PRZYCZEPYMARTER//BIZNES

Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa

(c) Newseria//PrzyczepyMarter  •  17/Maj/2019 (09:59)
Formalnie każdy prezent komunijny jest darowizną i może podlegać opodatkowaniu – przypomina Marta Ignasiak, doradca podatkowy w kancelarii prawnej SDZLEGAL SCHINDHELM. Wysokość podatku zależy od rodzaju prezentu i stopnia pokrewieństwa z obdarowującym. Cenniejsze upominki warto zgłosić do fiskusa. Zwłaszcza że obowiązek podatkowy od darowizn nigdy się nie przedawnia, co oznacza, że fiskus może się upomnieć o zaległy podatek w każdym momencie.
PrzyczepyMarter.pl Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa

Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa. Od darowizn podatek nigdy się nie przedawnia


– Przed podjęciem decyzji o tym, czy opodatkować jakikolwiek prezent, trzeba się zastanowić, czy stanowi on darowiznę. Jedyną definicją jest ta z prawa cywilnego, która mówi, że jest to przysporzenie kosztem własnego majątku. Formalnie każdy prezent mógłby być tak rozumianą darowizną, bez względu na to, czy mówimy tutaj o rowerze, telefonie czy o pieniądzach, udziałach, akcjach, certyfikatach inwestycyjnych. Tak więc formalnie każdy prezent komunijny mógłby stanowić darowiznę, która mogłaby być opodatkowana – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marta Ignasiak, doradca podatkowy w kancelarii prawnej SDZLEGAL SCHINDHELM.

Jak wynika z badania Barometr Providenta, najpopularniejszym prezentem komunijnym są pieniądze (60 proc.). 40 proc. deklaruje, że wręczy sprzęt elektroniczny: laptopy lub smartfony. Warto jednak pamiętać o tym, by te cenniejsze prezenty zgłosić fiskusowi. Limity ulgi łatwo przekroczyć, zwłaszcza w przypadku osób formalnie niespokrewnionych z dzieckiem. Wysokość opodatkowania zależy od stopnia pokrewieństwa.

– W przypadku najbliższej rodziny – rodzice, rodzeństwo – mówimy o tzw. pierwszej grupie podatkowej. Takie darowizny nie są opodatkowane aż do kwoty 9 tys. zł, z tym że jest to kwota w okresie 5-letnim, czyli trzeba by zsumować wszystkie prezenty otrzymane przez ostatnie 5 lat od danej osoby. Jeżeli nie przekraczają w przypadku tej najbliższej rodziny 9 tys. zł, a w przypadku nieco dalszej – 4 tys. zł, to wtedy podatku nie ma – tłumaczy Marta Ignasiak.

Pierwsza grupa podatkowa to tzw. grupa zero. Każda darowizna w ramach tej grupy podatkowej może być zwolniona z konieczności płacenia podatku. W sytuacji, gdy kwota przekracza kwotę wolną – 9 637 zł, trzeba powiadomić naczelnika urzędu skarbowego w ciągu 6 miesięcy od chwili otrzymania darowizny i udokumentować darowiznę np. dowodem wpłaty. Druga grupa podatkowa to np. bratanek albo siostrzeniec, wuj i ciotka oraz mąż siostry, szwagier lub mąż siostry męża, a kwota wolna od podatku wynosi 7 276 zł. W trzeciej grupie, do której zalicza się osoby niespokrewnione, podatku nie trzeba płacić od prezentu do wartości 4 902 zł.

Podatek dla pierwszej grupy przy darowiźnie do 10 278 zł wyniesie 3 proc., w przypadku darowizny wyższej będzie to 308,30 zł. + 5 proc. nadwyżki ponad kwotę 10 278 zł. Przy darowiźnie powyżej 20 556 zł podatek wyniesie 822,20 zł + 7 proc. nadwyżki ponad 20 556 zł. W przypadku drugiej grupy progi podatkowe wynoszą: 7 proc., 9 proc. i 12 proc, a w trzeciej odpowiednio 12, 16 i 20 proc. kwoty darowizny.

Jak przypomina ekspertka, prezent nie zawsze musi być traktowany jako darowizna.

