sieci stacjonarnych punktów sprzedaży, do których trzeba się udać, żeby kupić samochód. Wiele marek motoryzacyjnych w dalszym ciągu inwestuje znaczne sumy w ten kanał sprzedaży, tymczasem rynek i potrzeby klientów rozwijają się już w zupełnie innym kierunku.

– Uruchamiane są cyfrowe kanały sprzedaży, obejmujące internet i urządzenia mobilne. Technologie cyfrowe wpłyną na sposób wprowadzania samochodów na rynek, ich sprzedaży, dystrybucji, a także serwisowania. Szeroki zakres procesów biznesowych – obejmujących kontakt firm przemysłu motoryzacyjnego z klientami – musi zostać poddany cyfryzacji. Klienci przywykli już do korzystania z cyfrowych technologii. Internet i urządzenia mobilne są obecnie w powszechnym użyciu, więc jeżeli przemysł motoryzacyjny nie pójdzie w tym kierunku, zostanie w tyle – podkreśla Szymon Włochowicz.

Jak podkreśla, decyzje zakupowe bez względu na branżę podejmowane są zazwyczaj w świecie wirtualnym. Klienci mają online dostęp do wielu informacji i opinii na temat produktów i usług, które są zamieszczane przez innych użytkowników. Dlatego często decyzje zapadają jeszcze przed wizytą w sklepie.

W branży motoryzacyjnej sprzedaż w dużym stopniu opiera się na jazdach próbnych, które są podstawą decyzji o zakupie samochodu. Obserwujemy, że ludzie coraz bardziej polegają na jazdach próbnych przeprowadzanych przez internetowych influencerów. Przemysł motoryzacyjny musi w jakiś sposób dostosować się do tego trendu, bo może się okazać tak ważny jak jazdy próbne w punktach sprzedaży – mówi Szymon Włochowicz.

Kolejnym trendem jest to, że coraz więcej konsumentów wybiera model biznesowy oparty na gospodarce współdzielenia (ang. sharing economy), decydując się na wynajem samochodów, zarówno krótko-, jak i długoterminowy albo carsharing. Decyzje o długoterminowym najmie pojazdu podejmowane są często wyłącznie na podstawie informacji zamieszczonych w internecie.

Przedsiębiorstwa motoryzacyjne i dystrybutorzy będą musieli zmienić swój model biznesowy w odpowiedzi na rewolucję cyfrową i fakt, że konsumenci mogą zamówić online samochód z dostawą do domu, wykonując zaledwie kilka kliknięć. Kilka lat temu nie było to możliwe. Cyfryzacja dotrze do wszystkich branż, nawet te najbardziej tradycyjne będą musiały podążyć za tym trendem i wprowadzić zmiany, bo w innym wypadku start-upy wypełnią tę niszę – mówi Szymon Włochowicz.

Im więcej działań marki podejmują online, tym bardziej zwiększają swoją szansę na faktyczną sprzedaż. Dotyczy to także samochodów. Firmy motoryzacyjne muszą się ukierunkować na sprzedaż w sieci, ale równie ważne są procesy obejmujące obsługę posprzedażową, bo w branży motoryzacyjnej znaczna część kontaktu z klientem odbywa się już po zakupie.

Auto trzeba regularnie serwisować, następnie przychodzi moment jego wymiany na nowsze. Należy obserwować uważnie rozwój sytuacji w kontekście tych procesów i przedsiębiorstw prowadzących działalność online. Dlaczego? Ponieważ klienci mają możliwość porównywania cen i łatwy dostęp do opinii zamieszczanych w sieci. Jest zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu, kiedy klient zawsze udawał się do konkretnego warsztatu, ponieważ był zadowolony z usług mechanika – mówi Szymon Włochowicz.

W efekcie firmy muszą się skoncentrować na konkurowaniu w sieci, a jest to bardzo trudne, ponieważ konkurują nie tylko między sobą, lecz także z niezależnymi warsztatami i punktami sprzedaży.

– Brak wysiłków podejmowanych w celu odpowiedniej ekspozycji punktu sprzedaży w internecie, wyeksponowania zalet danej firmy motoryzacyjnej i sieci autoryzowanych punktów sprzedaży, sprawi, że niezależne punkty sprzedaży i warsztaty z łatwością wygrają tę bitwę – mówi dyrektor operacyjny Hicron.

Jak podkreśla, firmy i branże, które nie korzystają z nowych technologii, mogą wkrótce zniknąć z rynku. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do cyfryzacji, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami firm dostępnych tylko offline.

