PRZYCZEPYMARTER//BLOG

Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach

Marcin Jankowski  •  3/Maj/2019 (20:23), aktualizacja 3/Maj/2019 (21:11)
Jak za pewne zauważyliście, śledząc wszystkie artykuły i wpisy tematyczne na stronie internetowej PrzyczepyMarter, to jest to nie tylko serwis typowo o przyczepach samochodowych i przyczepach kempingowych, ale także publikowanych jest tutaj sporo praktycznych wiadomości o motoryzacji, w szczególności o samochodach. Wiadome jest przecież, że sama przyczepa to nic, jeśli nie posiadamy sprawnego samochodu holującego. W tej publikacji chcę się natomiast pochylić nad początkami motoryzacji na świecie i nie śmiałymi próbami rozwoju motoryzacji na naszym rodzimym rynku. Poznaj początki pierwszych samochodów oraz ikony motoryzacji podziwiane po dzień dzisiejszy takie jak choćby Ferrari. Wykorzystując tą szansę przeczytasz także o nowościach w naszym serwisie motoryzacyjnym PrzyczepyMarter, które pojawiły się od nie dawna jako poszerzona oferta skierowana typowo do właścicieli samochodów osobowych i innych pojazdów czterokołowych oraz oczywiście motocykli, o których nie zapominamy serwując unikalne wiadomości w serwisie informacyjnym.
PrzyczepyMarter.pl Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach

Pierwsze Samochody na Drogach czyli jak Rodziła się Motoryzacja na Świecie?!


Historia powstania pierwszego samochodu nie była krótka i łatwa. Do końcowego sukcesu dołożyło się wielu konstruktorów, którzy krok po kroku odkrywali nowe rozwiązania następnie stosowane w pierwszych pojazdach napędzanych nie siłą mieśni a mechanicznie. Na kartach tej historii wpisał się niejaki Cugnot, Francuz który w latach 1769 - 1770 poruszał się własnym pojazdem napędzanym parą. Samą ideę stowrzenia pojazdu bez koni, dzisiaj nazywanego popularnie samochodem, zapoczątkowano już o wiele wcześniej. Już w średniowieczu wynalazcy tworzyli pojazdy napędzane siłą mięśni ludzi ukrytych wewnątrz konstrukcji, a sam Leonardo da Vinci skonstruował w 1490 roku pojazd o napędzie ręcznym. Jednak to nie para miała się okazać paliwem, które miało popchnąć motoryzację na nowe drogi o czym sami możemy się przekonać w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w erze elektromobilności.
1. Nowe przyczepy samochodowe
2. Porównaj ceny przyczep
3. Akcesoria do przyczep!
Katalog →

Kolejnym milowym krokiem w historii światowej motoryzacji był 1806 rok, kiedy pierwszy pojazd napędzany silnikiem spalinowym przejechał kilka metrów. Stało się to za sprawą geniuszu właściciela warsztatu położonego w szwajcarskim kantonie Wllis – niejakiego Izaaca de Rivaza. Kilka lat później Francuz Lenoir przejechał swoim pojazdem z Paryża do Joinville-le-Point. Człowiek ten użył do zasilenia swojego silnika mieszanki paliwowo-powietrznej. Następny krok wykonał Niemiec Nicolaus August Otto, właściciel kolejnego niewielkiego warsztatu w kolonii. Dokonał on pewnych udoskonaleń, które okazały się decydujące dla rozwoju silników spalinowych. Zastosował on mianowicie czterosuwowy cykl roboczy oraz sprężanie mieszanki paliwowo - powietrznej wewnątrz komory spalania. Szczęście jednak mu nie sprzyjało. Opatentował wprawdzie swój wynalazek w 1876 roku, jednak już w roku 1886 na wniosek spadkobierców Francuza Rochasa, który jak się okazało opisał teoretycznie już w 1862 roku zasadę działania takiego silnika, Sąd Rzeszy unieważnił patent Otty. Choć dla niego nie był to niewątpliwie powód do radości, to wyrok ten niewątpliwie przysłużył się motoryzacji, bo odtąd każdy mógł produkować spalinowe silniki czterosuwowe.

