PRZYCZEPY KEMPINGOWE//BLOG

Przyczepy Kempingowe: Jak kupić tanio? Podróżowanie przyczepą

Marcin Jankowski  •  14/Luty/2018 (13:08), aktualizacja 29/Maj/2018 (13:40)
Caravaning to pewien styl podróżowania, który sprawia wielką frajdę i przyjemność, ale wyjazd z przyczepą kempingową za granicę lub po Polsce wiąże się również ze spełnieniem kilku formalności. Warto o nich pamiętać, ze względów bezpieczeństwa - swojego, a także, aby w trakcie nie pojawiły się żadne komplikacje, które zepsują zaplanowany czas urlopu. W dalszej części artykułu zwróciłem uwagę na kilka najważniejszych elementów planowania podróży z przyczepą kempingową, które mogą nam umknąć w ferworze długo wyczekiwanego wyjazdu. Każdy kto już podróżuje przyczepami kempingowymi lub pobieżnie zapoznał się z ofertą producentów przyczep wie, że każdy model posiada kilka wersji z możliwym układem wnętrza. Stanowić to może duży problem dla osób, które dotychczas nigdy nie podróżowały na wakacjach w ten sposób lub nie wiedzą co będzie dla nich dobre i praktyczne. Ze swoich doświadczeń wiem, że wygodne i komfortowe wnętrze przyczepy kempingowej sprawi, że wspólnie spędzone wakacje z rodziną nie będą męczarnią. Oczywiście zaprezentowane sugestie są jedyne moim zdaniem najpraktyczniejsze, ale to każdy sam musi dobrać odpowiednią przyczepę kempingową do własnych potrzeb na wakacje.
PrzyczepyMarter.pl Przyczepy Kempingowe: Jak kupić tanio? Podróżowanie przyczepą

Jaki Układ Przyczepy Kempingowej Będzie Najlepszy?


Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem przy wyborze przyczepy kempingowej to poszukiwanie takiego modelu, w którym nocować mogą cztery osoby. Układ 2 + 2 sprawdza się przede wszystkim podczas codziennego użytkowania w większym gronie osób oraz na dłuższych wyjazdach wakacyjnych.

W takich przyczepach, dostępne jest standardowo jedno łóżko dwuosobowe natomiast drugie można przygotować z miejsc siedzących, umiejscowionych w części ogólnodostępnej. Do tego celu wykorzystuje się składany stolik i rozkładaną kanapę, która w ciągu dnia służy jako miejsce do odpoczynku i wspólnego spożywania pokarmów.

Projektanci przyczep kempingowych nie mają za dużego pola do popisu i stosują dwa możliwe rozwiązania przy rozplanowaniu wnętrza w takim układzie. Część sypialna umiejscowiona jest albo na przodzie przyczepy przy dyszlu albo w tylnej części przyczepy. Od części ogólnodostępnej w większości przypadków rozdzielona jest ona strefą kuchenną.

***Tabbert Pep 2016 - 2017, łóżko na przodzie przyczepy***

Najlepszym rozwiązaniem jest sytuacja gdzie podstawowe łóżko (część sypialna) znajduje się na przodzie pod skośną ścianą. W takim rozwiązaniu, kanapa ze stolikiem natomiast mieści się z tyłu przy pionowej ścianie. Co nam to daje? W przypadku odpoczynku w licznym gronie osób nie ma najmniejszego problemu z usadowieniem się przy stoliku, wstawaniem wysokich osób od niego i wykorzystaniem dostępnej przestrzeni.

W przypadku odwrotnym, gdy stolik i kanapa mieści się na przodzie, pod skośną ścianą zaczynają się już małe nie dogodności dla podróżnych. Wysokie osoby nie zmieszczą się przy samej ściance i tracimy nie potrzebnie miejsce. Również wspólny odpoczynek może być nie co mniej komfortowy w dłuższym okresie czasu.

***Tabbert Pep 2016/2017, część ogólnodostępna na tyle***

Na przykładzie powyższych zdjęć zaprezentowany jest układ gdzie chcąc stworzyć drugie łóżko zawsze możemy złożyć stolik i rozłożyć pufy z kanapy tworząc jednolitą płaską powierzchnię, wygodną do spania.

Natomiast zupełnie nie podoba mi się w przyczepach kempingowych, rozdzielenie dwuosobowego łóżka na dwa pojedyncze jak ma to miejsce na zaprezentowanym zdjęciu poniżej.

***Knaus Sport w wersji z łóżkami pojedynczymi****

W ostateczności zostaje trzecia opcja nocowania - na zewnątrz przyczepy kempingowej w rozstawionym namiocie... A co Wy sądzicie na ten temat?

Przyczepy Kempingowe: Jaką Przyczepę Kupić? Na co Zwracać Uwagę?


