PRZYCZEPYMARTER//BLOG

Pomyśl o logistyce i sprawnym transporcie prowadząc e-handel

Marcin Jankowski  •  12/Luty/2019 (14:04), aktualizacja 12/Luty/2019 (14:57)
Dzisiaj, aby sprostać na bardzo rozwiniętym rynku ecommerce czyli handlu towarami w internecie, musisz pomyśleć o inwestycji w logistykę. Jak wynika z opinii ekspertów, inwestycje w obsługę logistyczną mogą stanowić o przewadze małych e-sklepów, dla których konkurowanie z dużymi e-commerceowymi platformami jest dzisiaj poważnym wyzwaniem. Właściciele zwłaszcza małych sklepów internetowych, przy rozwijaniu swoich firm, muszą wziąć pod uwagę skorzystanie z usługi zlecania magazynowania, pakowania zamówień i ich wysyłki do zewnętrznej firmy logistycznej czyli tzw. fulfillmentu. Taka kompleksowa obsługa może być opłacalna, tym bardziej że branża spodziewa się w 2019 roku wzrostu cen spowodowanego m.in. przez presję na wzrost wynagrodzeń oraz koszty materiałów opakowaniowych.
PrzyczepyMarter.pl Pomyśl o logistyce i sprawnym transporcie prowadząc e-handel

Konkurencja w e-handlu zaostrza się. Inwestycje w logistykę szansą dla małych sklepów internetowych.


Wielu małych sprzedawców prowadzących handel w internecie jasno daje do zrozumienia, że jest im bardzo trudno konkurować z dużymi e-commerce’ami jest to nie lada wyzwanie.

Są jednak przynajmniej dwie rzeczy, dzięki którym mogą odnieść sukces. Pierwsza to skupienie się na niszy, w której zbudują mocną i wyróżniającą się pozycję. Druga to korzystanie z platform, takich jak Allegro, które pozwalają na równi konkurować z dużymi graczami i ułatwiają dotarcie do klientów z ofertą. Innym przykładem są właśnie operatorzy logistyczni, którzy pozwalają zaoferować obsługę logistyczną na najwyższym poziomie, mimo niedużej skali działania danego sklepu internetowego – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Tomek Kasperski, prezes Omnipack.

Szybki rozwój internetowego handlu pozostaje czynnikiem napędzającym branżę logistyczną. Zakupy w internecie robi ok. 15 mln Polaków, a w tym roku wartość rynku ma wzrosnąć do 50 mld zł, podczas gdy jeszcze w 2015 roku była szacowana na 30 mld zł. To powoduje, że każdy podmiot działający w tej branży musi doskonalić swoje operacje i podnosić konkurencyjność.

Jesteśmy w trakcie mocnego cyklu koniunktury, więc jest ogromna presja na wynagrodzenia, koszty usług kurierskich i materiałów opakowaniowych. Teraz wszystkie przedsiębiorstwa uważnie obserwują swoje koszty. Spodziewamy się również, że w branży operatorów logistycznych będą pojawiały się nowe podmioty, kilka pewnie zakończy współpracę. Natomiast myślę, że dla całego sektora będzie to korzystne, ponieważ pozwala edukować sklepy internetowe i pokazuje im, że usługa fulfillmentu funkcjonuje – mówi Tomek Kasperski.

Fulfillment to inaczej oddelegowanie wszystkich zadań logistycznych, z którymi boryka się sklep internetowy, do zewnętrznej firmy logistycznej. Innymi słowy, to outsourcing magazynowania, pakowania zamówień i ich wysyłki do odbiorców.

Rynek operatorów logistycznych jest jeszcze bardzo młody, ale rośnie dynamicznie. Z jednej strony mamy kilka dużych podmiotów, które skupiają się na obsłudze dużych projektów. Coraz więcej firm, szczególnie z Europy Zachodniej, przenosi swoje operacje logistyczne do Polski i są przez nie obsługiwane. Z drugiej strony, cały czas pojawia się dużo nowych, małych podmiotów, które próbują swoich sił w obszarze fulfillmentu. Jeżeli ktoś prowadzi sklep i ma wolne 500 mkw., to często działa w myśl zasady: "wykorzystam powierzchnię, żeby zaoferować swoją logistykę innym" – mówi Tomek Kasperski.

