PRZYCZEPYMARTER//BLOG

Jaki układ wnętrza w przyczepach kempingowych jest najlepszy?

Marcin Jankowski  •  14/Luty/2018 (13:08), aktualizacja 20/Luty/2018 (23:29)
Każdy kto podróżuje przyczepami kempingowymi lub pobieżnie zapoznał się z ofertą producentów przyczep wie, że każdy model posiada kilka wersji z możliwym układem wewnętrznym. Stanowić to może duży problem dla osób, które dotychczas nigdy nie podróżowały w ten sposób lub nie wiedzą co będzie dla nich dobre. Ze swoich doświadczeń wiem, że wygodne i komfortowe wnętrze przyczepy kempingowej sprawi, że wspólnie spędzone wakacje z rodziną nie będą męczarnią. Oczywiście zaprezentowane sugestie są jedyne moim zdaniem najpraktyczniejsze ale to każdy sam musi dobrać odpowiednią przyczepę kempingową do własnych potrzeb na wakacje.
PrzyczepyMarter.pl Jaki układ wnętrza w przyczepach kempingowych jest najlepszy?

Jaki Układ Przyczepy Kempingowej Będzie Najlepszy?


Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem przy wyborze przyczepy kempingowej to poszukiwanie takiego modelu, w którym nocować mogą cztery osoby. Układ 2 + 2 sprawdza się przede wszystkim podczas codziennego użytkowania w większym gronie osób oraz na dłuższych wyjazdach wakacyjnych.

W takich przyczepach, dostępne jest standardowo jedno łóżko dwuosobowe natomiast drugie można przygotować z miejsc siedzących, umiejscowionych w części ogólnodostępnej. Do tego celu wykorzystuje się składany stolik i rozkładaną kanapę, która w ciągu dnia służy jako miejsce do odpoczynku i wspólnego spożywania pokarmów.

Projektanci przyczep kempingowych nie mają za dużego pola do popisu i stosują dwa możliwe rozwiązania przy rozplanowaniu wnętrza w takim układzie. Część sypialna umiejscowiona jest albo na przodzie przyczepy przy dyszlu albo w tylnej części przyczepy. Od części ogólnodostępnej w większości przypadków rozdzielona jest ona strefą kuchenną.

***Tabbert Pep 2016 - 2017, łóżko na przodzie przyczepy***

Najlepszym rozwiązaniem jest sytuacja gdzie podstawowe łóżko (część sypialna) znajduje się na przodzie pod skośną ścianą. W takim rozwiązaniu, kanapa ze stolikiem natomiast mieści się z tyłu przy pionowej ścianie. Co nam to daje? W przypadku odpoczynku w licznym gronie osób nie ma najmniejszego problemu z usadowieniem się przy stoliku, wstawaniem wysokich osób od niego i wykorzystaniem dostępnej przestrzeni.

W przypadku odwrotnym, gdy stolik i kanapa mieści się na przodzie, pod skośną ścianą zaczynają się już małe nie dogodności dla podróżnych. Wysokie osoby nie zmieszczą się przy samej ściance i tracimy nie potrzebnie miejsce. Również wspólny odpoczynek może być nie co mniej komfortowy w dłuższym okresie czasu.

***Tabbert Pep 2016/2017, część ogólnodostępna na tyle***

Na przykładzie powyższych zdjęć zaprezentowany jest układ gdzie chcąc stworzyć drugie łóżko zawsze możemy złożyć stolik i rozłożyć pufy z kanapy tworząc jednolitą płaską powierzchnię, wygodną do spania.

Natomiast zupełnie nie podoba mi się w przyczepach kempingowych, rozdzielenie dwuosobowego łóżka na dwa pojedyncze jak ma to miejsce na zaprezentowanym zdjęciu poniżej.

***Knaus Sport w wersji z łóżkami pojedynczymi****

W ostateczności zostaje trzecia opcja nocowania - na zewnątrz przyczepy kempingowej w rozstawionym namiocie... A co Wy sądzicie na ten temat?

Przyczepy Kempingowe: Jaką Przyczepę Kupić? Na co Zwracać Uwagę?