Pisałem już na tym blogu o takich kwestiach jak: O czym pamiętać przed wyjazdem przyczepą kempingową w podróż? oraz Jak wybrać przyczepę kempingową z odpowiednim układem wętrza? Powstał szereg artykułów w formie poradników o przyczepach samochodowych... Tym razem, chciałbym zwrócić baczniejszą uwagę czytelnikom mojego bloga, na ogólny aspekt kupowania przyczepy kempingowej. Zawsze powtarzamy sobie przy wyborze przyczepy kempingowej, że ta to będzie już na lata i musi na wszystkich płaszczyznach spełniać nasze oczekiwania. Z upływem czasu i tak okazuje się, że nasze wymagania rosną, a dotychczasowy zakup posiada pewne wady, które z czasem co raz bardziej nas drażnią. Mając pewne doświadczenie w podróżowaniu przyczepami, chciałbym zwrócić Wam uwagę na kilka istotnych elementów, na które musicie zwrócić uwagę podczas zakupu używanej przyczepy kempingowej w Polsce albo za granicą.

Nie zobaczysz to nie uwierzysz... to seria śmiesznych filmików na YouTube. Nawiązując do tych serii, chcę Wam opowiedzieć autentyczną historię. Jakiś czas temu, odwiedzając Holandię, miałem okazję oglądać salon przyczep kempingowych i podziwiać zgromadzone tam modele pojazdów turystycznych. Był to typowy przedstawiciel wybranych producentów kempingów. Na hali eksponowane były nowe modele natomiast na zewnątrz stały przyczepy używane. Przeglądając je wszystkie trafił mi się model przyczepy z początku lat 90., bodajże 1992 rok produkcji, jeśli dobrze pamiętam. Stać musiała tam już od dość dawna bo cała była już zielona ale oczywiście nadal była do kupienia. Jej cena wynosiła 10 000 Euro... Dodam tylko, że to było jakieś rok - góra - dwa lata temu.

Piszę o tym, ponieważ dzisiaj wiele osób kupując używaną przyczepę kempingową baczną uwagę zwraca na cenę i zarazem oczekuje jej na bardzo niskim poziomie. Nic z tego drodzy Państwo. Choć w Polsce jest moda na podróżowanie w stylu caravaning, to nie możemy się pochwalić wieloma producentami przyczep. Właściwie to na polu boju pozostaje osamotniony Niewiadów (znany głównie z popularnie nazywanych lodziarek; sam byłem w posiadaniu takiej przyczepy, która odwiedziła Skandynawię), który koniec końców i tak przeszedł wiele zmian i kilka lat temu, został przejęty przez inną firmę, nota bene również z Polski i również z branży przyczep. Do wyboru, pozostają nam więc dwie możliwości: kupno nowej przyczepy od dealera zachodnich marek działającego u nas lub wybór używanej przyczepy kempingowej dostępnej na rynku wtórnym, gdzie wcześniejszy właściciel chce odzyskać włożony wkład (sprzedaje po wysokich cenach).

Choć domyślnie jestem osobą, która utożsamia się raczej jako podróżnik z wykorzystaniem przyczepy kempingowej, to mimo wszystko miałem również okazję sprzedać kilka przyczep oraz kupować je w Polsce i za granicą. Dlatego artykuł ten powstał z punktu widzenia osoby użytkującej przyczepy a nie sprzedającej.

Wracając do sedna sprawy - Jak kupić sprawną przyczepę kempingową i w dodatku używaną? W przypadku używanych pojazdów, na samym początku zwróćcie baczną uwagę na to czy przyczepa miała wypadek czy nie? Różne kolory poszycia zewnętrznego, wypływający środek uszczelniający na łączeniach, dodatkowe płyty wzmacniające poszycie wewnątrz czy zapach wilgoci. Nie ukrywajmy, że po takim zdarzeniu, nawet najlepiej wyremontowana i zakonserwowana przyczepa może ulec szybkiej degradacji. Nawet najmniejsza szczelina na łączeniach, przez którą dostanie się woda pod poszycie, po roku czy dwóch spowoduje gnicie jej od środka. Rozglądając się w środku gdy zauważymy elementy klejone na łączeniach, które mogły zostać także zakamuflowane, możemy mieć podejrzenia, że coś w przyczepie było robionego poważniejszego... Wracając jeszcze do szczelności przyczepy, rozejrzyjcie się także czy nie widać wilgoci pod siedzeniami, w schowkach.