Omnipack w nadchodzącym roku będzie stawiać na ciągłą poprawę jakości obsługi klientów. Firma zainwestuje w narzędzia software’owe, które zwiększą transparentność łańcucha dostaw i pozwolą klientom na dostęp do informacji o tym, co dzieje się z ich towarem, jak dużo jest go na magazynie oraz jaki jest stan realizacji zamówień i obsługi zwrotów.

Z drugiej strony będziemy inwestować w ciągłą optymalizację procesów logistycznych i w tym celu planujemy otwarcie kolejnego magazynu, bliżej zachodniej granicy, który umożliwi też obsługę klientów zagranicznych – mówi prezes Omnipack.

W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń. Sklepy i dostawcy inwestują na potęgę


Obecnie Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W tym roku wartość internetowego handlu ma sięgnąć 50 mld zł, a zakupy w internecie robi już 15 mln konsumentów. Dynamiczny wzrost powoduje, że działające w tej branży podmioty muszą odpowiadać na coraz bardziej wyśrubowane wymogi klientów – inwestować w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, marketing i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję konsumentów. W branży e-commerce trwa wyścig zbrojeń, w którym najciężej jest poradzić sobie średnim podmiotom.

Nie ulega wątpliwości, że rynek e-commerce będzie rosnąć przez najbliższe lata. Pytanie: kto na tym wzroście skorzysta? Myślę, że z jednej strony będą to gracze, którzy dotychczas działali w tzw. offline, czyli sprzedaży tradycyjnej i traktują e-commerce jako nowy kanał sprzedaży. Oni coraz większy udział sprzedaży będą przenosić do internetu. Z drugiej strony, skorzystają marketplace’y, czyli platformy, które pozwalają innym sprzedawcom, często małym podmiotom, oferować swoje produkty klientom – mówi agencji Newseria Biznes Tomek Kasperski, prezes Omnipack.

Jak podkreśla, w Polsce e-commerce rozwija się szybko, ale w porównaniu do zagranicznych rynków jest opóźniony o 3–5 lat. Trendy, które są już dziś rozpowszechnione na bardziej rozwiniętych rynkach, do Polski docierają dopiero po pewnym czasie. Takim przykładem są np. dostawy w opcji tego samego dnia.

Ten trend jest coraz bardziej popularny na Zachodzie, u nas ciągle raczkuje, ponieważ wiąże się z dodatkowymi kosztami dla klientów. Tymczasem większość z nich nie jest jeszcze gotowa ponosić tych kosztów, chociaż obserwujemy, że z roku na rok to się zmienia – mówi Tomek Kasperski.

Według najnowszych danych z raportu Statista Digital Market Outlook Polska znajduje się na 13. miejscu w zestawieniu najszybciej rosnących rynków e-commerce na świecie. W latach 2018–2022 wartość polskiego e-commerce ma się zwiększyć o 6 mld dol. W 2019 roku wzrośnie ona do 50 mld zł, podczas gdy jeszcze w 2015 roku była szacowana na 30 mld zł. Szybki rozwój e-commerce w Polsce oznacza walkę o 15 mln klientów, którzy robią zakupy w internecie, oraz miliony złotych dla firm kurierskich, logistycznych czy agencji interaktywnych.

Wbrew pozorom dynamicznie rosnący rynek oznacza dla e-sklepów jeszcze gorętszą konkurencję. Przyciąga tradycyjne marki, które dotychczas sprzedawały w offline, i zachęca je do tego, żeby coraz więcej uwagi i budżetów marketingowych kierowały właśnie w stronę kanału internetowego. Z drugiej strony wspiera te mocne marki, które 5–10 lat temu pojawiły się na rynku, takie jak Amazon czy Zalando. Daje im środki do tego, żeby jeszcze mocniej inwestować w dalszy wzrost. Średniej wielkości firmy są pod presją dużych graczy – mówi Tomek Kasperski.

