PRZYCZEPYMARTER//BLOG

Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu

Marcin Jankowski  •  3/Maj/2019 (22:15), aktualizacja 4/Maj/2019 (04:39)
Jednym z najpopularniejszych i zarazem najbardziej rozpoznawalnych na świecie lekkich wojskowych samochodów terenowych jest amerykański Willys MB. Był on produkowany w okresie II wojny światowej, kiedy to z taśmy produkcyjnej zjechało blisko 640 000 egzemplarzy tego nie zawodnego samochodu wykorzystywanego przez siły alianckie na frontach w latach 1941 - 1945, a także również po już po zakończeniu działań wojennych. Część tych samochodów trafiła do ZSRR i innych państw komunistycznych, również do Polski, jako pomoc w walce z III Rzeszą. W tym artykule chciałbym czytelnikom szczegółowo przybliżyć budowę i historię tego iście kultowego samochodu terenowego, którego chciałby mieć każdy kolekcjoner militariów oraz oldtimerów.
PrzyczepyMarter.pl Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu

Krótki opis budowy samochodu Willys MB-1/4 t z napędem na cztery koła


Dwuosiowy samochód Willys model MB-1/4 t 4x4 (z napędem na cztery koła) z przyczepką lub bez był typem wojskowego samochodu rozpoznawczego, przeznaczonego do pracy w terenie. Samochód terenowy Willys MB posiadał kryte metalowe nadwozie dla 4 - 6 osób (łącznie z kierowcą), osłaniane z tyłu i od góry brezentem. Samochód został wyposażony w silnik benzynowy, czterocylindrowy, z dolnym rozrządem. Cylindry umieszczone były pionowo w jednym rzędzie. Wał korbowy obracał się w trzech łożyskach ślizgowych. Wał rozrządczy umieszczony po lewej stronie w karterze silnika, posiadał napęd łańcuchowy od wału korbowego. Rury ssąca i wydechowa znajdowały się również po lewej stronie.
1. Porównaj ubezpieczenia w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie online
3. Oszczędź nawet 500 zł
Oblicz składkę →

W samochodzie Willys MB zastosowano gaźnik typu "Karter" model WO-539-S dolnossący (bez regulatorów obrotów silnika). Do oczyszczania powietrza zasysanego przez silnik służył olejowy filtr siatkowy. Doprowadzanie paliwa do silnika odbywało się za pomocą pompy przeponowej, napędzanej wałem rozrządczym.

Zbiornik benzynowy znajdował się pod siedzeniem kierowcy. System olejenia silnika - mieszany: pompa trybikowa, umieszczona w karterze silnika po lewej stronie, tłoczyła olej do wszystkich łożysk wału korbowego i rozrządczego; pozostałe części silnika były olejone systemem rozbryzgowym. Silnik w Willysie MB chłodzony był wodą, systemem przymusowym za pomocą pompy odśrodkowej, zamontowanej na wspólnym wale z czteroskrzydełkowym wentylatorem. W modelu Willys MB zastosowano chłodnicę typu rurkowego i zapłon bateryjny 6-woltowy. Sam aparat zapłonowy i cewkę indukcyjną umieszczono po prawej stronie; świece - w głowicy cylindra, nad zaworami.

Silnik został umocowany do ramy w trzech punktach na gumowych podkładkach. Sprzęgło jedno tarczowe, suche. Skrzynka przekładniowa konstrukcji normalnej posiadała trzy biegi do przodu i jeden wsteczny. Koła zębate bezpośredniej i drugiej przekładni posiadały zęby skośne, a pierwszej przekładni i biegu wstecznego posiadały zęby o kształcie prostym (normalnym). Dla złagodzenia uderzeń przy włączaniu bezpośredniej i drugiej przekładni - odpowiednie koło zębate przesuwki zostało zaopatrzone w synchronizator. Dźwignia przekładniowa (biegów) umieszczono w środku, nad skrzynią biegów. Napęd od skrzynki przekładniowej na mosty tylny i przedni odbywało się za pomocą dwóch wałów kardanowych (typu otwartego) z uniwersalnymi przegubami systemu "Spajser" przez skrzynkę rozdzielczą.