– Nieodpłatne świadczenie jest to koncepcja używana na potrzeby podatku dochodowego, nie podatku od spadków i darowizn. Konia z rzędem temu, kto byłby w stanie w każdym przypadku wyjaśnić, czy mamy do czynienia właśnie z darowizną, czy może już z nieodpłatnym świadczeniem. W niektórych rodzinach przyjmuje się, że taki prezent na komunię jest swoistą odpłatnością za uroczysty obiad – wskazuje Marta Ignasiak.

Według jeszcze innej interpretacji przepisów prezent można potraktować jako przysporzenie, jak jednak ocenia ekspertka, najbezpieczniej jest potraktować prezent jako darowiznę i po przekroczeniu określonej wartości zgłosić i opodatkować.

– Większość tych prezentów pewnie nie przekroczy ustawowych progów, stąd szansa na taką kontrolę ze strony fiskusa moim zdaniem jest niewielka. Więcej jest pracy urzędu skarbowego niż ewentualnego pożytku, ale nie można tego wykluczyć – mówi Ignasiak. 

Co istotne, obowiązek podatkowy w zakresie podatku od darowizn praktycznie się nie przedawnia.

– Jeżeli po wielu latach podczas jakiejkolwiek kontroli ktoś się powoła na to, że otrzymał darowiznę i tego nie zgłosił, nie zapłacił podatku, a zostały przekroczone ustawowe progi, to urząd skarbowy stosuje karną stawkę 20 proc. do takiej darowizny. Z tego punktu widzenia warto przynajmniej się zastanowić, czy którykolwiek z otrzymanych prezentów nie przekraczał tych limitów, które są przyjęte dla bezpodatkowej darowizny – radzi Marta Ignasiak.

Komunikat (c) Newseria Biznes
Blog prowadzony o motoryzacji, transporcie oraz sklep z przyczepami samochodywymi dla klientów z Sieradza, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianic i Łodzi online. W najbliższym czasie uruchomiony zostanie także sklep z częściami samochodowymi pod tą samą marką PrzyczepyMarter!
TAGI
Biznes #Ubezpieczenia prezent podatku marta darowiznę podatkowy w przypadku zgłosić formalnie prezenty cenniejsze fiskusa darowizny warto przypadku grupy
OPINIE
Napisz Opinię: Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
BIZNES
1

Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie

Artykuł Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa
Europejska gospodarka traci na smogu setki miliardów euro rocznie. Innowacje w energetyce pomogłyby zaoszczędzić 180 mld w ciągu 7 lat
Nie do końca zdajemy sobie z tego sprawę, ale koszty związane z zanieczyszczeniem powietrza, jego wpływem na naszą kondycję i kondycję miast, są gigantyczne. W oparciu o dane Komisji Europejskiej szacujemy, że jest to poziom od 200 do 700 mld euro rocznie. To są bardzo poważne starty dla europejskiej gospodarki – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Marcin Lewenstein, dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy.

Według danych Komisji Europejskiej, przytaczanych w raporcie „Clean Air Challenge”, który został opracowany przez InnoEnergy we współpracy z Deloitte, smog może być przyczyną nawet 10 proc. przedwczesnych zgonów na świecie. Jedną z najbardziej poszkodowanych grup społecznych są młodzi – wraz ze wzrostem stężenia PM o 100 jednostek oczekiwana średnia długość życia dzieci do lat 5 ma się zmniejszać o ponad 2 lata. Szacuje się, że w Polsce co roku z powodu smogu umiera przedwcześnie ok. 40 tys. osób, a w całej Europie – dziesięciokrotnie więcej. To poważny problem zdrowotny, ale i gospodarczy. KE szacuje, że w latach 2018–2025 zanieczyszczenie powietrza będzie kosztować Unię Europejską 475 mld euro rocznie, co stanowi 2,9 proc. średniego rocznego PKB. 

– Jest cały szereg technologii, które adresują problemy związanejakością powietrza, może nie wprost, ale pośrednio mogą się przyczynić do poprawy sytuacji. Przykładowo, elektromobilność i rozwój zróżnicowanego transportu miejskiego, wytwarzanie energii elektrycznej i ciepła w rozproszonych źródłach, które są blisko odbiorców końcowych, czy wreszcie systemy zarządzania energią w budynkach. To są technologie, których wykorzystanie może przynieść bardzo poważne oszczędności w najbliższych latach – mówi Marcin Lewenstein.

