PRZYCZEPYMARTER//BLOG

Przyczepy dwuosiowe (tandem) do DMC 750 KG marki Neptun w sprzedaży

Marcin Jankowski  •  1/Marzec/2018 (12:40), aktualizacja 1/Marzec/2018 (13:18)
Doświadczenie w sprzedaży nowych przyczep samochodowych o charakterze towarowym pokazuje, że oczekiwania kupujących są bardzo zróżnicowane. Nie da się jednoznacznie uogólnić potrzeb wszystkich i wrzucić do jednego worka. Każda osoba, która ma w planach zakup przyczepki potrzebuje czegoś innego. Dla jednych wystarczy przyczepa mała, a dla innych potrzeba pojazdu długiego. Z kolei dla części osób wystarczające są przyczepy lekkie jednoosiowe, a znowu inni ukierunkowani są na przyczepy z zamontowanymi dwoma osiami (popularnie zwane tandem). Dlatego oferty sklepów motoryzacyjnych pod tym kątem są bardzo różne i dostosowane do wymagań każdego. W tym artykule postanowiłem przedstawić specyfikacje i opisy przyczep z dwoma osiami, które dostępne są na rynku polskim pod marką Neptun oraz zestawem dedykowanych akcesoriów do nich, aby każdy mógł je sobie szybko porównać.

Czy mając prawo jazdy z kategorią B mogę holować przyczepę dwuosiową?! Jaka jest różnica pomiędzy przyczepami jednoosiowymi?


W Polsce, od dłuższego już czasu, skończył się czas własnoręcznego produkowania przyczepek w garażu tzw. samów, a następnie rejestrowania ich w Wydziałach Komunikacji. Zmiana przepisów doprowadziła do tego, że stworzenie jednej przyczepy jest zupełnie nieopłacalne dla przysłowiowego Kowalskiego. Koszt zakupu materiałów i zdobycia odpowiednich homolagacji przewyższy cenę nowej przyczepy samochodowej. Na samym początku tego artykułu, zanim przejdę do prezentacji przyczep dwuosiowych nadmienię o bardzo ważnej informacji pomocnej dla osób, które posiadają prawo jazdy jedynie z kategorią B. Nie ma większego znaczenia czy przyczepa ma jedną oś czy dwie. Holować przyczepy na kat. B zgodnie z przepisami ruchu drogowego można wtedy, kiedy zestaw pojazdów nie przekracza 3,5 tony. Szczegółowo temat ten został wyjaśniony w poprzednim artykule na blogu PrzyczepyMarter - Holowanie przyczepy samochodowej/kempingowej kat. B w 2018, do którego odsyłam.

Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, która kategoria przyczep samochodowych jest lepsza - jednoosiowe czy dwuosiowe?! Wybór należy do osoby kupującej, jednak warto zwrócić uwagę na to, że przyczepy samochodowe z domyślnie dwoma osiami charakteryzują się większą stabilnością jazdy i przez to bezpieczeństwem podróżowania. Ponadto przewożony ciężar na tandemie, przy odpowiednim rozłożeniu na skrzyni, rozkłada się na dwie osie, a nie tylko jedną. Przez to w pewnym aspekcie możemy mówić o większej wytrzymałości przyczepki i skorzystać z większej ładowności pojazdu. Pozostaje jednak fakt ograniczeń przewożonych ciężarów zgodnie z danymi umieszczonymi w dowodzie rejestracyjnym. Minusem może okazać się fakt, że dla obciążonych przyczep towarem, droga hamowania automatycznie się wydłuża i jadąc trzeba mieć to na względzie.

Przyczepy dwuosiowe Neptun z burtami z blachy ocynkowanej o różnej konfiguracji


Przechodząc do sedna sprawy, w ofercie przyczep samochodowych Neptun występuje aż 16 modeli pojazdów z domyślnie zamontowanymi dwoma osiami, z czego dwie to lawety przeznaczone do przewozu samochodów. Zaczynając od podstaw, w gamie przyczep samochodowych Rustik - w moim odczuciu standardowych przyczepek o domyślnych właściwościach - dostępne są dwa modele określane jako tandem z osiami 2 x 750 kg. Będzie to przyczepa o długości skrzyni załadunkowej 236 cm [GN100] i druga o długości skrzyni 263 cm [GN149]. Obydwa modele występują w konfiguracji bez hamulca najazdowego i zostaną zarejestrowane jako przyczepy lekkie z DMC 750 kilogramów. Tak jak wymienione pojazdy, wszystkie przyczepy samochodowe w gamie Rustik posiadają otwieraną przednią i tylną burtę, przez co po zdemontowaniu bocznych burt otrzymamy platformę do przewozu większych objętościowo przedmiotów. Burty okalające przestrzeń ładunkową wykonane są z blachy ocynkowanej, a ich wysokość wynosi 40 cm. Towar ze względów bezpieczeństwa zamocować możemy pasami transportowymi dzięki czterem uchwytom po rogach skrzyni wspawanymi do ramy.