I tu dochodzimy do nazwisk znanych wszystkim pasjonatom motoryzacji. Poznajmy Gottlieba Daimlera i Carla Benza. Daimlera pochłonął pomysł wyprodukowania lekkiego silnika spalinowego. Rezultatem jego zapału był jednocylindrowy silnik szybkobieżny. Miał on pojemność 460 cm3 i 700 obrotów na minutę. Rozwijał zawrotną na owe czasy moc 1,5 KM (1,1 KW). Następnie pan Daimler skonstruował pierwszy w historii motocykl. Miał on okute koła, drewnianą ramę i ważył 90 kg. Rozwijał prędkość 12 km/h. W 1886 roku Daimler przedstawił czterokołowy pojazd rozwijający prędkość 18 km/h. W tym samym mniej więcej czasie Carl Benz zbudował pojazd trzykołowy.

W następnych latach moc silników zrosła nawet do 60 KM, a pojazdy obu panów cieszyły się coraz większym powodzeniem. Pojawiły się też wówczas pewne standardy, które sprawdzają się do dnia dzisiejszego: silnik z przodu, sprzęgło, wał napędowy, skrzynia biegów, mechanizm różnicowy itp. Największą bolączką ówczesnych aut były słabe hamulce. Od roku 1900 obowiązywał przepis mówiący, że każdy samochód musi mieć 2 niezależnie działające hamulce. Hamulec ręczny już wówczas pełnił rolę jedynie pomocniczą. Co ciekawe, nie myślano wówczas o wykorzystaniu prądu elektrycznego do zasilania reflektorów samochodowych. Stało tak się dlatego, że zachwycono się w tamtych latach bardzo jasnym światłem karbidowym.

Jak to zwykle bywa, do rozwoju różnych dziedzin techniki niezbędny jest wyścig zbrojeń. Impulsem do niego stała się nowa pasja zamożnych właścicieli aut – wyścigi samochodowe. To w tamtych czasach wprowadzono pierwsze regulacje. Tak więc samochody startujące w wyścigach nie mogły być lżejsze niż 400 i cięższe niż 1000 kg. Zaczęto też dzielić samochody na klasy – według mocy silnika. Wszystko to spowodowało, że zaczęto stosować lepsze materiały konstrukcyjne. Pojawiły się łożyska kulowe, zawory sterowane mechanicznie. Sama moc silników stała się zależna od zastosowania sprężarek, które umożliwiły osiąganie kosmicznych jak na owe czasy prędkości.

"Historia kołem się toczy" mówi znane powiedzenie. W przypadku historii motoryzacji powiedzenie to ma "drugie dno". Oczywistym jest, że samochód nie narodził się jako dzieło skończone. Nie od początku był pokryty lśniąca metalową karoserią. Pierwsze wytwory myśli technicznej pionierów automobilizmu były w zasadzie powozami bez koni. Pojazd Daimlera był czterokołowy, Benza miał tylko trzy koła, ale w zasadzie oba były bryczkami. Można chyba przyjąć, że to dopiero Mercedes Simplex wylansował konstrukcję z silnikiem z przodu i siedzeniami ustawionymi w kierunku jazdy. Trzeba tu zwrócić uwagę, że produkcja samochodów wyglądała w owych czasach zupełnie inaczej niż dzisiaj. Firmy rzadko wypuszczały kompletny pojazd. Częściej produkowano ramę z silnikiem i całym wyposażeniem, a zewnętrzne warsztaty budowały nadwozia i wyposażały je we wszelkie dostępne wówczas wygody. Skutkowało to ogromną różnorodnością pojazdów.

W miarę wzrastania mocy silników okazało się, że o kształcie zabudowy nie mogą decydować jedynie czynniki estetyczne, a trzeba brać pod uwagę kwestie aerodynamiki. Wywarło to wpływ na wygląd samochodów, których twórcy poprzez kształt nadwozi chcieli podkreślić ich prędkość. Pojawiły się opływowe linie z bardzo długimi maskami, kryjącymi ogromne rzędowe silniki. Przykładem takiego samochodu jest chociażby przepiękne Bugatti 50T.