Dodatkowo przyczepa wystawiona na działanie zmiennych warunków atmosferycznych jak słońce, deszcz czy śnieg, również negatywnie to odczuje, ze wskazaniem na elementy poszycia a w szczególności na łączenia ścian i dachu. Po czasie zacznie wypływać klej łączący listwy ze ściankami zewnętrznymi. Od razu tego nie zauważymy ale w środku cała konstrukcja zamieni się w próchno i dalszy remont będzie nie opłacalny. Dlatego szczelność przyczepy kempingowej jest podstawą każdego udanego zakupu! Jak to ktoś ładnie określił na jednym forum w internecie - będzie to zgniły ogryzek a nie przyczepa na wakacje.

Co Może Ulec Zepsuciu w Przyczepie Kempingowej i Mieć Katastrofalne Skutki w Przyszłości


Druga rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, moim zdaniem, to lodówka na jej wyposażeniu. Nieodłączny element każdego wyjazdu turystycznego czy po prostu dłuższego spędzania wolnego czasu na wakacjach. Może się okazać, że lodówka nie chłodzi... Od razu nie ma obaw. Dłużej nie używana, potrzebuje trochę czasu aby zaczęła działać poprawnie. Warto więc zostawić ją na kilka godzin włączoną i sprawdzić jaki będzie efekt końcowy. Ważne jest także, do poprawnego działania lodówki absorpcyjnej (montowanych w przyczepach), to wypoziomowanie przyczepy aby sprawnie działała i chłodziła. Inną przyczyną zaniku zimna (albo jak to ktoś to ładnie powiedział: braku ciepła) to brak czynnika chłodzącego w jej wnętrzu czyli podstawowego składnika tego rodzaju lodówek. Tu problem robi się większy. Oczywiście zawsze można naprawić lodówkę, ale tu znowu pojawiają się schody. Nie wszyscy chcą się tego podjąć i musimy szukać specjalistycznej firmy. Naprawa samemu jest możliwa ale wymaga przede wszystkim wiedzy i ewentualnie szukania części zamiennych. Znalezienie oryginałów dla starszych modeli stanowi problem.

Z bardziej wartościowych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę to podgrzewacz do wody, kuchenka gazowa i piecyk gazowy do ogrzewania powietrza. Czego możemy spodziewać się po tych elementach...? Podgrzewacz do ciepłej wody to bardzo praktyczna rzecz ale źle użytkowany okazuje się być awaryjny i stanowi duży problem w pewnym przypadku. W jego wnętrzu jest grzałka, która mogła się spalić gdy została włączona przy pustym obiegu (bez wody). Jeszcze gorzej jest, gdy ktoś zapomniał spuścić wodę z obiegu na zimę, ta zamarzła w środku i wszystko popękało pod wpływem mrozów. Latem okazuje się, że cały obieg jest nieszczelny. Możemy pokleić podgrzewacz do wody, ale musimy się liczyć z tym, że ponownie może zacząć przepuszczać wodę, ta wylewając się na podłogę spowoduje w przyszłości jej gnicie.

Długo nie używane palniki od kuchenki gazowej mogą przestać działać bo się zastały. Sam miałem taki przypadek. Na trzy palniki w kuchence, jeden przez iskrownik nie trzymał ognia. Na szczęście wystarczyło rozebrać go od góry tzn. wyciągnąłem całą część grzewczą z blatu szafki i przeczyściłem wszystkie złącza elektryczne i sprawdziłem całą instalację dochodzącą do palników. 10 - 15 minut pracy i pomogło. Czasem trzeba wymienić cały iskrownik albo przeczyścić palniki.

Z piecykami gazowymi do ogrzewania powietrza w chłodne dni sprawa jest trochę inna. Przyznam się bez bicia, że jego rozpracowanie zajęło mi kilka dobrych minut. Włączenie może zająć trochę czasu, zwłaszcza gdy korzysta się z niego po raz pierwszy. Zazwyczaj od góry takiego piecyka, częściowo wmontowanego w szafkę, mamy jedno bądź dwa pokrętła. Jednym ustawiamy siłę grzania, przekręcając je prawo - lewo. Drugim natomiast po przekręceniu i wciśnięciu włączamy ogień. Czasem te funkcjonalności z dwóch pokręteł zrobione są w jednym. Pierwszą oznaką działającego piecyka, po wciśnięciu pokrętła zapalającego, jest regularny dźwięk iskrownika. Dalej w pozycji zapalającej przytrzymujemy pokrętło przez kilkanaście sekund aż do pojawienia się płomienia we wnętrzu piecyka. Puszczamy pokrętło a płomień nadal powinien się utrzymywać... W niektórych modelach przyczep kempingowych, włączenie dmuchawy, rozprowadza dodatkowo ciepłe powietrze po jej całym wnętrzu specjalnym orurowaniem z kratkami wentylacyjnymi.