Dla osób, których wymagania są jeszcze większe, przygotowana została kategoria przyczep samochodowych Pro. Ich konstrukcja jest bardzo zbliżona do przyczep Rustik z pewnymi znaczącymi różnicami. Jako pierwszą należałoby wymienić wyższe burty w stosunku do poprzedników - 45 cm lub 50 cm, a także masywniejszy dyszel. Już tak samo jak wcześniej, istnieje możliwość otwierania przedniej burty i jednocześnie demontaż bocznych co okazuje się dużym atutem podczas codziennych prac. W gamie Pro liczba modeli przyczep dwuosiowych jest większa bo dostępnych jest aż siedem pojazdów. Dwa tandemy występują bez hamulców najazdówych (rejestrowane jako przyczepy lekkie DMC 750 kilogramów): przyczepa długości 236 cm [GN082] i przyczepa długości 263 cm [GN148]. Przyczepy te mają swoje odpowiedniki z burtami o wysokości 50 cm i będą to odpowiednio: przyczepa 236 cm pro+ [GN198] i przyczepa 263 pro+ [GN199]. W tych czterech modelach zamontowane są dwie osie po 750 kilogramów.

Pozostając dalej w gamie przyczep samochodowych profesjonalnych Pro dostępne są w sprzedaży aż przyczepki dwuosiowe z hamulcem najazdowym. Wszystkie trzy modele posiadają taką samą skrzynię załadunkową o wymiarach 263 cm x 129 cm x 45 cm. Różnią się one dopuszczalną masą całkowitą, a co za tym idzie zwiększoną ładownością. Jako pierwsza to przyczepa N07-263 2 pro [GN203] z dwoma osiami 750 kg i DMC 750 KG, druga to przyczepa N13-263 2 pro [GN204] również z dwoma osiami 750 kg i DMC 1300 KG oraz trzecia to przyczepa N16-263 2 pro [GN205] z dwoma osiami 1000 kilogramów i DMC 1600 KG. Przechodząc na podstronę produktówą poznasz także ładowności poszczególnych przyczepek i ważne informacje.

Przyczepy dwuosiowe z burtami ze sklejki lub z kołami pod skrzynią ładunkową


Jeśli chodzi o przyczepy z burtami stalowymi ocynkowanymi to byłoby na tyle, jeśli chodzi o tandemy. Teraz przejdziemy do przyczep samochodowych różniącymi się od poprzedników rodzajem materiału oraz szerokością skrzyni ładunkowej. Przyczepy dwuosiowe z gamy Nordica to modele profesjonalne z dużą przestrzenią ładunkową. Po pierwsze seria ta posiada koła schowane pod skrzynią ładunkową. Wszystkie cztery burty można otwierać lub całkowicie zdemontować w bardzo prosty sposób. Przyczepy Nordica są doskonałym rozwiązaniem do przewozu palet i nnych ładunków ładowanych wózkiem widłowym ze wszystkich czterech stron. Mocny stalowy profil zewnętrzny krawędzi platformy zapewnia ochronę podłogi przed uszkodzeniem podczas załadunku. Wszystkie cztery narożne słupki można zdemontować co czyni przyczepę uniwersalną i łatwą do zastosowania do różnych potrzeb. Ponadto cztery mocowania na pasy wewnątrz skrzyni schowane są w podłodze co sprawia, że platforma ładunkowa jest zupełnie płaska, a załadunek wózkiem widłowym jest prosty.

Pod marką Neptun sprzedawane są dwa modele przyczep dwuosiowych z serii Nordica. Pierwsza to przyczepa lekka z DMC 750 KG [GN125] o długości skrzyni 263 cm oraz druga wersja przyczepy z DMC 1300 kg [GN156] o tej samej długości. W związku z tym, że drugi model przyczepy rejestrowany jest już jako przyczepa ciężka dlatego domyślnie zamontowany jest przy niej hamulec najazdowy. Na zaprezentowanych podstronach produktu znajdziesz dodatkowo galerię zdjęć pojazdu oraz materiał video prezentujący przyczepki. W przypadku wszystkich produktów, aktualizacja dostępności w sklepie dokonywana jest na bieżąco po każdej dostawie. Jeśli wyświetla się informacja, o tym że przyczepa jest na zamówienie warto skontaktować się ze sklepem aby poznać termin najbliższej dostawy. Może się okazać, że będzie ona zrealizowana w ciągu kilku kolejnych dni...

Na sam koniec zostawiłem do prezentacji uniwersalne przyczepy ze sklejki, gdzie dostępne są dwie serie Trailwood oraz Trailwood Lux Bois, które z kolei są zamiennikami odpowiednio dla przyczep z gamy Pratik/Rustik i Pro (warto zapoznać się mimo wszystko z charakterystyką konkretnych modeli). Standardowo przyczepy Trailwood i wersje Lux Bois wyposażone są w relingi na burtach bocznych, stelaż naburtowy i koło podporowe w zestawie. Wysokość burt wynosi 35.5 cm bądź 37 cm.