Pisałem już na tym blogu o takich kwestiach jak: O czym pamiętać przed wyjazdem przyczepą kempingową w podróż? oraz Jak wybrać przyczepę kempingową z odpowiednim układem wętrza? Powstał szereg artykułów w formie poradników o przyczepach samochodowych... Tym razem, chciałbym zwrócić baczniejszą uwagę czytelnikom mojego bloga, na ogólny aspekt kupowania przyczepy kempingowej. Zawsze powtarzamy sobie przy wyborze przyczepy kempingowej, że ta to będzie już na lata i musi na wszystkich płaszczyznach spełniać nasze oczekiwania. Z upływem czasu i tak okazuje się, że nasze wymagania rosną, a dotychczasowy zakup posiada pewne wady, które z czasem co raz bardziej nas drażnią. Mając pewne doświadczenie w podróżowaniu przyczepami, chciałbym zwrócić Wam uwagę na kilka istotnych elementów, na które musicie zwrócić uwagę podczas zakupu używanej przyczepy kempingowej w Polsce albo za granicą.

Nie zobaczysz to nie uwierzysz... to seria śmiesznych filmików na YouTube. Nawiązując do tych serii, chcę Wam opowiedzieć autentyczną historię. Jakiś czas temu, odwiedzając Holandię, miałem okazję oglądać salon przyczep kempingowych i podziwiać zgromadzone tam modele pojazdów turystycznych. Był to typowy przedstawiciel wybranych producentów kempingów. Na hali eksponowane były nowe modele natomiast na zewnątrz stały przyczepy używane. Przeglądając je wszystkie trafił mi się model przyczepy z początku lat 90., bodajże 1992 rok produkcji, jeśli dobrze pamiętam. Stać musiała tam już od dość dawna bo cała była już zielona ale oczywiście nadal była do kupienia. Jej cena wynosiła 10 000 Euro... Dodam tylko, że to było jakieś rok - góra - dwa lata temu.

Piszę o tym, ponieważ dzisiaj wiele osób kupując używaną przyczepę kempingową baczną uwagę zwraca na cenę i zarazem oczekuje jej na bardzo niskim poziomie. Nic z tego drodzy Państwo. Choć w Polsce jest moda na podróżowanie w stylu caravaning, to nie możemy się pochwalić wieloma producentami przyczep. Właściwie to na polu boju pozostaje osamotniony Niewiadów (znany głównie z popularnie nazywanych lodziarek; sam byłem w posiadaniu takiej przyczepy, która odwiedziła Skandynawię), który koniec końców i tak przeszedł wiele zmian i kilka lat temu, został przejęty przez inną firmę, nota bene również z Polski i również z branży przyczep. Do wyboru, pozostają nam więc dwie możliwości: kupno nowej przyczepy od dealera zachodnich marek działającego u nas lub wybór używanej przyczepy kempingowej dostępnej na rynku wtórnym, gdzie wcześniejszy właściciel chce odzyskać włożony wkład (sprzedaje po wysokich cenach).

Choć domyślnie jestem osobą, która utożsamia się raczej jako podróżnik z wykorzystaniem przyczepy kempingowej, to mimo wszystko miałem również okazję sprzedać kilka przyczep oraz kupować je w Polsce i za granicą. Dlatego artykuł ten powstał z punktu widzenia osoby użytkującej przyczepy a nie sprzedającej.

Wracając do sedna sprawy - Jak kupić sprawną przyczepę kempingową i w dodatku używaną? W przypadku używanych pojazdów, na samym początku zwróćcie baczną uwagę na to czy przyczepa miała wypadek czy nie? Różne kolory poszycia zewnętrznego, wypływający środek uszczelniający na łączeniach, dodatkowe płyty wzmacniające poszycie wewnątrz czy zapach wilgoci. Nie ukrywajmy, że po takim zdarzeniu, nawet najlepiej wyremontowana i zakonserwowana przyczepa może ulec szybkiej degradacji. Nawet najmniejsza szczelina na łączeniach, przez którą dostanie się woda pod poszycie, po roku czy dwóch spowoduje gnicie jej od środka. Rozglądając się w środku gdy zauważymy elementy klejone na łączeniach, które mogły zostać także zakamuflowane, możemy mieć podejrzenia, że coś w przyczepie było robionego poważniejszego... Wracając jeszcze do szczelności przyczepy, rozejrzyjcie się także czy nie widać wilgoci pod siedzeniami, w schowkach.