Uwaga! Tak samo jak w przypadku kuchenki gazowej, lodówki z opcją chłodzenia na gaz czy piecyka gazowego, wprowadzenie gazu do obiegu w przyczepie przez odkręcenie butli gazowej czasem nie wystarcza. Zazwyczaj w pobliżu kuchenki, w szafce na dole lub w szufladzie, mamy główne zawory otwierające dopływ gazu do poszczególnych komponentów. Może się okazać, że ktoś zakręcił je np. na palniki i dlatego nie działają. Warto się upewnić pierw niż rozbierać wszystko od razu.

Z mniej kosztownych rzeczy wpływających na komfort użytkowania, a które ulegają zepsuciu w przyczepie kempingowej to pompka do podawania wody w obieg ze zbiornika głównego, żarówki i krany do wody. Przed ich wymianą sprawdź pierw bezpieczniki, czy czasem któryś nie jest spalony. Czasem wystarcza tylko to.

W przypadku pompki często dochodzi do jej spalenia - gdy zostaje włączona, a w zbiorniku nie ma wody. Pomaga tylko kupno nowej. Żarówki to sprawa jasna. Co do kranów do wody, to ich funkcjonalność powoduje włączanie pompki do wody. Czasem krany się psują i ich naprawa nie jest możliwa, ponieważ nie da się go rozebrać. Najszybciej i najprościej jest kupić nowy w sklepie internetowym.

Ceny Używanych Przyczep Kempingowych. Czego Można się Spodziewać?


Tak dla wiedzy czytelników! Nie śledzę na bieżąco cenników używanych przyczep kempingowych, ale cena średniej wielkości przyczepy - domyślnie dla czterech osób, z DMC w okolicach 1 300 kg i w roczniku 2005 - 2010 - to koszt rzędu 5 000 - 6 000 Euro do kupienia w Niemczech czy Holandii. Mówimy o zadbanej przyczepie, w stanie do rejestracji i gotowej do podróżowania. Oczywiście jest to bardzo uśredniona cena i nie zawsze odpowiadająca rzeczywistości u wszystkich sprzedających, ale takie udało mi się wyciągnąć wnioski po moich obserwacjach. Pamiętajmy, że podczas kupowania jest jeszcze coś, co ja nazywam tzw. "złotym strzałem". Szczęście kupującego do sprzedającego... Jest to sytuacja w momencie, gdy uda nam się znaleźć coś naprawdę dobrego w bardzo niskiej cenie, bo akurat komuś zależy szybko na pieniądzach. Nie łudźcie się jednak. Takie przypadki nie zdarzają się zbyt często.

W całym artykule pominąłem walor estetyczny przy wyborze przyczepy kempingowej. Ten element pozostawiam do wyboru kupującemu, ponieważ ile osób tyle opinii, a w dodatku o gustach się nie dyskutuje. Choć ma on także duży wpływ na zakup... dla niektórych osób. Temat ten, jest jednak zupełnie na inny cykl artykułów.

Zawsze zachęcam wszystkich czytelników do dzielenia się własnymi opiniami na temat opisywanych tematów. Nie inaczej jest tym razem. Jeśli masz własne zdanie, podziel się nim z innymi czytelnikami, aby również mogli wyrobić sobie własne zdanie.

Jadę z Przyczepą Kempingową w Podróż: O Czym Należy Pamiętać?!


Nie chcę powielać tematu uprawnień do kierowania pojazdem samochodowym z przyczepą, dlatego odsyłam Cię do mojego wcześniejszego artykułu Jaką Przyczepę Samochodową Można Ciągnąć na Kategorię B? Wydaje mi się, że temat ten opisałem jasno i wyczerpująco. Oczywiście mile wskazane każde spostrzeżenia.

Jeśli jesteśmy przy uprawnieniach do kierowania zestawem pojazdów wspomnę o jednej rzeczy, która nie została opisana. Przed wyjazdem warto sprawdzić jeszcze, przyczepę z jakim DMC możemy ciągnąć naszym samochodem. Informację tę znajdziesz w dowodzie rejestracyjnym samochodu w polu O.1 i O.2. W tym pierwszym mamy wpisane DMC przyczepy z hamulcem najazdowym a w drugim DMC przyczepy bez hamulca najazdowego. Oczywiście są to wartości maksymalne w jakich musimy się zmieścić.

Opłaty drogowe, których raczej nie uda nam się ominąć, niezależnie gdzie wyjeżdżasz (pomijając Szwecję, gdzie przejazd wszystkimi drogami publicznymi jest darmowy).