Kolejnym etapem postępu miało stać się przejście od ciężkiej konstrukcji ramowej, do nadwozi samonośnych. Nadwozia to jedno, ale istniało jeszcze wiele innych problemów do rozwiązania. Chociażby koła i ogumienie. Dr John Boyd Dunlop połączył ze sobą dwa końce gumowego węża i napełnił to powietrzem. Tak powstałą oponę założył do roweru synka. Był tak zadowolony ze swojego wynalazku, że nawet go opatentował. Ideę tą rozwinął zawodnik Michelin, którego do szału doprowadzała konieczność częstej zmiany takich opon. I choć wcześniej patent na tego typu ogumienie uzyskał Robert Wiliam Thomson, to został on zapomniany. Tak czy owak koła wzorowane na powozach, twarde i nie zapewniające komfortu odeszły natychmiast do historii. Pojawiły się oczywiście nowe wzory felg, co dodatkowo pozwalało wyróżnić swój automobil.

Ewolucję przechodziła również kierownica. Na początku była to zwykła korba umieszczona w środku podłogi. Kierowanie takim pojazdem wymagało sporo siły. Problem ten rozwiązali niezależnie Benz i Daimler. Pojawił się więc w latach 1889 i 1893 układ różnicowy. Później kierownica zaczęła przypominać coś, co znamy teraz. Zmieniała się liczba ramion kierownicy, aż w 1955 roku Citroen zaproponował nawet kierownicę jednoramienną.

Zmieniało się również coś, co decydowało w znacznym stopniu o wyglądzie samochodu, czyli chłodnice, a ściślej rzecz biorąc ich atrapy. Sama konstrukcja układów chłodzenia również ewoluowała. Pierwsze samochody były chłodzone powietrzem, jednak szybko zaczęto wypróbowywać różne pomysły na chłodzenie cieczą. I tak na przykład próbowano chłodzić silnik poprzez odparowywanie wody doprowadzanej do silnika wężownicą. Jednak był tu jeden problem. Otóż 50 litrów wody zapewniało chłodzenie na 20 minut, a to było zdecydowanie za mało. Dopracowano się w końcu wydajnej metody polegającej na zamontowaniu z przodu wąskich żeber z wodą, które następnie były chłodzone przez przepływające powietrze. To rozwiązanie jest (z modyfikacjami) stosowane do dnia dzisiejszego.

Ferrari - Marka Samochodów, która Podbiła Świat...


Ferrari to marka samochodów, która od początku swego istnienia elektryzowała miłośników motoryzacji. Do dziś Ferrari jest synonimem luksusu piękna i wyścigowej sportowej rywalizacji. Założycielem firmy, która produkuje luksusowe samochody sportowe był pochodzący z Modeny ur. 18 lutego 1898 roku Enzo Ferrari. Swoją przygodę z sportem motorowym rozpoczął w roku 1919 z teamem CMN (Construzioni Meccaniche Nazionale) udziałem w wyścigu Parma Berceto. Po roku związał się z zespołem Alfa Romeo, w którym był kierowcą testowym, wyścigowym, asystentem ds. sprzedaży, a do roku 1939 szefem ekipy rajdowej. W roku 1929 stworzył stajnie wyścigową o nazwie Scuderia Ferrari, która korzystała z samochodów Alfy do końca lat 30. Podczas wojny w roku 1943 przeniesiono firmę z Modeny do Maranello. Dziś zakłady Ferrari znajdują się w obydwu miastach w Modenie powstają karoserie samochodów cywilnych, a Maranello jest siedzibą stajni F1.

Przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów wyścigowych i cywilnych powstało w 1947 roku. Pierwszy model nazywał się Ferrari 125C Sport. Wyposażony był w dwunastocylindrowy silnik w układzie V o pojemności 1497 cm³, generujący moc 118 KM i 5 - stopniową przekładnię biegów. Jego nadwozie zaprojektowali Gioachino Colombo i Giuseppe Busso. Auto zadebiutowało 11 maja 1947 r. na torze w mieście Piacenza. Wyprodukowany został w ilości dwóch egzemplarzy niestety żaden oryginalny nie zachował się do dziś.