Jak wynika z raportu „Clean Air Challenge”, wdrożenie tego typu technologii może przynieść Europie nawet 183 mld euro oszczędności w ciągu nadchodzących 7 lat. Dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy wskazuje, że dla miast, które borykają się z konsekwencjami szybkiej urbanizacji, część tych rozwiązań i technologii przyniesie wymierne korzyści nie tylko w obszarze jakości powietrza. Przykładem jest efektywne zagospodarowanie odpadów, które mogą posłużyć jako surowiec do produkcji energii.

Poważnym problemem jest to, jak radzimy sobie z ogromnymi ilościami odpadów, które w miastach są efektem naszego korzystania z dóbr. Wykorzystanie odpadów w gospodarce obiegu zamkniętego może przyjmować różne formy, mówimy tu o recyclingu, lepszym wykorzystaniu zasobów, ale w niektórych przypadkach uzasadnione jest też wykorzystanie energetyczne odpadów. Nie chodzi tylko o produkcję ciepła, możliwa jest także produkcja energii elektrycznej czy paliw. Takie paliwa energetyczne mogą powstawać choćby w oparciu o odpady organiczne, ale też niektóre typy plastików czy RDF, którego mamy w Polsce nadwyżkę – mówi Marcin Lewenstein.

Przykładem takiego projektu jest Polygen, realizowany przy udziale InnoEnergy, w ramach którego opracowywana jest technologia wytwarzania syntetycznego gazu ziemnego, energii elektrycznej i ogrzewania z miejskich odpadów i biomasy. Energia powstająca w ten sposób może być dostarczana do domów i przedsiębiorstw i wykorzystywana np. w transporcie, co wpisuje się w koncepcję gospodarki w obiegu zamkniętym.

Innym projektem tego typu jest projekt CO2-SNG, który zakłada wykorzystanie dwutlenku węgla emitowanego podczas pracy elektrowni konwencjonalnych w mniejszej skali, np. w biogazowniach. Połączenie CO2 z wodorem produkowanym w procesie elektrolizy, czyli rozkładania wody na tlen i wodór, daje nadwyżkę energii, która najczęściej wiąże się z niezrównoważoną pracą odnawialnych źródeł energii. Ta technologia, którą nazywamy power-to-gas, może w perspektywie nadchodzących lat pomóc nam w lepszym wykorzystaniu odnawialnych źródeł energii, a jednocześnie zapewnić spore ilości syntetycznych paliw, które możemy wykorzystywać w np. transporcie, ponieważ emisyjność wodoru czy gazu ziemnego jest dużo niższa niż benzyn czy diesla – mówi Marcin Lewenstein.

Jak podkreśla, istnieje również cały szereg prostych rozwiązań, które mogą być wykorzystywane zarówno w przedsiębiorstwach, jak i w gospodarstwach domowych w celu ograniczenia zużycia energii

To są lepsze systemy oświetleniowe, termoizolacja budynków, sprawniej działające systemy klimatyzacji i wentylacji, wykorzystanie pomp ciepła w domach i przemyśle, kolektory cieplne, a więc tańsza technologia pozyskiwania ciepła z energii słońca, czy wreszcie lokalne wykorzystanie biomasy, która może być z powodzeniem wykorzystywana jako paliwo zastępujące w pewnej mierze używane obecnie inne paliwa stałe – wylicza Marcin Lewenstein.

Dyrektor ds. innowacji w InnoEnergy ocenia, że największą bolączką i wyzwaniem w walce o czystsze powietrze jest to, że większość kosztów, które są powiązane ze złą jakością powietrza, nie obciąża podmiotów, które realnie ponoszą odpowiedzialność za zanieczyszczenia.