Tak samo jak w Polsce, również w wielu państwach europejskich, wprowadzone zostały opłaty za autostrady lub inne odcinki dróg ekspresowych oraz krajowych. Przykładowo na Słowacji wprowadzono płatność za winietę tylko elektronicznie. We Włoszech, Francji czy Hiszpanii opłaty za płatne odcinki dróg dokonamy w bramkach ustawionych przed i na końcu autostrady. W Austrii musimy posiadać odpowiednią nalepkę na szybę, którą kupić można w Polsce w oddziałach PZMot lub na stacjach benzynowych już w Austrii. Każdy kraj ma własne zasady więc planując swoją podróż zapoznaj się z zasadami jakie panują w państwach, które odwiedzisz. Wiele z nich wprowadza własne odpowiedniki naszego ViaTolla. Jadąc nawet zestawem poniżej 3.5 tony, wyposażeni w takie urządzenie możemy przejeżdżać przez bramkę do opłat a ta zostanie nam naliczona i pobrana automatycznie.

Nie wiele osób wie, że holując przyczepę kempingową bądź samochodową należy posiadać na wyposażeniu dwa trójkąty ostrzegawcze. Jeden jest przypisany do samochodu a drugi dla przyczepy, na wszelki przypadek, kiedy trzeba będzie ją odczepić od pojazdu i zostawić na poboczu. W niektórych państwach jak Słowacja czy Austria wymagane są również ze względów bezpieczeństwa żółte koszulki odblaskowe dla kierowcy a także dla wszystkich pasażerów podróżujących samochodem. Nie zapomnij także o gaśnicy i zestawie pierwszej pomocy wraz z parą rękawiczek.

Na wszelki wypadek, przed każdym wyjazdem, warto także wykupić jeszcze w Polsce ubezpieczenie turystyczne. Dzięki niemu, w razie jakichkolwiek problemów będziemy mogli bez przeszkód skorzystać na miejscu z pomocy medycznej lub pomocy drogowej oraz jeśli będzie taka potrzeba z pomocy prawnej. Cena takiego ubezpieczenia uzależniona jest od ilości osób podróżujących i okresu na jaki jest wykupione ubezpieczenie.

Na sam koniec przypomnę Wam o jeszcze jednej i na dodatek praktycznej rzeczy. Jadąc samochodem z przyczepą kempingową zabierzcie ze sobą dodatkowy zestaw lusterek, które sprawdzają się na drodze podczas wyprzedzania.

Niezależnie w jaki region Europy się wybierasz i jakie obowiązują tam przepisy, warto mieć na uwadze każdą ze wspomnianych uwag aby nic Was potem nie zaskoczyło w podróży. Jeśli macie własne doświadczenia związane z planowaniem wyjazdów turystycznych, podzielcie się z nimi dla innych globtroterów...

Ograniczenia prędkości dla samochodów osobowych z przyczepami kempingowymi


Zwróć uwagę również na ograniczenia prędkości jakie obowiązują w poszczególnych krajach w Europie jeśli podróżujesz zestawem samochodu wraz z przyczepą. W większości z nich, tak samo jak w Polsce, limity są bardzo podobne do siebie i różnią się nie znacznie. W naszym kraju, w terenie zabudowanym maksymalna prędkość wynosi 50 km/h a po zanim 80 km/h bez różnicy czy jedziesz drogą poza miastem, ekspresówką czy autostradą. W innych państwach Europy, prędkość w terenie zabudowanym również została ograniczona do 50 km/h. Poza terenem zabudowanym oscyluje wokół 70 km/h a 80 km/h. Natomiast pewne różnice występują w kategorii dróg ekspresowych i autostrad. Tam limity mogą być zwiększone ale warto takie informacje sprawdzić zawczasu.

Uwaga praktyczna. Na wjeździe do każdego z państw, na granicy lub zaraz za nią, ustawione są tablice informacyjne z limitami prędkości jakie obowiązują dla kierowców.

W praktyce i tak zobaczysz, że jadąc z przyczepą najlepiej utrzymywać prędkość na poziomie 80 km/h a 90 km/h. Przy szybszej jeździe może dojść do nieprzyjemnego efektu rzucania przyczepy na boki - od lewej do prawej krawędzi drogi, co w konsekwencji może skończyć się nawet wypadkiem. Tak jak już pisałem w jednym z wcześniejszych artykułów, w takiej sytuacji aby wyprowadzić przyczepę na prostą, musisz dodać lekko gazu a następnie delikatnie hamować. Nigdy nie naciskaj od razu hamulca ponieważ tylko zwiększysz niestabilność swojej przyczepy.

***Wypadek Przyczepy Kempingowej przy Dużej Prędkości. Film na samej górze strony.***

Film znaleziony w internecie, prezentujący realny przypadek wypadku z przyczepą kempingową. Jak zauważycie na filmiku, kierowca w momencie największego efektu pływania przyczepy po drodze, zamiast zwiększyć prędkość, nacisnął hamulec. To spowodowało, że przyczepa wpadła w jeszcze większe turbulencje i w ostateczności pociągnęła samochód ze sobą. Zadziało się to, o czym pisałem wcześniej.