Od roku 1950 Scuderia Ferrari do dziś występuje w mistrzostwach Formuły 1. Pierwszym mistrzem świata w barwach zespołu był Alberto Ascari, który sięgał po tytuł mistrza dwukrotnie w latach 1952 i 1953. Podobny wynik dla stajni osiągnął Niki Lauda zdobywający tytuły w latach 1975 i 1977. Ale najbardziej utytułowanym zawodnikiem był Michael Schumacher. Jeździł dla Ferrari przez 10 lat w okresie od 1996 do 2006 roku pięciokrotnie z rzędu od roku 2000 zdobywał mistrzostwo świata, na 2 stopniu podium stawał dwukrotnie w latach 1998 i 2006. Raz w generalnej klasyfikacji zajął 3 miejsce w roku 2005. Kierowcy Ferrari 15 razy indywidualnie wygrywali zmagania mistrzostw formuły 1, 16 razy team zdobywał mistrzostwo konstruktorów.

Logiem używanym przez markę zespołu z Maranello jest czarny koń stojący na tylnych nogach widniejący na żółtym tle symbolizującym Modenę. Wizerunek ten widniał na emblemacie kadłuba samolotu myśliwskiego pilotowanego przez Francesco Baracca bohatera I wojny światowej, którego umiejętności podziwiał Enzo Ferrari.

W 1960 roku współwłaścicielem spółki został koncern Fiata. Dziewięć lat później ojciec marki postanowił sprzedać na rzecz Fiata 50% udziałów w spółce, w ten sposób uzyskując fundusze na rozwój firmy.Enzo Ferrari zmarł w Modenie 14 sierpnia 1988 roku. Po jego śmierci 90% akcji przejął Fiat stając się udziałowcem większościowym. Pozostałe 10% zostało w posiadaniu syna Piero, który jest wiceprezesem Ferrari. W roku 2002 Fiat przeżywający problemy finansowe sprzedał 34% akcji bankowi Mediobaza. W roku 2005 5% udziałów od banku nabyła firma Mubadala Development. W roku 2006 koncern z Turynu zakupił wszystkie 29% akcji pozostających w rękach banku. Obecnie Fiat posiada 85% udziałów. 10% należy do syna Enzo Ferrariego Piero, a pozostałe 5% należy do Mubadala Development.

Citröen C2 CV jako ikona i symbol światowej motoryzacji...


Citröen to jedna z najbardziej znanych marek samochodów na świecie. Kilka modeli tej firmy stały się wręcz symbolami i przedmiotami kultu. Najbardziej znanym i zarazem najbardziej popularnym jest oczywiście słynny Citröen 2 CV. Projekt był, jak na ówczesne czasy, rewolucyjny i, podobnie jak to miało miejsce w przypadku innego niewielkiego samochodu Volkswagena, sprawdził się wręcz znakomicie. Legenda głosi, że za powstaniem tego wyjątkowego modelu stał sam dyrektor generalny firmy, który chciał stworzyć auto tanie i solidne jednocześnie, lekkie i zarazem wygodne, dostępne dla każdej rodziny. Żartobliwie rzecz ujmując, dyrektor miał się wyrazić, że potrzeba mu "parasola na czterech kołach". Okazało się, że pomysł był wyjątkowy.

Pierwsze prototypy powstały w 1939 roku, stąd też charakterystyczna bryła nadwozia przypomina nieco rozwiązania stosowane w tamtym okresie rozwoju motoryzacji. Mimo kilku zmian, samochód zachował ją podczas całego swojego istnienia, stając się jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli samochodów na świecie. Citröen 2 CV miał swoją premierę w 1948 roku, rok później wszedł do seryjnej produkcji. Auto cieszyło się tak ogromnym powodzeniem, że szybko, bo już w ciągu pierwszych pięciu lat, produkowano ponad 50 tysięcy tych samochodów rocznie. Auto było seryjnie produkowane aż do roku 1990.

Citröen 2 CV zmieniał się nieznacznie na przestrzeni lat, głównie z uwagi na wchodzenie nowych rozwiązań technicznych. Stopniowo wprowadzane były silniki o większej mocy, unowocześniano tablicę wskaźników, wstawiono również boczne okna za tylnymi drzwiami. O ogromnym powodzeniu tego modelu zdecydowała przede wszystkim prostota jego obsługi. Auto posiadało również mało wymagający silnik, dzięki czemu nie tylko nie spalało dużej ilości benzyny, ale również pracowało niezawodnie przez wiele lat. Samochód ten ceniono również za komfort jazdy, efekt ten został uzyskany przy pomocy zastosowania bardzo dobrego zawieszenia.