Dla przyczep ze sklejki dostępne są trzy modele dwuosiowe: przyczepa Trailwood [GN080] o długości 236 cm i przyczepa Trailwood [GN081] o długości 253 cm. W przypadku modelu Trailwood Lux dostępny jest jedynie tandem ze sklejki [GN113] o długości skrzyni 236 cm. Wszystkie trzy produkty dostępne są w sprzedaży bez hamulca najazdowego.

W ofercie przyczep specjalistycznych występują także w sprzedaży lawety samochodowe przeznaczone do przewozu samochodów, maszyn oraz skuterów śnieżnych. Patrząc na specyfikacją techniczną poszczególnych modeli dostępnych jest aż kilkanaście różnych wersji. Wszystkie szczegółowo zostały omówione na poszczególnych podstronach. W związku z tym, że jest to nowa kategoria pojazdów dostępna w sprzedaży, niektóre z nich są modelami koncepcyjnymi. Jeśli jesteś zainteresowany kupnem lawety samochodowej skontaktuj się ze sklepem PrzyczepyMarter.pl Jest to specyficzna kategoria przyczep, dlatego zostaną one omówione w kolejnym artykule tematycznym.

Na moim blogu PrzyczepyMarter publikuję poradniki dla osób, zainteresowanych tematyką przyczepek samochodowych oraz przyczep kempingowych. Każdy zainteresowany dowie się jak zarejestrować nowy pojazd oraz jak poprawnie dbać o przyczepkę wykonując regularnie przeglądy konserwacyjne. Pamiętać należy o tym, że wszystkie przyczepy lekkie czyli takie, których dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 750 kilogramów mają dożywotni przegląd okresowy producenta wbity w dowód rejestracyjny i nie jest wymagane jeżdżenie co roku na stację diagnostyczną. Ponadto na stronie znajduje się także katalog przyczep Neptun dostępnych w sprzedaży w moim sklepie na Przygoniu w województwie łódzkim. Znajdziesz tutaj także ofertę na dedykowane akcesoria przypisane do poszczególnych modeli.

W celu lepszej komunikacji na stronie osadzony został komunikator Messanger Facebooka oraz system komentarzy. Dzięki temu każdy może zgłosić własne uwagi lub przesłać zapytania bezpośrednio do sklepu. Jeśli chcesz na bieżąco obserwować nowości PrzyczepyMarter zachęcam Cię do obserwowania profili na portalach społecznościowych Twitter, YouTube czy Facebook. Znajdziesz tam powiadomienia o wszelkich nowościach...
PrzyczepyMarter.pl Przyczepy dwuosiowe (tandem) do DMC 750 KG marki Neptun w sprzedaży
TAGI
przyczepy neptun trailers tandem dwuosiowa przyczepka lekka przyczepa dwuosiowa przyczepa tandem transport łódzkie dmc 750 kg przyczepa dm 1300 kg przyczepa dmc 1600 kg blog sklep łódzkie przyczepa dwuosiowa z hamulcem najazdowym przyczepa dwuosiowa do 750 kg przyczepy dwuosiowe olx przyczepa dwuosiowa z plandeką przyczepka dwuosiowa sprzedam przyczepa dwuosiowa przyczepa dwuosiowa allegro
OPINIE
Napisz Opinię:*
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
POPULARNE
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową w Wydziale Komunikacji?
›  Prawo jazdy B, B96, B+E: Holowanie przyczepy samochodowej 2018
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem do samochodu osobowego
›  Przyczepki Samochodowe: Instrukcja użytkowania i konserwacji
›  Przyczepa z hamulcem najazdowym przepisy i oferta sklepu dla Ciebie!
›  Przyczepy dwuosiowe (tandem) do DMC 750 KG marki Neptun w sprzedaży
›  Ubezpieczenia OC/AC przyczep i samochodów. Porównywarka na PrzyczepyMarter!
›  Łask - Pabianice: Wypożyczalnia przyczep i lawety samochodowej
›  Części do przyczep samochodowych Neptun. Hamulec najazdowy AL-KO
›  Samochody osobowe, Zloty motocyklowe, Targi motoryzacyjne na blogu
›  Sklep Przyczepy: Wyprzedaż rocznika 2017 oraz nowa dostawa
›  Przyczepa Kempingowa: O czym pamiętać przed wyjazdem?
›  Zadbaj o swój ogród na wiosnę! Wypożyczalnia narzędzi na Przygoniu.
›  Jaki układ wnętrza w przyczepach kempingowych jest najlepszy?
›  Zapłać kartą w sklepie PrzyczepyMarter. Płać zbliżeniowo!
OPINIE
›  Ubezpieczenia OC/AC przyczep i samochodów. Porównywarka na PrzyczepyMarter! przez anonimowy
O serwisie Polityka prywatności Regulamin serwisu YouTube Facebook Twitter Łask
Polski English
© 2018 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PrzyczepyMar
ter