Poniżej znajduje się szczegółowe zestawienie limitów prędkości dla podróżujących samochodem osobowym z przyczepą kempingową po Europie.

Polska

50 km/h - teren zabudowany (5 - 23)
60 km/h - teren zabudowany (23 - 5)

70 km/h - poza terenem zabudowanym

80 km/h - autostrady i drogi ekspresowe

Austria

50 km/h - teren zabudowany

80 km/h - poza terenem zabudowanym (przyczepy ciężkie DMC powyżej 750 kg)
100 km/h - poza terenem zabudowanym (przyczepy lekkie DMC do 750 kg)

80 km/h - autostrady i drogi ekspresowe (przyczepy ciężkie DMC powyżej 750 kg)
100 km/h - autostrady i drogi ekspresowe (przyczepy lekkie DMC do 750 kg)

Niemcy

50 km/h - teren zabudowany

80 km/h - poza terenem zabudowanym

80 km/h - autostrady i drogi ekspresowe

Słowacja

50 km/h - teren zabudowany
90 km/h - poza terenem zabudowanym

90 km/h - autostrady i drogi ekspresowe w terenie zabudowanym
130 km/h - autostrady i drogi ekspresowe

Włochy

50 km/h - teren zabudowany
70 km/h - poza terenem zabudowanym

80 km/h - autostrady i drogi ekspresowe

Portugalia: Wyjazd Przyczepą Kempingową i Wrażenia z Podróży


Z punktu widzenia Polaków, Portugalia położona jest na samym krańcu Europy... Wyjazd przyczepą kempingową na Półwysep Iberyjski wiąże się z wielogodzinną podróżą przez Niemcy, Francję i Hiszpanię. Łącznie jest to około 40 godzin samej tylko jazdy. Docierając do Portugalii, widok z za okna samochodu bardzo przypomina krajobraz południowych Włoch czy Cypru przejeżdżając jej środkową część ze wschodu na zachód. W okresie letnim wysokie temperatury sprawiają, że dookoła widoczna jest spalona gleba z wysuszoną roślinnością, która odżywa w okresie jesiennym... a w oddali natomiast znajdują się niewielkie gospodarstwa domowe wymalowane na biało.

Z praktycznych porad dla podróżnych w Portugalii. Pewnym problemem, który od razu można odczuć przy pierwszym kontakcie z mieszkańcami Portugalii, to trudności w komunikacji. Większość Portugalczyków posługuje się językiem francuskim a nie angielskim w kontaktach z turystami. Trochę łatwiej będą miały osoby, które posiadają już podstawy języka hiszpańskiego bądź włoskiego. Wyłapanie poszczególnych słów pozwala zrozumieć cały tok wypowiedzi.

Jeśli planujecie pokonywać duże odległości z przyczepą kempingową od razu musicie zdecydować się na jazdę autostradami. Zjeżdżając z dróg szybkiego ruchu do miejscowości położonych wzdłuż nich, spora ich część ulokowana jest na wzgórzach z siecią wąskich i krętych dróg lokalnych. Komfort jazdy autostradami jest tym większy, że panuje na nich bardzo mały ruch nawet w ciągu godzin szczytu.

Zawsze powtarzam, że najdroższe z wyjazdów za granicę są opłaty autostradowe i benzyna. W samej Portugalii są one trochę mniejsze bądź zbliżone jak w Hiszpanii. Pod tym względem jednak przejazd przez Francję autostradami jest najmniej opłacalny, za to umożliwia nam pokonanie dużych dystansów w szybkim czasie.

Opłaty autostradowe w Portugalii realizujemy na kilka sposobów. Można wykupić wcześniej specjalną kartę prepaid z urządzeniem przypominającym polski ViaToll. Innym praktycznym rozwiązaniem jest rejestracja numeru samochodu osobowego wraz z kartą kredytową na pierwszej bramce autostradowej oznaczonej znakami Foreigners (Dla obcokrajowców). Następnie, przy przekraczaniu kolejnych punktów opłat, odpowiednia stawka za przejazd naliczana i pobierana jest automatycznie przez system rozpoznający dany samochód osobowy.

W samej Hiszpanii pewnym utrudnieniem dla turystów z przyczepami kempingowymi będą parkingi z małą przestrzenią. Trzeba dobrze się naszukać aby znaleźć wygodne miejsce do postoju z wieloma miejscami ponieważ spora ich część zajęta jest przez samochody ciężarowe.