Dla zwiększenia siły pociągowej kół w samochodzie Willys MB podczas jazdy w trudnym warunkach drogowych lub na bezdrożu służył reduktor (stanowiący jedną całość ze skrzynką rozdzielczą), mogący pracować na bezpośredniej lub obniżonej przekładni ze stosunkiem przekładni 1,97:1. Piasty kół przednich i tylnych montowane były na łożyskach rolkowych. Zastosowano półosie typu nieobciążonego, a resory podłużne, półeliptyczne. System kierowniczy umieszczono po lewej stronie. W samochodzie wojskowym (wykorzystywanym także przez cywili) zastosowano hamulce: nożny - hydrauliczny na cztery koła oraz ręczny - taśmowy na tylny wał kardanowy. Rączka hamulca ręcznego znajdowała się w środkowej części deski rozdzielczej. Koło zapasowe montowane było w tylnej części nadwozia. Na koła założono ogumienie typu balonowego w rozmiarze 6,00 - 16'' z rzeźbą przeciwślizgową.

Willys MB standardowy model samochodu terenowego na potrzeby armii amerykańskiej


Po przeprowadzeniu pierwszych testów do produkcji wprowadzono ulepszoną wersję i zarazem podstawową oznaczoną jako Willys MB. Od 1941 roku samochód ten stał sie podstawowym modelem terenowym z bardzo praktycznymi rozwiązaniami jak szeroka osłona kratownicy chłodnicy, z reflektorami w jej górnej części, zastosowano płaską i szeroką maskę silnika. W oficjalnym oznaczeniu armii amerykańskiej stosowano - truck 1/4 ton, 4x4. Warunki wojenne sprawiły, że jeden producent - firma Willys-Overland, nie była w stanie nadążyć z potrzebami, i część produkcji samochodów zlecono firmie Ford. Jeszcze w listopadzie 1941 roku przekazano jej za darmo dokumentację od Willysa pod warunkiem produkcji wyłącznie na zamówienia rządu USA. W sumie wyprodukowano 639 245 sztuk jeepów standardowego modelu, z tego 361 349 Willysów MB i 277 896 Fordów GPW. Willysy produkowane były w zakładach Willys-Overland w Toledo, a Fordy – w sześciu fabrykach. Ostatniego Willysa MB zbudowano 20 sierpnia 1945. Pierwszy model Willysa kosztował 739 dolarów.

Samochody Willys MB używane były przede wszystkim przez armię USA. Jednak dzięki różnym programom pomocowym samochody te trafiły także innych sił alianckich - Wielka Brytania i jej dominia oraz do ZSRR. Część tych samochodów była używana przez Francję, Chiny czy Holandię. Do Polski również trafiły samochody Willys otrzymane od ZSRR. W armii amerykańskiej Willysy służyły jako środek transportu ogólnego zastosowania, personelu lub ładunku, szczególnie nadającym się do celów rozpoznania lub dowodzenia. Jako typowe zastosowanie przewidziano także holowanie armaty ppanc 37 mm. W Polsce samochody Willys były wykorzystywane głównie przez instytucje państwowe.

Willys MB: Przegląd samochodu przed wyjazdem w trudny teren i uruchamianie silnika!


Pewność pracy samochodu terenowo - wojskowego Willys MB i bezpieczeństwo jazdy po bezdrożach zależało przede wszystkim od starannej obsługi i umiejętnego prowadzenia pojazdu. Silnik zamontowany w Willysie MB mógł dobrze pracować tylko na ulepszonej benzynie lub na benzynie etylowanej (lekkiej) o punkcie wrzenia nie przekraczającym 220°C. W wyjątkowych wypadkach kierowcy Willysa mogli stosować benzynę drugiego gatunku po uprzednim jej naetyleniu. Praca silnika na benzynie gorszej jakości prowadziła do przed wczesnego zużycia jednostki napędowej.

Przed pierwszym uruchomieniem samochodu Willys MB zalecano wykonanie podstawowego przeglądu wzrokowego i kilku podstawowych czynności sprawdzających takich jak: sprawdzenie ilości wody w chłodnicy, poziomu oleju w karterze silnika (zalecane było sprawdzanie poziomu oleju po każdych przejechanych 100 kilometrach), ilości paliwa w zbiorniku, ciśnienia w oponach (nominalne ciśnienie w oponach to 2,1 atmosfer) oraz innych elementów jak układu kierowniczego i hamulcowego.