– Google, Amazon czy Facebook zmieniają zachowania ludzi, ucząc ich korzystania z cyfrowych urządzeń i kanałów komunikacji. Dlatego firmy należące do „starej gospodarki” nie mają wyboru. Muszą podążać tą drogą albo zastąpią je nowe podmioty. Amazon uruchomił już sprzedaż samochodów i jeżeli koncerny motoryzacyjne nie zareagują, stracą swoją część rynku na rzecz Amazona. Muszą podjąć działania i nie jest to kwestia upodobań, tylko przetrwania w realiach nowej gospodarki – mówi Szymon Włochowicz. 

Jak wynika z badania „Global Executive Survey 2017” przeprowadzonego przez KPMG International, ponad 80 proc. menadżerów z firm motoryzacyjnych uważa, że w niedalekiej przyszłości nastąpi znacząca zmiana modelu biznesowego tego sektora. Cyfrowa rewolucja spowoduje, że do 2025 roku 50 proc. indywidualnych właścicieli samochodów nie będzie chciało korzystać z auta jako właściciel. Natomiast 85 proc. menadżerów jest przekonanych, że w przyszłości większy zysk będzie można uzyskać z rozwijania cyfrowych ekosystemów.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
REKLAMA
Kup Ubezpieczenie Online
Oblicz cenę →
POPULARNE
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  23. Jarmark Łaski 2019: Program Dni Łasku i Atrakcje Zespoły
›  Tylko 17% polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Wakacje all inclusive już nie tylko w hotelach
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  Przetwarzanie brzegowe zmieni sposób zbierania i analizy informacji
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Choroba Leśniowskiego-Crohna wyklucza młodych z pracy i normalnego życia
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Co piąta branża ma problemy ze znalezieniem pracowników
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Telefon komórkowy staje się centrum kontaktu z bankiem
›  Agencja Rozwoju Przemysłu wesprze małe i średnie firmy
›  Polacy bardziej niż Niemcy i Brytyjczycy są przywiązani do tradycyjnych sklepów
›  Części i akcesoria do przyczepki samochodowej! Wyprzedaż 2019
›  Ostatni dzwonek dla największych firm na przygotowanie się do PPK
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Firmy stawiają na racjonalne wykorzystywanie zasobów
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  PKP Cargo skupia się na międzynarodowej ekspansji
›  Przybywa zastosowań sztucznej inteligencji w medycynie
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Pasy transportowe z napinaczem do mocowania dużych ładunków
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Buczek Sport Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Super Enduro 2019
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Trwa czwarta rewolucja przemysłowa łącząca pracę ludzi z pracą maszyn
›  Sztuczna inteligencja wkrótce może wydawać wyroki w sądach
›  Black Friday 2019: Co to jest i kiedy wypada? Lista sklepów!
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Fake newsy i sexting w sieci
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Większość Polaków nie wyobraża sobie Wielkanocy bez jajek, żurku i białej kiełbasy
›  Już wkrótce rośliny będą mogły bez przeszkód rosnąć w Kosmosie
›  Prefabrykaty przyspieszą budowę lokali w ramach programu Mieszkanie Plus
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Ekspert ICNIRP: Sieci 5G bez niekorzystnego wpływu na ludzkie zdrowie
›  Polka odebrała prestiżową nagrodę z rąk Królowej Szwecji Sylwii
›  Citi rozszerza działalność w Polsce
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 19/Kwiecień/2019 (03:33) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt [GN100]

  Cena brutto (z VAT) 3100.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptw [GN102]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt [GN158]

  Cena brutto (z VAT) 2500.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Podłodziowa N7-12 navy PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PODŁODZIOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Podłodziowa N7-12 navy [GN195]

  Cena brutto (z VAT) 2300.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 [GN064]

  Cena brutto (z VAT) 2000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2180.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi [GN155]

  Cena brutto (z VAT) 5000.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts [GN146]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt [GN213]

  Cena brutto (z VAT) 2300.00 PLN
  1 produkt dostępny
REKLAMA
Kup Ubezpieczenie Online
Oblicz cenę →
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt Porównywarka OC/AC
YouTube Facebook Twitter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Kup najlepsze ubezpeczenie dla siebie przez internet, wykorzystując polecaną porównywarkę polis mfind na stronie internetowej PrzyczepyMarter! W ofercie porównywarki ubezpieczeń online znajdziesz tylko oferty wiarygodnych i sprawdzonych towarzystw ubezpieczeniowych z możliwością zakupu dowolnego pakietu ubezpieczenia komunikacyjnego dla samochodów osobowych. Na poszczególnych stronach zamieszczone zostały linki partnerskie kierujące wprost do kalkulatora ubezpieczeń. Poświęć 5 minut na obliczenie składki i zapoznanie się z ofertami!
Katalog Przyczep →
PrzyczepyMar
ter