Cennik noclegów w Portugalii i Francji: Nocowanie z Przyczepą Kempingową


W zależności od standardu noclegu, w Portugalii trzeba liczyć około 5 - 6 Euro na osobę za noc pobytu na polu kempingowym w okresie jesienno - zimowym (samochód + przyczepa kempingowa + dostęp do elektryczności). Na podobne ceny natrafimy we Francji w mniej uczęszczanych ośrodkach wypoczynkowych. Mimo późnego okresu temperatura w tych krajach oscyluje w ciągu dnia pomiędzy 16 a 25 stopni.

Cena Diesel (ceny poglądowe ze stacji benzynowych wzdłuż autostrady):

- Francja: około 1.30 - 1.40 Euro/litr
- Hiszpania: około 1.12 Euro/litr
- Portugalia: około 1.30 - 1.40 Euro/litr

Caravaning Salon - Święto podróżowania przyczepami kempingowymi. Salon Przyczep Kempingowych w Niemczech z nowościami produktowymi na kolejny rok


Nie od dzisiaj wiadomo, że nasi zachodni sąsiedzi z Niemiec czy Holandii to prawdziwi "włóczykije" mówiąc kolokwialnie. Wystarczy wyjechać w tamte strony w okresie letnim by na drogach spotkać masę podróżujących przyczepami kempingowymi. To zobowiązuje i dlatego właśnie w Niemczech a dokładnie w Düsseldorfie, co roku odbywają się największe targi przyczep kempingowych i kamperów oraz wszystkiego co jest związane z wyjazdami turystycznymi.

W 2017 roku na targach w Niemczech pojawiło się blisko 232 tysiące zwiedzających. Z roku na rok ta liczba się zwiększa. Düsseldorf to miejsce, gdzie oprócz przeglądu rynku oraz poznaniem nowych trendów w świecie przyczep kempingowych, osoby zainteresowane caravaningiem mają pełen przegląd premier i innowacji na zbliżający się sezon.

Zwiedzający Caravan Salon 2017 mieli możliwość zapoznania się z ofertą 600 wystawców z Niemiec i nie tylko, którzy zaprezentowali najnowsze i nie jednokrotnie innowacyjne modele przyczep. Na ponad 214 tysiącach metrów kwadratowych było na pokazie około 2100 pojazdów rekreacyjnych (przyczep i kamperów), a także akcesoria, wyposażenie techniczne, osprzęt, markizy, kempingi, parki motorowe, a także oferty turystyczne.

Kolejne wydarzenie pod marką Caravaning Salon odbędzie się już za rok. Targi przyczep odbędą się w dniach od 24 sierpnia do 2 września 2018 roku.

Z ciekawostek należy wspomnieć, że i nad Wisłą nie jest źle ponieważ i do nas przyszła moda na caravaning. W okresie letnim większość wypożyczalni ma pełne obłożenie a nie brakuje także również targów z pojazdami do podróży turystycznych. Największe z nich to Targi Motoryzacyjne w Poznaniu (odbywają się w okresie letnim, na początku kwietnia 2018) ale już niebawem będzie można odwiedzić kolejne w Nadarzynie na Warsaw Expo. Wspomnę tylko, że wszystkie osoby zainteresowane Caravaningiem będą mogli odwiedzić Targi Camper & Caravan Show 2017 w dniach 20 - 22 października 2017 roku.