Dodatkowo przyczepa wystawiona na działanie zmiennych warunków atmosferycznych jak słońce, deszcz czy śnieg, również negatywnie to odczuje, ze wskazaniem na elementy poszycia a w szczególności na łączenia ścian i dachu. Po czasie zacznie wypływać klej łączący listwy ze ściankami zewnętrznymi. Od razu tego nie zauważymy ale w środku cała konstrukcja zamieni się w próchno i dalszy remont będzie nie opłacalny. Dlatego szczelność przyczepy kempingowej jest podstawą każdego udanego zakupu! Jak to ktoś ładnie określił na jednym forum w internecie - będzie to zgniły ogryzek a nie przyczepa na wakacje.

Co Może Ulec Zepsuciu w Przyczepie Kempingowej i Mieć Katastrofalne Skutki w Przyszłości


Druga rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, moim zdaniem, to lodówka na jej wyposażeniu. Nieodłączny element każdego wyjazdu turystycznego czy po prostu dłuższego spędzania wolnego czasu na wakacjach. Może się okazać, że lodówka nie chłodzi... Od razu nie ma obaw. Dłużej nie używana, potrzebuje trochę czasu aby zaczęła działać poprawnie. Warto więc zostawić ją na kilka godzin włączoną i sprawdzić jaki będzie efekt końcowy. Ważne jest także, do poprawnego działania lodówki absorpcyjnej (montowanych w przyczepach), to wypoziomowanie przyczepy aby sprawnie działała i chłodziła. Inną przyczyną zaniku zimna (albo jak to ktoś to ładnie powiedział: braku ciepła) to brak czynnika chłodzącego w jej wnętrzu czyli podstawowego składnika tego rodzaju lodówek. Tu problem robi się większy. Oczywiście zawsze można naprawić lodówkę, ale tu znowu pojawiają się schody. Nie wszyscy chcą się tego podjąć i musimy szukać specjalistycznej firmy. Naprawa samemu jest możliwa ale wymaga przede wszystkim wiedzy i ewentualnie szukania części zamiennych. Znalezienie oryginałów dla starszych modeli stanowi problem.

Z bardziej wartościowych rzeczy, na które trzeba zwrócić uwagę to podgrzewacz do wody, kuchenka gazowa i piecyk gazowy do ogrzewania powietrza. Czego możemy spodziewać się po tych elementach...? Podgrzewacz do ciepłej wody to bardzo praktyczna rzecz ale źle użytkowany okazuje się być awaryjny i stanowi duży problem w pewnym przypadku. W jego wnętrzu jest grzałka, która mogła się spalić gdy została włączona przy pustym obiegu (bez wody). Jeszcze gorzej jest, gdy ktoś zapomniał spuścić wodę z obiegu na zimę, ta zamarzła w środku i wszystko popękało pod wpływem mrozów. Latem okazuje się, że cały obieg jest nieszczelny. Możemy pokleić podgrzewacz do wody, ale musimy się liczyć z tym, że ponownie może zacząć przepuszczać wodę, ta wylewając się na podłogę spowoduje w przyszłości jej gnicie.

Długo nie używane palniki od kuchenki gazowej mogą przestać działać bo się zastały. Sam miałem taki przypadek. Na trzy palniki w kuchence, jeden przez iskrownik nie trzymał ognia. Na szczęście wystarczyło rozebrać go od góry tzn. wyciągnąłem całą część grzewczą z blatu szafki i przeczyściłem wszystkie złącza elektryczne i sprawdziłem całą instalację dochodzącą do palników. 10 - 15 minut pracy i pomogło. Czasem trzeba wymienić cały iskrownik albo przeczyścić palniki.

Z piecykami gazowymi do ogrzewania powietrza w chłodne dni sprawa jest trochę inna. Przyznam się bez bicia, że jego rozpracowanie zajęło mi kilka dobrych minut. Włączenie może zająć trochę czasu, zwłaszcza gdy korzysta się z niego po raz pierwszy. Zazwyczaj od góry takiego piecyka, częściowo wmontowanego w szafkę, mamy jedno bądź dwa pokrętła. Jednym ustawiamy siłę grzania, przekręcając je prawo - lewo. Drugim natomiast po przekręceniu i wciśnięciu włączamy ogień. Czasem te funkcjonalności z dwóch pokręteł zrobione są w jednym. Pierwszą oznaką działającego piecyka, po wciśnięciu pokrętła zapalającego, jest regularny dźwięk iskrownika. Dalej w pozycji zapalającej przytrzymujemy pokrętło przez kilkanaście sekund aż do pojawienia się płomienia we wnętrzu piecyka. Puszczamy pokrętło a płomień nadal powinien się utrzymywać... W niektórych modelach przyczep kempingowych, włączenie dmuchawy, rozprowadza dodatkowo ciepłe powietrze po jej całym wnętrzu specjalnym orurowaniem z kratkami wentylacyjnymi.