Taki samochód z łatwością możesz naprawić zupełnie samodzielnie, niemniej jednak wciąż jeszcze istnieją także miejsca, w których będziesz mógł serwisować swój pojazd. Miłośników tego kultowego pojazdu jest wielu, dlatego też możesz rozejrzeć się w poszukiwaniu pomocy w naprawie lub znalezieniu części zamiennych w internecie. Specjalne portale i strony informują również o wszelkich imprezach skupiających dumnych właścicieli 2CV, najsłynniejszego modelu samochodu stworzonego przez francuską firmę.

Próba Stworzenia Polskiego Samochodu Osobowego w latach 1918 do 1939 roku


Mało kto wie, że tuż po odzyskaniu niepodległości w roku 1918 uaktywnili się polscy konstruktorzy. Dwaj znani warszawscy specjaliści samochodowi: Stefan Kozłowski i Antoni Frączkowski postanowili stworzyć pierwszą w kraju fabrykę samochodów. Mieścić się miała w Warszawie przy ulicy Rakowieckiej 23. Miała ona produkować małe samochody pod nazwą S.K.A.F. Pierwszy próbny egzemplarz był dwuosobowym pojazdem o rozstawie osi 2,2m. Napędzał go jednocylindrowy silnik o pojemności 500 ccm, chłodzony wodą. Samochód rozwijał podobno prędkość 40 km/h. Pojazd palił 8 l benzyny aptecznej na 100km, oraz 1 litr "oliwy". Fabryka miała dodawać ponadto bezpłatnie: pompkę, klucz francuski., towotnicę, śrubokręt, młotek i przecinak, oraz dwie łyżki do "gum". Dodawać też zamierzano instrukcję, jak samodzielnie wykonać garaż w postaci skrzyni zamykanej na kłódkę. Los nie był jednak łaskawy dla konstruktorów i ich fabryki – samochody S.K.A.F.- nie pojawiły się na drogach.

Następną próbą stworzenia polskiego samochodu była konstrukcja majora wojsk samochodowych inż. Mikołaja Karpowskiego. Zbudowany przez siebie prototyp sześcioosobowego torpedo o nazwie "Polonia" zademonstrował prasie i zainteresowanym specjalistom 1 czerwca 1924 roku. Nie znalazł jednak nikogo chętnego do sfinansowania dalszych prac nad tą konstrukcją. Los prototypowej "Polonii" dopełnił się w witrynie sklepu ze słodyczami "Franboli" – Marszałkowska róg Złotej. Została ona zakupiona od konstruktora jako główny fant na dobroczynną loterię. Ślad po niej zaginął.

Kolejną, tym razem udaną próbą była inicjatywa hrabiego Stefana Tyszkiewicza – inżyniera konstruktora. W latach 1924 – 1926 skonstruował on bardzo udane podwozie samochodowe przystosowane do ówczesnych polskich dróg. Samochody o nazwie Ralf – Stetysz początkowo z amerykańskimi silnikami Continental produkowane były we Francji, potem produkcje ich przeniesiono do Polski. Fabryka korzystała z pomieszczeń fabryki Konstrukcji Mostowych "K. Rudzki i S–ka" przy ul. Fabrycznej 3 w Warszawie. Wyposażenie fabryki dało możliwość produkcji własnych silników. Nadwozia produkowała Lubelska Fabryka Samolotów - E. Plage i T. Laśkiewicza. Po zniszczeniu warszawskiej fabryki przez pożar zaprzestano produkcji. Szacuje się, że wyprodukowano w Polsce i Francji łącznie około 200 sztuk tych dobrych jak na tamte czasy samochodów.

W roku 1919 powraca Polski inż. Tadeusz Tański. Początkowo buduje samochody pancerne na podwoziach Forda T, następnie w 1922r. wraz z Robertem Gebeau wykonuje rysunki projektowe samochodu osobowego, możliwego do produkcji w polskich warunkach, w Centralnych Warsztatach Samochodowych (CWS) w Warszawie przy ul Mińskiej 25. Przy współpracy z Władysławem Mrajskim, powstaje w roku 1925 prototyp samochodu z prowizorycznym nadwoziem, który bardzo dobrze wypada w rajdach i konkursach.