Na sam koniec zachęcam wszystkich czytelników, którzy zainteresowani są kupnem nowej przyczepki samochodowej, do sprawdzenia dostępnych produktów w sklepie stacjonarmym PrzyczepyMarter.
PrzyczepyMarter.pl Przyczepy Kempingowe: Jak kupić tanio? Podróżowanie przyczepą
TAGI
przyczepa kempingowa 1 osobowa przyczepa kempingowa burstner przyczepa kempingowa bailey przyczepa kempingowa barbie przyczepa kempingowa bez dokumentów przyczepa kempingowa bergland przyczepa kempingowa bieruń przyczepa kempingowa blog przyczepa kempingowa budowa przyczepa kempingowa bailey pageant przyczepa kempingowa brasilia kategoria b przyczepa kempingowa prawo jazdy kat b przyczepa kempingowa prawo jazdy kategoria b przyczepa kempingowa przyczepa kempingowa cena przyczepa kempingowa caravelair przyczepa kempingowa całoroczna przyczepa kempingowa chałupy przyczepa kempingowa chateau 450 przyczepa kempingowa city przyczepa kempingowa chorwacja przyczepa kempingowa czarne przyczepa kempingowa club przyczepa kempingowa chateau 390 przyczepa kempingowa dethleffs przyczepa kempingowa dmc przyczepa kempingowa do 750 kg przyczepa kempingowa duża przyczepa kempingowa do remontu przyczepa kempingowa do roweru przyczepa kempingowa do malucha przyczepa kempingowa do wynajęcia przyczepa kempingowa delta przyczepa kempingowa elddis przyczepa kempingowa eriba przyczepa kempingowa elddis hurricane przyczepa kempingowa eifelland przyczepa kempingowa ebay przyczepa kempingowa english przyczepa kempingowa elddis mistral przyczepa kempingowa esterel składana przyczepa kempingowa elbląg przyczepa kempingowa enka przyczepa kempingowa 3 osobowa przyczepa kempingowa 3 sypialnie przyczepa kempingowa fendt przyczepa kempingowa forum przyczepa kempingowa fendt 650 przyczepa kempingowa fendt diamant przyczepa kempingowa fiat 126p przyczepa kempingowa fendt 700 przyczepa kempingowa fendt joker przyczepa kempingowa fendt 470 przyczepa kempingowa fleetwood przyczepa kempingowa fendt allegro przyczepa kempingowa gruau przyczepa kempingowa gniezno przyczepa kempingowa gratka przyczepa kempingowa giżycko przyczepa kempingowa gliwice przyczepa kempingowa grajewo przyczepa kempingowa gdynia przyczepa kempingowa gdzie można parkować przyczepa kempingowa gdańsk przyczepa kempingowa gorzów wlkp przyczepa kempingowa hobby prestige przyczepa kempingowa hobby de luxe przyczepa kempingowa hobby 400 przyczepa kempingowa hobby allegro przyczepa kempingowa hobby prestige 545 przyczepa kempingowa hobby 420 przyczepa kempingowa hobby 440 przyczepa kempingowa hobby nowa przyczepa kempingowa holandia przyczepa kempingowa ifa przyczepa kempingowa it przyczepa kempingowa ile waży przyczepa kempingowa instalacja gazowa akcesoria caravaning dusseldorf kampery kempingowe niemcy podróżowanie przyczepy salon targi wydarzenia
OPINIE
Napisz Opinię:*
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym UniMarter.com wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
POPULARNE
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem do samochodu osobowego
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2018: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Przyczepy Kempingowe: Jak kupić tanio? Podróżowanie przyczepą
›  Łask - Pabianice: Wypożyczalnia przyczep i sprzętu ogrodniczego
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Przyczepa podłodziowa Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Części przyczepki samochodowe Neptun. Hamulec najazdowy AL-KO
›  Wakacje: Jazda z przyczepą kempingową technika i bezpieczeństwo!
›  Jak wypromowałem stronę internetową PrzyczepyMarter.pl w Google?
›  Ubezpieczenia OC Online: Jak Płacić Niskie Składki za Samochód?
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Udane wakacje rodzinne z przyczepą kempingową przez Słowację!
PRZYCZEPY
Wybierz przyczepki do samochodu osobowego w Łasku - Łodzi - Warszawie?
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Platforma N13-305 multi
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Platforma N13-305 multi [GN155]

  Cena 5000.00 zł z VAT
  2 produkty dostępne
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Neptun N07-253 bois
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Neptun N07-253 bois [GN197]

  Cena 4200.00 zł z VAT
  1 produkt dostępny
PrzyczepyMarter Przyczepa Podłodziowa Neptun N7-17 navy
NEPTUN PRZYCZEPY PODŁODZIOWE//SKLEP

Przyczepa Podłodziowa Neptun N7-17 navy [GN034]

  Cena 3100.00 zł z VAT
  1 produkt dostępny
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Neptun N7-253 tw
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-253 tw [GN115]

  Cena 3000.00 zł z VAT
  1 produkt dostępny
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Neptun N7-263 rt
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-263 rt [GN158]

  Cena 2500.00 zł z VAT
  1 produkt dostępny
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Dwuosiowa N07-263 2 pro
NEPTUN PRZYCZEPY PRO//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Dwuosiowa N07-263 2 pro [GN203]

  Cena 5550.00 zł z VAT
  1 produkt dostępny
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Neptun N5-146 city
NEPTUN PRZYCZEPY CITY//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Neptun N5-146 city [GN047]

  Cena 1530.00 zł z VAT
  Produkt na zamówienie
PrzyczepyMarter Przyczepa Samochodowa Neptun N7-202 ptr resor
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Przyczepa Samochodowa Neptun N7-202 ptr resor [GN166]

  Cena 2100.00 zł z VAT
  Produkt na zamówienie
OPINIE
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski przez przyczepymarter
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski przez anonimowy
›  Udane wakacje rodzinne z przyczepą kempingową przez Słowację! przez anonimowy
›  Ekonomiczna jazda z przyczepą kempingową na wakacjach po Europie! przez anonimowy
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy? przez anonimowy
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2018: Prawo jazdy B, B96, B+E przez przyczepymarter
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2018: Prawo jazdy B, B96, B+E przez anonimowy
O serwisie Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt Ubezpieczenia
YouTube Facebook Twitter
Polski English
© 2018 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl
PrzyczepyMar
ter