My wszyscy – jeżdżąc samochodami, ogrzewając domy i mieszkając w miastach – generujemy to zanieczyszczenie, a jednocześnie jego koszt nie jest w pełni przenoszony na cenę produktów i usług, z których korzystamy. Oznacza to, że biznes realizuje cele związane z ochroną jakości powietrza niejako przy okazji. Stąd kluczowe jest stworzenie zachęt, żeby biznes widział potrzebę inwestowania w jakość powietrza. Można sięgnąć po rozwiązania legislacyjne, różnego rodzaju formy dofinansowania czy wsparcia. Ogromne znaczenie będzie miało pójście w kierunku trendów i nowych rozwiązań w energetyce. To na nich będzie opierała się ewolucja systemu energetycznego, która pozwoli nam zrealizować cele w obszarze jakości powietrza – podkreśla Marcin Lewenstein.

Komunikat (c) Newseria Biznes
2

Ponad 80% młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami

Artykuł Ponad 80% młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa
Ponad 80 proc. młodych firm jest zainteresowanych współpracą z korporacjami. To dla nich szansa na dostęp do nowych technologii i działań marketingowych
– Mali przedsiębiorcy potrzebują wielu elementów, żeby się rozwijać, realizować swoje pomysły i ambicje. Oczekują od partnerów, zarówno dużych korporacji, jak i instytucji publicznych, wsparcia mentoringowego, wsparcia w promocji i marketingu, ale przede wszystkim w testowaniu swoich pomysłów i ich komercjalizacji. Duże korporacje są w stanie zaoferować to małym przedsiębiorcom – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jerzy Gołębiowski, dyrektor segmentu B2B w UPC Polska.

Jak wynika z ostatniego raportu Fundacji StartUp Poland, 82 proc. młodych, innowacyjnych firm deklaruje, że chce współpracować z korporacją. Co trzeci start-up chętny do współpracy z dużym biznesem widzi wartość zarówno w promowaniu swojej technologii przy pomocy partnera korporacyjnego, jak i wspólnej pracy nad rozwijaniem innowacji. Co więcej, 58 proc. młodych przedsiębiorców wskazuje mentoring jako najważniejsze źródło biznesowej wiedzy i networku.

Współpraca korporacji ze start-upem może być korzystna dla obu stron. Małe, innowacyjne spółki są często bardziej elastyczne, szybsze w działaniu, bardziej otwarte na ryzyko i co najważniejsze, są bliżej trendów technologicznych. Ich współpraca z dużym biznesem sprzyja nieszablonowemu i odważniejszemu myśleniu. Korporacje czerpią od start-upów nowe, innowacyjne rozwiązania, dzięki którym mogą szybciej się rozwijać, zdobywać nowe rynki i klientów oraz poprawiać wyniki finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.

Na potrzeby przedsiębiorstw w tym zakresie odpowiada zainicjowany sześć lat temu przez UPC Polska program THINK BIG, objęty patronatem Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii. Tegoroczna edycja programu wspiera przedsiębiorców rozwijających się w oparciu o nowe technologie oraz innowatorów społecznych, którzy przyczyniają się do rozwoju ekosystemu innowacji w Polsce.

Zainicjowaliśmy program THINK BIG, żeby wspierać przedsiębiorców, którzy mają ciekawe pomysły na rozwój swojego biznesu, a jednocześnie inspirujące rozwiązania, mogące wspierać rozwój innych, na przykład korporacji, przyczyniać się do rozwoju gospodarki cyfrowej, a także innowacji dla wyzwań społecznych. Takich przedsiębiorców chcemy znajdować, wspierać, promować i co najważniejsze, dawać im możliwość komercjalizacji swoich projektów wspólnie z innymi firmami, w tym również z UPC Polska – mówi Jerzy Gołębiowski.

Tegoroczna edycja THINK BIG koncentruje się wokół hasła Grow Smarter. Oznacza to, że poszukiwane są zwłaszcza te firmy, których rozwiązania odpowiadają na jedno z największych wyzwań, jakim jest cyfrowa transformacja biznesu. Tym samym – dzięki wykorzystaniu potencjału nowych technologii – mogą pomóc innym rosnąć szybciej i odważniej. Dodatkowo UPC Polska wspólnie z Fundacją Polskiego Funduszu Rozwoju wyłonią i nagrodzą najlepsze, oparte na nowych technologiach rozwiązania dla wyzwań społecznych (w obszarach takich jak edukacja, środowisko, wykluczenie cyfrowe i kultura), które przyczyniają się do poprawy jakości życia społeczeństwa.