Dokumentacja tego samochodu o nazwie CWS T-1 przedostała się do niemieckiej prasy technicznej, gdzie została bardzo dobrze oceniona. Niemieccy specjaliści uznali konstrukcję Tańskiego za bardzo nowoczesną, o kilka lat wyprzedzającą swoją epokę. Samochód CWS T-1 po otrzymaniu nadwozia projektu inż. Stanisława Panczakiewicza wszedł do produkcji. Produkowany był w krótkich seriach jako samochód osobowy, oraz ambulans PCK. Swoimi własnościami i niezawodnością przewyższał lansowane wówczas Fiaty 514 i 518. Nie jest wykluczone, że te właśnie cechy sprawiły, że Włosi wchodzący właśnie na polski rynek ze swymi Fiatami, wymogli na polskich władzach gospodarczych wstrzymanie produkcji zdecydowanie lepszych samochodów CWS, których wyprodukowano około 300 sztuk.

Kolejną próbę zbudowania polskiego auta podjęto w 1927 roku. Wtedy to Władysław Mrajski i Tadeusz Paszewski postanowili stworzyć mały i popularny samochód z nadwoziem dla dwóch osób dorosłych i dwójki dzieci. Wykonano dwa egzemplarze tego pojazdu, o nazwie WM, jednak produkcji nie podjęto. Na przeszkodzie stanął kryzys, oraz niechętna postawa decydentów gospodarczych . Samochód WM mógł być konkurencyjny dla Fiata 508.

W tym samym 1927 roku, Jan Łaski założył w Warszawie - Towarzystwo Budowy Samochodów AS. Na podwoziu projektowanym przez Aleksandra Libermana montowane były nadwozia wykonane w Szydłowieckiej Fabryce Powozów. Napęd stanowiły silniki Francuskie : Chapuis-Dornier, Ruby oraz CIME Samochody te produkowano w niewielkich seriach jako taksówki i samochody dostawcze. Warsztaty Towarzystwa mieściły się w Warszawie przy ulicy Złotej 64. Wiele z tych pojazdów dotrwało do wybuchu II wojny.

Krakowski inżynier Adam Gluck-Głuchowski pracował nad małym "mini" samochodem, który był by specjalną konstrukcją, a nie zminiaturyzowanym normalnym samochodem. Efektem tych prac był samochód "Iradam". Był to trzyosobowy pojazd, w układzie miejsc: kierowca z przodu i dwa miejsca z tyłu. Ten sam Adam Gluck-Głuchowski w 1935 roku zbudował normalny 4-osobowy samochód z silnikiem własnej konstrukcji. Był to boxer o pojemności 1000 ccm, z wtryskiem paliwa. W samochodzie zamontowana była hydrauliczna skrzynia biegów. Samochód ten nosił nazwę Adam Gluck. Obydwa pojazdy tego konstruktora nie zyskały uznania. Dalszych prac nad nimi zaniechano.

W 1934 roku przystąpiono do budowy wysokiej klasy samochodu dla dygnitarzy państwowych. Pojazd otrzymał nazwę "Lux-Sport" - on również nie wszedł do produkcji. W 1937 roku Antoni Więckowski zaproponował grupie czołowych polskich konstruktorów wykonanie projektu taniego samochodu nadającego się do seryjnej produkcji. Samochód o symbolu AW z prowizorycznym nadwoziem przejechał testowo do chwili wybuchu II wojny ponad 30 tysięcy kilometrów.