Prezes Omnipack ocenia, że w tej chwili na rynku e-commerce trwa wyścig zbrojeń – każdy sklep i podmiot działający w tej branży musi doskonalić swoje operacje i podnosić konkurencyjność. Dotyczy to wszystkich sfer działania – od inwestycji w wygląd witryny, aplikacje mobilne, jakość obsługi, po inwestycje w marketing automation i logistykę, która przekłada się na szybkość dostaw i końcową satysfakcję klientów.

Logistyka dla firm e-commerce jest bardzo wymagająca z kilku powodów. Pierwszy element to ogromna atencja w stosunku do szczegółów. Każde zamówienie jest inne, każdy klient wkłada do koszyka inne produkty. Z drugiej strony, jakikolwiek błąd przekłada się na konkretną osobę, która jeżeli jest niezadowolona, to zostawia wyraz swojego niezadowolenia w kanałach social media czy w kontakcie ze sklepem – podkreśla Tomek Kasperski.

Trudnością jest też fakt, że logistyka dla e-commerce wymaga ogromnej elastyczności chociażby ze względu na sezonowość. Wydarzenia takie jak Black Friday, Cyber Monday czy poświąteczne wyprzedaże powodują, że wolumeny przesyłek rosną o kilkadziesiąt procent.

Nie bez znaczenia jest fakt, że cała branża e-commerce jest bardzo młoda, więc jeżeli chodzi o przygotowanie sklepów internetowych do obsługi dużych wolumenów jest dosyć duży nieporządek po stronie systemów i integracji procesów. Współpraca z partnerami wymaga tego, żeby taki porządek wprowadzić, pewne procesy usystematyzować i unormować – ocenia Tomek Kasperski.

Jak podkreśla, klienci są też coraz bardziej wymagający i przykładają coraz większą uwagę do szczegółów, które jeszcze 5 lat temu zdawały się nieistotne. Właściciele sklepów internetowych stają przed wyzwaniem nie tylko pozyskiwania nowych klientów, lecz także budowania lojalności już obecnych. Kluczowa jest nie tylko cena, lecz także wygoda, terminowość i jakość obsługi.

W ciągu ostatnich kilku lat obserwujemy cały czas rosnące wymagania klientów co do jakości serwisu, jakości obsługi świadczonej przez sklepy internetowe. Cena cały czas jest istotna, ale dużo większą rolę gra to, czy produkt zostanie doręczony szybko, czy dostępnych jest wiele form dostawy i czy zwrot będzie bezproblemowy, a pieniądze trafią bardzo szybko z powrotem na konto klienta – mówi prezes Omnipack.

Według danych Statista Digital Market Outlook całkowita wartość rynku e-commerce na świecie wzrosła w ciągu ostatniego roku o 16 proc., a w 2017 roku całkowite roczne wydatki w internacie wyniosły 1,5 bln dolarów. Łącznie kupuje w nim już 1,8 mld klientów.