Jak uruchamiano silnik w samochodzie Willys MB? W celu uruchomienia silnika w samochodzie Willys MB należało wykonać kilku czynności według załączonej instrukcji. Po pierwsze, standardowo należało przesunąć dźwignię przekładniową w położenie na "luz". Uruchamiając silnik w niskiej temperaturze powietrza poniżej -5°C należało: a) guzik przepustnicy wyciągnąć na 18 - 25 mm; b) guzik przepustnicy powietrza wyciągnąć całkowicie celem wzbogacenia mieszanki; c) przy włączonym zapłonie obrócić wał korbowy korbą rozruchową; dla ułatwienia rozruchu należało wyłączyć sprzęgło naciskając na pedał sprzęgła aż do oporu lub też uruchamiać silnik korbą przy udziale pomocnika; d) należało także nałożyć pokrowiec na chłodnicę i maskę silnika oraz otulić dolny karter silnika; e) ostatecznie przekręcić zapłon i uruchomić silnik korbą rozruchową; f) z chwilą gdy silnik zaczął pracować, należało wsunąć guzik przepustnicy powietrza mniej więcej do połowy i pozwolić pracować silnikowi na małych obrotach, aż temperatura wody w układzie chłodzenia osiągnie 71°C; g) po rozgrzaniu silnika należało wcisnąć guzik przepustnicy powietrza do końca; h) jednocześnie należało kontrolować ciśnienie oleju.

W przypadku rozgrzanego silnika w samochodzie Willys MB odpalanie wyglądało następująco: a) należało włączyć zapłon; b) nacisnąć wyłącznik rozrusznika i utrzymać go w takiej pozycji przez kilka sekund; c) z chwilą, gdy silnik zaczął pracować, trzeba było zwolnić natychmiast guzik rozrusznika. W razie problemów z uruchomieniem silnika zalecano sprawdzenie poszczególnych elementów jak przewody, świece, akumulator oraz filtry zamontowane pod maską.

Zatrzymanie silnika odbywało się standardowo jak w każdym samochodzie, jednak z tym wyjątkiem, że należało go pozostawić na 1 - 2 minuty na wolnych obrotach w calu obniżenia temperatury. Zaraz przed wyłączeniem zapłonu nie należało dawać na silnik wysokich obrotów i nie wyłączać zapłonu od razu. Przed ochroną chłodnicy i zamarznięcia w niej wody w niskich temperaturach zalecane było spuszczenie wody z całego układu. Przy temperaturach poniżej -10°C zalecane było także spuszczenie oleju z karteru silnika. Spuszczanie wody odbywało się poprzez odkręcenie dwóch kraników spustowych, z których jeden znajdował się w dolnej rurze łączącej silnik z chłodnicą (z lewej strony chłodnicy), drugi zaś po prawej stronie bloku cylindrów przepychając przy tym otwory kraników drutem do chwili ukończenia wypuszczania wody.

Prowadzenie samochodu Willys MB w terenie: Instrukcja dla kierowców!


Prowadzenie samochodów Willys MB w zasadzie nie różniło się od prowadzenia innego rodzaju samochodów. Różnica polegała głównie na tym, że zarówno silnik samochodu jak i jego transmisja pracują w warunkach większego naprężenia w wypadku doczepiania do samochodu działa. W czasie jazdy nie należało obracać mocno kierownicą, aby nie spowodować zarzucenia samochodu na boki a nawet wywrócenia samochodu Willys. Zmiana biegów z niższych na wyższe odbywała się standardowo. Schemat przekładni: wsteczny do lewej góra - jedynka do lewej dół - jałowy po środku - dwójka do prawej góra - trójka do prawej dół. Z wyższych biegów na niższe przełączało się przez podwójne wyłączenie sprzęgła z pośrednim gazem (wyłączamy sprzęgło i jednocześnie zamykamy gaz, ustawiamy dźwignię zmiany biegów w położeniu biegu jałowego, zwalniamy sprzęgło, szybko dodajemy, a potem szybko zamykamy gaz, wyłączamy sprzęgło, włączamy kolejny niższy bieg, a wreszcie zwalniamy sprzęgło).