Nowe Opony na Każdą Porę Roku w Sklepie Motoryzacyjnym PrzyczepyMarter


Na stronie internetowej PrzyczepyMarter został uruchomiony katalog nowych opon do kupienia z przeznaczeniem do samochodów osobowych, samochodów dostawczych oraz quadów, motocykli i samochodów ciężarowych włącznie z autobusami. Jest to nowy rodzaj produktu oferowanego dla klientów sklepu motoryzacyjnego PrzyczepyMarter dlatego trwają intensywne prace nad aktualizacją i prezentacją wszystkich opublikowanych szczegółowych wiadomości o oponach. W ofercie znajdują się na każdy sezon - opony letnie, a także opony zimowe i oczywiście całoroczne. Na stronie internetowej znajdziesz wszystkie produkty podzielone według kategorii z ich przeznaczeniem do różnych pojazdów. Jeśli szukasz opon w dobrej cenie, przeglądaj ofertę sklepu motoryzacyjnego w Przygoniu już teraz. Docelowo każdą oponę będzie można zakupić w sklepie online, który jest właśnie w trakcie przygotowywania.

Rozwijając serwis internetowy PrzyczepyMarter naturalnym krokiem było poszeżenie oferty o nowy produkt, jakim są opony do samochodów osobowych oraz motocykli i quadów. W branży motoryzacyjnej jest to nie jako produkt pierwszej potrzeby, gdyż każdego roku na polskich drogach kierowcy pokonują setki tysięcy kilometrów, a wraz z każdym przejechanym opony w ich pojazdach ulegają zużyciu. Wychodząc na przeciw oczekiwaniom wszystkich kierowców jasne było, że prędzej czy później w sklepie PrzyczepyMarter muszą się pojawić nowe opony letnie i zimowe do kupienia.

Obecnie w katalogu opon na każdy sezon znajduje się przeszło 2 tysiące produktów dostęnych do porównania i kupienia. Każda z wymienionych opon została scharakteryzowana podstawowymi parametrami jak rozmiar, sezon i innymi dodatkowymi parametrami pozwalającymi określić jej właściwości jezdne. Podczas całego roku każdy posiadacz samochodu wymienia opony co najmniej dwa razy, z początkiem wiosny oraz późną jesienią. Warto wiedzieć, że zmiana opon zawsze musi być uzależniona od aktualnie panujących warunków na drodze. Nie warto tego robić zbyt wcześnie, ani za późno. Należy pamiętać, iż twarde letnie opony, które świetnie sprawują się latem, w temperaturze powyżej 7 stopni Celsjusza nie gwarantują wystarczającej przyczepności. Nie ma przy tym znaczenia wystąpienie opadów śniegu. Aby wybrać dobre opony do naszego samochodu musimy znać nie tylko wyniki testów, lecz także wiedzieć gdzie kupić, aby nie przepłacić i wybrać optymalny model do samochodu i warunków jazdy. Jeśli nie stać was na dobre opony, upewnijcie się, czy nie dałoby się założyć do auta opon w tańszym rozmiarze, lub u mniej znanego producenta. Czasami nieznaczna zmiana jednego parametru obniża cenę opony o 30 proc. lub więcej. Zdarza się to często w przypadku rozmiarów charakterystycznych dla starszych aut, których ogumienie kiedyś było normalne, a teraz stało się nietypowe. Różnica w cenie jest czasem tak duża, że warto zastanowić się nad zakupem innego tańszego rozmiaru oraz dodatkowych stalowych felg, które w warunkach zimowych spisują się znacznie lepiej niż ich aluminiowe odpowiedniki.