Źródło: (C) Newseria/PrzyczepyMarter.pl
SUGEROWANE
Blog PrzyczepyMarter z publikacjami o motoryzacji, transporcie oraz sklep z przyczepami samochodywymi dla klientów z Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianic i Łodzi online. Na stronie znajdziesz także liczne publikacje związane z istotnymi wydarzeniami w regionie oraz ciekawe artykuły na różne tematy związane z podróżowaniem i motoryzacją...
TAGI
Blog PrzyczepyMarter CyberBezpieczeństwo logistyka e commerce logistyka e commerce książka logistyka e handlu w polsce biznes sklepy transport zamówienia handel sklepy ecommerce sklepy internetowe rynek
OPINIE
Napisz Opinię: Pomyśl o logistyce i sprawnym transporcie prowadząc e-handel
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
POPULARNE
›  Jarmark Łaski 2020 Program Dni Łasku i Kto Wystąpi na Scenie?
›  Zlot motocyklowy Gwiaździsty Częstochowa 2020: termin i program
›  Gdzie kupić viaTOLL do przyczep samochodowych i kempingowych?
›  Łask wiadomości lokalne, budżet kredyty i Kolumna na weekend
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  VI Krajowe Święto Truskawki Buczek 2020: kto wystąpi, program!
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  Turystyczne targi caravaningowe Camper Caravan Show Warszawa 2020
›  Targi motoryzacyjne Poznań Motor Show 2020 i elektromobilność
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Gdzie na wakacje w 2020 roku kamperem lub przyczepą kempingową?
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić konwerter na AVI?
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Dni Pabianic 2020 i Dni Powiatu Pabianickiego 2020: Wydarzenia roku
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Piknik Lotniczy w Łasku 2020: Dzień Otwarty i Święto 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Przyczepa kempingowa Adria Astella: nowa luksusowa linia sezon 2020
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  Jaką przyczepę samochodową kupić marki Neptun w 2020 roku?
›  Monako wakacje - podróże i ciekawostki Lazurowego wybrzeża
›  Polski przemysł gier komputerowych rośnie w siłę
›  Grand Prix Monako Formuły 1 2020 termin relacja tv program wyniki
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Urodziny Łodzi 2020: Program koncerty i rozrywka dla mieszkańców
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Gruzja dąży do zwiększenia eksportu na polski rynek
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  W ciągu pięciu lat w Polsce pojawią się superszybkie lewitujące pociągi
›  W 2050 roku potrzebne będzie o 50% więcej żywności niż obecnie
›  Utraty danych doświadczyło co piąte małe i średnie przedsiębiorstwo
›  Kampery Adria Sonic, Coral, Matrix, Coral XL i Compact sezon 2020
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Wypadek Łask policja: wiadomości, które wstrząsnęły całym regionem
›  Firmom opłaca się inwestować w zdrowie pracowników
›  Włochy przyczepą kempingową: Wakacje, Koszty, Atrakcje
›  Jarmark Bożonarodzeniowy w Łodzi 2019: Koncert kolęd Golden Life
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Prezes ULC: Coraz większa liczba dronów i podniebnych taksówek wymaga zapewnienia bezpieczeństwa
›  Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
›  Sztuczna inteligencja będzie walczyć z atakami socjotechnicznymi i ransomware
›  Inwestowanie społecznościowe zdobywa w Polsce rosnącą popularność
›  Andora i Pireneje przewodnik turystyczny z atrakcjami w okolicy
›  Trzeci poniedziałek stycznia jest uważany za najbardziej depresyjny dzień w roku
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 23/Styczeń/2020 (05:36) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor [GN192]

  Cena brutto (z VAT) 3130.00 PLN
  3 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt [GN149]

  Cena brutto (z VAT) 3550.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3200.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt [GN099]

  Cena brutto (z VAT) 2580.00 PLN
  3 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-305 multi PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-305 multi [GN152]

  Cena brutto (z VAT) 3300.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps [GN156]

  Cena brutto (z VAT) 6280.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 prr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRO//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 prr resor [GN182]

  Cena brutto (z VAT) 3400.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt [GN100]

  Cena brutto (z VAT) 3450.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2180.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rt [GN158]

  Cena brutto (z VAT) 2780.00 PLN
  3 produkty dostępne
Przyczepy Kampery Wydarzenia Prawo jazdy Forum motoryzacyjne Cyberbezpieczeństwo Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook PrzyczepyMarter
© 2020 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Sklep motoryzacyjny PrzyczepyMarter jest autoryzowanym dystrybutorem i dealerem przyczep samochodowych marki Neptun, Sorelpol produkowanych przez firmę Sorelpol Sp. z o.o. z głównym biurem w Warszawie. W punkcie handlowym w centralnej części województwa łódzkiego znajduje się cała gama lekkich i ciężkich przyczepek samochodowych jednoosiowych oraz dwuosiowych, o bardzo zróżnicowanej charakterystyce przystosowanej do codziennej pracy z ciężkimi i wielkogabarytowymi towarami. Blog i jednocześnie sklep PrzyczepyMarter.pl został opracowany na potrzeby klientów poszukujących dobrej i taniej przyczepki samochodowej. Serwis internetowy o przyczepkach, samochodach i przyczepach kempingowych zawiera szeroki zakres praktycznych informacji publikowanych w różnych wiadomościach online.
Przyczepy Samochodowe →
PrzyczepyMart
er
Konto @  Forum ⚒ Menu ☈