Celem otrzymania dodatkowej i zwiększenia normalnej siły pociągowej kół napędzanych należało włączać most przedni i reduktor. Nie należało szybko zwalniać pedału sprzęgła, aby nie spowodować przedwczesnego zużycia mufy sprzęgła tylnego mostu i silnika. Na jedynce można było rozpędzić samochód do około 39 km/godz, przy dwójce już do 67 km/godz a przy trójce można było jechać z maksymalną prędkością około 104 km/godz. Przy włączonym reduktorze prędkości te spadały o połowę.

Podczas jazdy Willysem MB po miękkim gruncie lub na śliskiej drodze zalecane było używanie łańcuchów ślizgowych na koła, które zapobiegały zarzucaniu i buksowaniu kół. Reszta zasad poruszania się w ciężkim terenie była taka sama jak obecnie przy zjazdach i podjazdach pod górę, czy zatrzymywaniu pojazdu na postojach.

Przeglądy techniczne samochodu terenowego Willys MB. Jakie elementy należy kontrolować?


Przegląd techniczny samochodu terenowego Willys MB należało wykonać po przejechaniu każdych 900 kilometrów. Należało wtedy sprawdzić działanie hamulców i w razie potrzeby wyregulować je. W drugim kroku należało sprawdzić baterię akumulatorów oczyszczając ją z błota i kurzu, zaciski zaś akumulatorów ze śniedzi. Jeżeli poziom elektrolitu był niedostateczny należało dolać wody destylowanej (normalny poziom 10 - 12 mm ponad płytkami). W trzecim kroku należało sprawdzić poziom płynu hamulcowego w zbiorniku głównego cylindra. Płynu hamulcowego nie powinno było się dolewać do zbiornika do samego wierzchu, ponieważ mogło to spowodować samoczynne hamowanie kół i niedostateczne odhamomywanie hamulców. Poziom płynu hamulcowego w zbiorniczku Willysa MB należało utrzymać około 1 - 2 cm poniżej brzegów otworu wlewu.

Po przebyciu każdych 2700 kilometrów należało wykonać bardziej rozbudowany przegląd techniczny sprawdzający kolejne elementy budowy samochodu terenowego Willys MB. Zalecano, aby chociaż raz na półtora miesiąca a najlepiej raz na miesiąc, oddawać baterie akumulatora do sprawdzenia i ich naładowania. W tym przeglądzie zalecano sprawdzenie wszystkich elementów elektrycznych zamontowanych na ramie samochodu. Do sprawdzenia nadawały się także świece oraz w razie potrzeby należało je wyregulować. Mechanik musiał również oczyścić aparat zapłonowy i cewkę indukcyjną z brudu, oczyścić kolektor, szczotki prądnicy i rozrusznika z kurzu i brudu. Trzeba było przepłukać układ chłodzenia samochodu Willys MB oraz oczyścić wszystkie filtry układu dopływu paliwa.

Charakterystyka techniczna samochodu Willys MB


Podsumowanie parametrów technicznych samochodu Willys MB według charakterystyki fabrycznej:

Marka samochodu: Willys
Model: MB-1/4 t 4x4 (z napędem na cztery koła)
Nośność maksymalna: 360 kilogramów (razem z kierowcą)
Maksymalna siła pociągowa: 450 kilogramów
Ciężar samochodu bez ładunku i kierowcy: 1020 kilogramów
Maksymalne wzniesienie do pokonania: 25°
Szybkość maksymalna: 104 km/godz
Pojemność zbiornika benzyny: 57 litrów
Długość samochodu: 3335 mm
Szerokość samochodu: 1585 mm
Wysokość z osłoną brezentową: 1830 mm
Typ silnika: benzynowy z dolnym rozrządem
Ilość cylindrów: 4
Średnica cylindrów: 79,3 mm
Skok tłoka: 111,1 mm
Pojemność: 2,2 litra
Stopień sprężenia: 6,48
Moc silnika przy 3600 obr/min: 60 KM
Kolejność pracy cylindrów: 1-3-4-2
Sprzęgło: jedno tarczowe, suche ze sprężynami amortyzacyjnymi dla tłumienia drgań
Skrzynka przekładniowa: trzy biegi naprzód i jeden wstecz
Napęd kardanowy: dwa wały kardanowe typu otwartego z uniwersalnymi przegubami systemu "Spajser"
Mosty tylny i przedni: lane z wyprasowanymi pochwami półosie
Napęd dyferencjału: pojedynczy o trybach ze spiralnymi zębami, stosunek przekładni 4,88:1
Resory: podłużne, półeliptyczne ze sprężynowymi amortyzatorami
System kierowniczy: lewostronny typu ślimakowego z podwójnym palcem
Łańcuchy przeciwślizgowe: drobno ogniowe
Napięcie nominalne: 6V
Bateria akumulatorów: 6V bateria o pojemności 116 amperogodzin, minus połączony na masę
Prądnica: 6-8V prawo obrotowa (od strony napędu), dwu szczotkowa z automatyczną regulacją napięcia (regulator samoczynny)
Świece: średnica gwintu 14 mm odległość między elektrodami 0,76 mm
Urządzenie zaczepowe: hak
Wysokość umieszczenia haka: 600 mm

Podstawowe wskazania parametrów Willysa MB podczas pracy silnika dla kierowców:
Manometr wskazywał ciśnienie w układzie olejenia w funtach na cal kwadratowy. Przy normalnych obrotach rozgrzanego silnika manometr powinien wskazywać ciśnienie 2,1 - 2,8 kg/cm2 (30 - 40 funtów na cal kwadratowy). Na wolnych obrotach biegu jałowego przy rozgrzanym silniku ciśnienieni powinno być nieco mniejsze, zaś przy silniku zimnym - większe.
Amperomierz przy nie pracującym silniku i wyłączonych wszystkich odbiorników prądu powinien wskazywać 0. Przy pracy baterii akumulatorów wskazówka amperomierza wychylała się w lewo (do znaku -) i przy włączeniu wszystkich odbiorników prądu (oprócz sygnału i rozrusznika) nie powinna wskazywać ponad 13 amperów. Przy ładowaniu baterii wskazówka wychylała się w prawo (+) i mogła wskazywać od 5 do 30 amperów.
Termometr wskazywał temperaturę wody chłodzącej. Normalna temperatura wody powinna się kształtować od 71°C do 85°C (160°F - 185°F). Stale należało także zwracać uwagę na temperaturę wody chłodzącej, zwłaszcza przy niskiej temperaturze powietrza. Regulowanie temperatury dokonywało się przez odkrywanie lub zakrywanie klapy pokrowca chłodnicy.
Spidometr to połączenie szybkościomierza z licznikiem. Szybkościomierz wskazywał szybkość jazdy w milach na godzinę, zaś licznik przebytą drogę w milach.

Zdjęcie główne prezentuje kontrolerów sił powietrznych USA siedzących w samochodzie Willys MB, którzy obserwują niski przelot samolotu C-47 nad polem, aby poderwać do lotu szybowiec CG-4.
1

Willys MB: Deska rozdzielcza kierowcy i dźwignie kierowcy PrzyczepyMarter

Willys MB: Deska rozdzielcza kierowcy i dźwignie kierowcy PrzyczepyMarter© PrzyczepyMarter.pl/Marcin Jankowski
Opis deski rozdzielczej Willys MB: 1 - wycieraczka do szyb (ręczna); 2 - guzik sygnału; 3 - koło kierownicy; 4 - lustro; 5 - boczny pas zabezpieczający; 6 - główny przełącznik światła; 7 - guzik przepustnicy powietrza; 8 - nożny przełącznik dalekiego i bliższego światła; 9 - wyłącznik zapłonu; 10 - guzik przepustnicy; 11 - pedał sprzęgła; 12 - wyłącznik oświetlenia deski rozdzielczej; 13 - wskaźnik poziomu benzyny w zbiorniku; 14 - pedał hamulca; 15 - manometr (do mierzenia ciśnienia oleju); 16 - pedał przyśpiesznika (gazu); 17 - spidometr; 18 - dźwignia (biegów) skrzynki przekładniowej; 19 - termometr; 20 - amperomierz; 21 - dźwignia włączenia mostu przedniego; 22 - dźwignia włączenia reduktora; 23 - wyłącznik rozrusznika; 24 - uchwyt ręcznego hamulca; 25 - schemat włączania dźwigni skrzynki przekładniowej, reduktora i mostu przedniego; 26 - tabliczka szybkości jazdy; 27 - podnośnik szyby ochronnej; 28 - zatrzask ramy szyby ochronnej; 29 - tabliczka firmowa; 30 - gaśnica.
2