W każdym momencie możesz zostawić własne opinie o każdej z opon, jakie są dostępne do kupienia poprzez dodanie własnego komentarza. Jeśli jesteś użytkownikiem którejś z opon zachęcam Cię do wyrażenia własnego zdania o niej, tak aby kolejne osoby miały podstawę do wyrobienia sobie własnego zdania i zarazem do udanych zakupów w sklepie internetowym PrzyczepyMarter.
Blog prowadzony o transporcie i promowania przyczep samochodywch w Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianicach i Łodzi online. Na stronie zapoznasz się z informacjami o sklepie motoryzacyjnym z przyczepkami oraz praktycznymi wiadomościami o transporcie towarów.
REKLAMA
1. Nowe przyczepy samochodowe
2. Porównaj ceny przyczep
3. Akcesoria do przyczep!
Katalog →
TAGI
eSamochody trabant auto oldtimer wrangler samochody osobowe volvo s80 volvo v50 citroen c2 chrysler grand voyager samochody auto moto auta używane opony reklama bajki o samochodach komis warsztat auto części gry samochodowe motocykle komis samochodowy motoryzacja czesci motoryzacja giełda auto giełda ogłoszenia motoryzacyjne giełda samochodowa części samochodowe felgi samochody dostawcze samochody używane samochody terenowe samochody zabytkowe czesci sprzedam historia pojazdu sklep motoryzacyjny formuła 1
OPINIE
Napisz Opinię: Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
REKLAMA
Części do Przyczep
Oferta →
POPULARNE
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  23. Jarmark Łaski 2019: Program Dni Łasku i Atrakcje Zespoły
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Jak Wybrać Ubezpieczenie OC lub AutoCasco w Porównywarce Polis Online?
›  Na co zwrócić uwagę, kupując autocasco?
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Ponad 80% młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami
›  Grubson: Na szczycie w Łasku czyli Jarmark Łaski już w czerwcu!
›  Pasy transportowe z napinaczem do mocowania dużych ładunków
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  80% dużych firm angażuje się społecznie
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Serwis Klimatyzacja Samochodowa Łask TopAuto: Dojazd do klienta
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Ubezpieczenia OC/AutoCasco/NNW przez internet! Kto może skorzystać?
›  Wakacje: Jazda z przyczepą kempingową technika i bezpieczeństwo!
›  Geoblockchain z nieograniczoną liczbą zastosowań
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Polski sektor kosmiczny rośnie w siłę
›  Buczek Sport Mistrzostwa Polski i Puchar Polski Super Enduro 2019
›  Pasy transportowe: Sposoby mocowania i zabezpieczenia ładunków w transporcie
›  Black Friday 2019: Co to jest i kiedy wypada? Lista sklepów!
›  Przyczepą kempingową na Nordkapp: Atrakcje Szwecja i Norwegia
›  Przyczepa Kempingowa: Wypożyczalnie wielkopolska. Oferty na wakacje!
›  Tylko 17% polskich firm korzysta z ubezpieczeń i gwarancji eksportowych
›  Smartfony z grafenu mają trafić na rynek w 2023 roku
›  Zapalne choroby jelit uniemożliwiają pacjentom normalne życie
›  Przyczepa Kempingowa: Wypożyczalnie świętokrzyskie. Oferty na wakacje!
›  Prefabrykaty przyspieszą budowę lokali w ramach programu Mieszkanie Plus
›  Konsultantów telefonicznych coraz częściej zastępują roboty
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 23/Maj/2019 (04:20) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt [GN099]

  Cena brutto (z VAT) 2350.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt [GN149]

  Cena brutto (z VAT) 3300.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt [GN100]

  Cena brutto (z VAT) 3100.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-305 multi [GN155]

  Cena brutto (z VAT) 5000.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt resor [GN215]

  Cena brutto (z VAT) 2500.00 PLN
  Brak na stanie
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 pts [GN146]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 prr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRO//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 prr resor [GN182]

  Cena brutto (z VAT) 3100.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 [GN064]

  Cena brutto (z VAT) 2000.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-305 multi PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PLATFORMY//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-305 multi [GN152]

  Cena brutto (z VAT) 3200.00 PLN
  Brak na stanie
REKLAMA
Części do Przyczep
Oferta →
Formy dostawy Formy płatności Zwroty/Reklamacje Mój koszyk Moje zamówienia Pomoc
Wiadomości Łódzkie Przyczepy Części/Akcesoria Nowe Opony Wydarzenia Biznes Black Friday Prawo jazdy Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook Twitter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Kup nowe opony przez internet, wykorzystując motoryzacyjną platformę e-commerce PrzyczepyMarter! W ofercie sklepu znajdziesz nowe opony online dla różnych pojazdów i w różnych rozmiarach - od opon dla samochodów osobowych po duże opony rolnicze i dla ciężarówek! W sklepie motoryzacyjnym online PrzyczepyMarter z oponami na każdy sezon prezentowane są tylko oferty wiarygodne i sprawdzone przez użytkowników pojazdów. Oferta cenowa nowych opon wszelkiego rodzaju została przygotowana na każdą kieszeń... Aktualna oferta to przeszło 2 tysiące różnych modeli opon letnich i opon zimowych różnych kategorii dla każdego!
Katalog Przyczep →
PrzyczepyMar
ter