Uwaga! Tak samo jak w przypadku kuchenki gazowej, lodówki z opcją chłodzenia na gaz czy piecyka gazowego, wprowadzenie gazu do obiegu w przyczepie przez odkręcenie butli gazowej czasem nie wystarcza. Zazwyczaj w pobliżu kuchenki, w szafce na dole lub w szufladzie, mamy główne zawory otwierające dopływ gazu do poszczególnych komponentów. Może się okazać, że ktoś zakręcił je np. na palniki i dlatego nie działają. Warto się upewnić pierw niż rozbierać wszystko od razu.

Z mniej kosztownych rzeczy wpływających na komfort użytkowania, a które ulegają zepsuciu w przyczepie kempingowej to pompka do podawania wody w obieg ze zbiornika głównego, żarówki i krany do wody. Przed ich wymianą sprawdź pierw bezpieczniki, czy czasem któryś nie jest spalony. Czasem wystarcza tylko to.

W przypadku pompki często dochodzi do jej spalenia - gdy zostaje włączona, a w zbiorniku nie ma wody. Pomaga tylko kupno nowej. Żarówki to sprawa jasna. Co do kranów do wody, to ich funkcjonalność powoduje włączanie pompki do wody. Czasem krany się psują i ich naprawa nie jest możliwa, ponieważ nie da się go rozebrać. Najszybciej i najprościej jest kupić nowy w sklepie internetowym.

Ceny Używanych Przyczep Kempingowych. Czego Można się Spodziewać?


Tak dla wiedzy czytelników! Nie śledzę na bieżąco cenników używanych przyczep kempingowych, ale cena średniej wielkości przyczepy - domyślnie dla czterech osób, z DMC w okolicach 1 300 kg i w roczniku 2005 - 2010 - to koszt rzędu 5 000 - 6 000 Euro do kupienia w Niemczech czy Holandii. Mówimy o zadbanej przyczepie, w stanie do rejestracji i gotowej do podróżowania. Oczywiście jest to bardzo uśredniona cena i nie zawsze odpowiadająca rzeczywistości u wszystkich sprzedających, ale takie udało mi się wyciągnąć wnioski po moich obserwacjach. Pamiętajmy, że podczas kupowania jest jeszcze coś, co ja nazywam tzw. "złotym strzałem". Szczęście kupującego do sprzedającego... Jest to sytuacja w momencie, gdy uda nam się znaleźć coś naprawdę dobrego w bardzo niskiej cenie, bo akurat komuś zależy szybko na pieniądzach. Nie łudźcie się jednak. Takie przypadki nie zdarzają się zbyt często.

W całym artykule pominąłem walor estetyczny przy wyborze przyczepy kempingowej. Ten element pozostawiam do wyboru kupującemu, ponieważ ile osób tyle opinii, a w dodatku o gustach się nie dyskutuje. Choć ma on także duży wpływ na zakup... dla niektórych osób. Temat ten, jest jednak zupełnie na inny cykl artykułów.