Willys MB: Budowa filtra paliwa PrzyczepyMarter

Willys MB: Budowa filtra paliwa PrzyczepyMarter© PrzyczepyMarter.pl/Marcin Jankowski
Budowa filtra paliwa w Willys MB: 1) złącze; 2) śruba; 3) podkładka; 4) pokrywa; 5) korek; 6) i 7) uszczelki; 8) tarcze wkładki filtru; 9) sprężyna; 10) szklanka filtra; 11) korek spustowy;
3

Willys MB: Budowa pompki paliwowej PrzyczepyMarter

Willys MB: Budowa pompki paliwowej PrzyczepyMarter© PrzyczepyMarter.pl/Marcin Jankowski
Pompka paliwowa zamontowana w Willys MB: 1 - ściągacz umocowujący klosz osadnika; 2 - uszczelka; 3 - otwór wylotowy; 4 - zawór wylotowy; 5 - przepona i drążek pompy; 6 - ramię dźwigni; 7 - oś dźwigni; 8 - dźwignia; 9 - sprężyna dźwigni; 10 - sprężyna przepony; 11 - komora pompy; 12 - zawór wlotowy; 13 - otwór wlotowy; 14 - klosz osadnika; 15 - siatka filtra;
4

Gaźnik Karter w Samochodzie Willys MB PrzyczepyMarter

Gaźnik Karter w Samochodzie Willys MB PrzyczepyMarter© PrzyczepyMarter.pl/Marcin Jankowski
1 - dźwignia uruchamiająca pompę przyśpieszającą i igłę regulującą; 2 - ogniwo łączące; 3 - otwór dla powietrza; 4 - rozpylacz mieszanki; 5 - dźwignia pompy przyśpieszającej; 6 - sprężyna odciągająca pompy; 7 - zawór wylotowy; 8 - zawór wlotowy; 9 - siatka filtrująca; 10 - korek siatki filtrującej; 11 - rurka kalibrowania pompy; 12 - przepustnica; 13 - otwór dla powietrza; 14 - sprężyna śruby regulującej biegu jałowego; 15 - śruba regulująca biegu jałowego; 16 - korek z otworem kalibrowanym głównego rozpylacza; 17 - igła regulująca głównego rozpylacza; 18 - główny korek z otworem kalibrowanym; 19 - korek biegu jałowego; 20 - rurka biegu jałowego; 21 - pływak; 22 - gniazdo igły zaporowej pływaka; 23 - przepustnica powietrza; 24 - wałek przepustnicy powietrza; 25 - nakrętka; 26 - rozpylacz główny; 27 - nakrętka rozpylacza głównego; 28 - podkładka igły regulującej;
Blog prowadzony o transporcie i promowania przyczep samochodywch w Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianicach i Łodzi online. Na stronie zapoznasz się z informacjami o sklepie motoryzacyjnym z przyczepkami oraz praktycznymi wiadomościami o transporcie towarów.
REKLAMA
1. Porównaj ubezpieczenia w 5 minut
2. Kup ubezpieczenie online
3. Oszczędź nawet 500 zł
Oblicz składkę →
TAGI
#Ubezpieczenia jeep willys mb wojsko polska usa zsrr wojna militaria kolekcjonerstwo oldtimer zabytek willys mb jeep willis jeep willys mb ford gpa forum jeep dane techniczne aut jeep używane jeep cena jeep klub historia motoryzacja
OPINIE
Napisz Opinię: Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
REKLAMA
Ubezpieczenia OC/AC Online
Oblicz składkę →
POPULARNE
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Black Friday 2019 Weekend Promocje Ubezpieczeń OC i AutoCasco!
›  Ubezpieczenia OC AutoCasco Assistance NNW (komunikacyjne) dla pojazdów
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Jarmark Łaski 2019 Program Dni Łasku i Kto Wystąpi na Scenie?
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Co oznacza bezpośrednia likwidacja szkody?
›  Co to jest ubezpieczenie? Rodzaje ubezpieczeń i ich charakterystyka
›  Jak Wybrać Ubezpieczenie OC lub AutoCasco w Porównywarce Polis Online?
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach
›  Na co zwrócić uwagę, kupując autocasco?
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Pacjenci onkologiczni mogą być leczeni szybciej i skuteczniej
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  5G to rewolucja nie tylko dla rynku mobilnego
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  V Krajowe Święto Truskawki Buczek 2019: Program Buczkowskiej Truskawki
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Firmy energetyczne zainwestują ponad 2 bln dol
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Dzieci coraz chętniej uprawiają sport
›  Nanomateriały mogą rozwiązać problem antybiotykooporności
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Zakończono rozbudowę bazy paliwowej PERN
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Serwis Klimatyzacja Samochodowa Łask TopAuto: Dojazd do klienta
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Wakacje: Jazda z przyczepą kempingową technika i bezpieczeństwo!
›  Systemy bezzałogowych pojazdów latających rewolucjonizują rolnictwo
›  Co roku w Polsce jest 6 mln prób cyberataków
›  Przyczepą kempingową na Nordkapp: Atrakcje Szwecja i Norwegia
›  Tokenizacja to nowy sposób na pozyskanie kapitału przez małe firmy
›  Technologia na pomoc osobom starszym
›  Ponad połowa firm w Polsce musi ograniczać inwestycje przez braki kadrowe
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Już 5 mld ludzi użytkuje telefony komórkowe
›  7% polskich dzieci doświadczyło wykorzystywania seksualnego
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 18/Lipiec/2019 (22:28) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt [GN149]

  Cena brutto (z VAT) 3550.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps [GN156]

  Cena brutto (z VAT) 6280.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2180.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt [GN099]

  Cena brutto (z VAT) 2580.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt [GN213]

  Cena brutto (z VAT) 2480.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 kps [GN125]

  Cena brutto (z VAT) 4400.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rtr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rtr resor [GN190]

  Cena brutto (z VAT) 2950.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-350 CT resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRO//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-350 CT resor [GN164]

  Cena brutto (z VAT) 4430.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt resor [GN215]

  Cena brutto (z VAT) 2780.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor [GN192]

  Cena brutto (z VAT) 3130.00 PLN
  1 produkt dostępny
REKLAMA
Ubezpieczenia OC/AC Online
Oblicz składkę →
Formy dostawy Formy płatności Zwroty/Reklamacje Mój koszyk Moje zamówienia Pomoc
Przyczepy Ubezpieczenia Sklep online Wydarzenia Biznes Prawo jazdy Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook UniMarter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Sklep motoryzacyjny PrzyczepyMarter jest autoryzowanym dystrybutorem i dealerem przyczep samochodowych marki Neptun, Sorelpol produkowanych przez firmę Sorelpol Sp. z o.o. z głównym biurem w Warszawie. W punkcie handlowym w centralnej części województwa łódzkiego znajduje się cała gama lekkich i ciężkich przyczepek samochodowych jednoosiowych oraz dwuosiowych, o bardzo zróżnicowanej charakterystyce przystosowanej do codziennej pracy z ciężkimi i wielkogabarytowymi towarami. Blog i jednocześnie sklep PrzyczepyMarter.pl został opracowany na potrzeby klientów poszukujących dobrej i taniej przyczepki samochodowej. Serwis internetowy o przyczepkach, samochodach i przyczepach kempingowych zawiera szeroki zakres praktycznych informacji publikowanych w różnych wiadomościach online.
Porównywarka Ubezpieczeń →
PrzyczepyMart
er
Konto @  Koszyk ❖ Menu ☈