Zawsze zachęcam wszystkich czytelników do dzielenia się własnymi opiniami na temat opisywanych tematów. Nie inaczej jest tym razem. Jeśli masz własne zdanie, podziel się nim z innymi czytelnikami, aby również mogli wyrobić sobie własne zdanie. Na sam koniec zachęcam Cię także do przeczytania mojego krótkiego poradnika, zawierającego najważniejsze kwestie, na co zwrócić uwagę podczas wyjazdów przyczepą kempingową. Na sam koniec zachęcam ponadto wszystkich czytelników, którzy zainteresowani są kupnem nowej przyczepki samochodowej, do sprawdzenia dostępnych produktów w sklepie stacjonarmym PrzyczepyMarter.
PrzyczepyMarter.pl Jaki układ wnętrza w przyczepach kempingowych jest najlepszy?
TAGI
przyczepa kempingowa 1 osobowa przyczepa kempingowa burstner przyczepa kempingowa bailey przyczepa kempingowa barbie przyczepa kempingowa bez dokumentów przyczepa kempingowa bergland przyczepa kempingowa bieruń przyczepa kempingowa blog przyczepa kempingowa budowa przyczepa kempingowa bailey pageant przyczepa kempingowa brasilia kategoria b przyczepa kempingowa prawo jazdy kat b przyczepa kempingowa prawo jazdy kategoria b przyczepa kempingowa przyczepa kempingowa cena przyczepa kempingowa caravelair przyczepa kempingowa całoroczna przyczepa kempingowa chałupy przyczepa kempingowa chateau 450 przyczepa kempingowa city przyczepa kempingowa chorwacja przyczepa kempingowa czarne przyczepa kempingowa club przyczepa kempingowa chateau 390 przyczepa kempingowa dethleffs przyczepa kempingowa dmc przyczepa kempingowa do 750 kg przyczepa kempingowa duża przyczepa kempingowa do remontu przyczepa kempingowa do roweru przyczepa kempingowa do malucha przyczepa kempingowa do wynajęcia przyczepa kempingowa delta przyczepa kempingowa elddis przyczepa kempingowa eriba przyczepa kempingowa elddis hurricane przyczepa kempingowa eifelland przyczepa kempingowa ebay przyczepa kempingowa english przyczepa kempingowa elddis mistral przyczepa kempingowa esterel składana przyczepa kempingowa elbląg przyczepa kempingowa enka przyczepa kempingowa 3 osobowa przyczepa kempingowa 3 sypialnie przyczepa kempingowa fendt przyczepa kempingowa forum przyczepa kempingowa fendt 650 przyczepa kempingowa fendt diamant przyczepa kempingowa fiat 126p przyczepa kempingowa fendt 700 przyczepa kempingowa fendt joker przyczepa kempingowa fendt 470 przyczepa kempingowa fleetwood przyczepa kempingowa fendt allegro przyczepa kempingowa gruau przyczepa kempingowa gniezno przyczepa kempingowa gratka przyczepa kempingowa giżycko przyczepa kempingowa gliwice przyczepa kempingowa grajewo przyczepa kempingowa gdynia przyczepa kempingowa gdzie można parkować przyczepa kempingowa gdańsk przyczepa kempingowa gorzów wlkp przyczepa kempingowa hobby prestige przyczepa kempingowa hobby de luxe przyczepa kempingowa hobby 400 przyczepa kempingowa hobby allegro przyczepa kempingowa hobby prestige 545 przyczepa kempingowa hobby 420 przyczepa kempingowa hobby 440 przyczepa kempingowa hobby nowa przyczepa kempingowa holandia przyczepa kempingowa ifa przyczepa kempingowa it przyczepa kempingowa ile waży przyczepa kempingowa instalacja gazowa
OPINIE
Napisz Opinię:*
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
POPULARNE
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową w Wydziale Komunikacji?
›  Prawo jazdy B, B96, B+E: Holowanie przyczepy samochodowej 2018
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem do samochodu osobowego
›  Przyczepki Samochodowe: Instrukcja użytkowania i konserwacji
›  Ubezpieczenia OC/AC przyczep i samochodów. Porównywarka na PrzyczepyMarter!
›  Przyczepa z hamulcem najazdowym przepisy i oferta sklepu dla Ciebie!
›  Przyczepy dwuosiowe (tandem) do DMC 750 KG marki Neptun w sprzedaży
›  Łask - Pabianice: Wypożyczalnia przyczep i lawety samochodowej
›  Części do przyczep samochodowych Neptun. Hamulec najazdowy AL-KO
›  Samochody osobowe, Zloty motocyklowe, Targi motoryzacyjne na blogu
›  Sklep Przyczepy Neptun: Wyprzedaż rocznika 2017 oraz nowa dostawa
›  Przyczepa Kempingowa: O czym pamiętać przed wyjazdem?
›  Zadbaj o swój ogród na wiosnę! Wypożyczalnia narzędzi na Przygoniu.
›  Jaki układ wnętrza w przyczepach kempingowych jest najlepszy?
›  Zapłać kartą w sklepie PrzyczepyMarter. Płać zbliżeniowo!
OPINIE
›  Ubezpieczenia OC/AC przyczep i samochodów. Porównywarka na PrzyczepyMarter! przez anonimowy
O serwisie Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu YouTube Facebook Twitter Łask
Polski English
© 2018 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
PrzyczepyMar
ter