– Poszukujemy przedsiębiorców, którzy wykorzystują najnowocześniejsze technologie, w tym dostęp do internetu i technologie cyfrowe, żeby wspierać transformację i cele społeczne. Będą oni oceniani w trzech kategoriach: THINK COSTUMER, THINK TRANSFORMATION i THINK SOCIAL, w których jury przyzna nagrody. Przedsiębiorcy mogą również liczyć na wsparcie marketingowe, promocyjne i mentoringowe, a także finansowe – podkreśla Jerzy Gołębiowski.

Aby wziąć udział w programie, trzeba do 30 czerwca br. wypełnić formularz dostępny na oficjalnej stronie THINK BIG (www.thinkbig.upc.pl). W pierwszym etapie wyłonionych zostanie 18 najlepszych rozwiązań (po 6 z każdej kategorii). Na przełomie lipca i sierpnia odbędzie się faza półfinałowa, w której zostanie wybranych 9 najlepszych projektów. Te wezmą udział w gali finałowej, na której ogłoszeni zostaną zwycięzcy. W porozumieniu z Fundacją Digital Poland jury przyzna również nagrodę dla korporacji, która odznaczyła się najbardziej inspirującą transformacją cyfrową.

Pula nagród finansowych tej edycji THINK BIG wynosi 105 tys. zł, zwycięzca każdej kategorii otrzyma 35 tys. zł. Wygrani w dwóch kategoriach biznesowych dostaną możliwość znalezienia się w raporcie „TOP 40 Enterprise Tech. Technologie, które zmieniają korporacje”, przygotowanym przez The Heart i UPC Polska THINK BIG: Grow Smarter.

Komunikat (c) Newseria Biznes
3

Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów

Artykuł Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa
Polski rynek ubezpieczeń nadrabia zaległości wobec bardziej rozwiniętych krajów. Pomaga w tym proces łączenia się firm w duże grupy
– Polska jest dużym rynkiem ubezpieczeniowym. W ubiegłym roku zebraliśmy łącznie ponad 62 mldskładki. Jednak Szwecja, gdzie mieszka czterokrotnie mniej osób, zbiera dwa razy większą składkę, a dwukrotnie mniejsza Holandia – pięć razy tyle, co Polska. Patrząc z innej perspektywy, na 50 mln polis, które polscy ubezpieczyciele wystawili w ubiegłym roku, ponad 30 mln to polisy samochodowe, ubezpieczenia OC bądź autocasco. Można więc wysnuć wniosek, że jeszcze długa droga przed nami – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Gothaer TU SA.

Wartość zebranych składek ubezpieczeniowych w 2018 roku wyniosła 62,2 mld zł z czego ubezpieczenia na życie stanowiły prawie 35 proc., a ubezpieczenia majątkowe około 65 proc. Na 40,5 mld zł składek z ubezpieczeń majątkowych w ubiegłym roku większość (23,5 mld zł) przypada na segment ubezpieczeń komunikacyjnych – pokazują statystyki Polskiej Izby Ubezpieczeń.

Wynika z nich też, że pod względem wartości składki przypisanej brutto Polska jest dopiero 14. rynkiem w Europie, wyprzedzając Turcję, Portugalię i Czechy. Czołówkę zajmują Wielka Brytania, Francja i Niemcy, zaraz za nimi plasują się Włochy. Dla porównania, na największym, brytyjskim rynku ubezpieczyciele mieli w 2017 roku 283,6 mld euro składki przypisanej brutto (w Polsce – 14,4 mld euro).

– Patrząc na to, jak Polacy ubezpieczają swój majątek, możemy zauważyć raczej skupienie się na niskich sumach ubezpieczeniowych. To oznacza, że istnieje dość duża luka ubezpieczeniowa, czyli różnica pomiędzy wartością ekonomiczną danej rzeczy a kwotą, na którą ją ubezpieczamy. Ta oznacza realną stratę w przypadku wystąpienia szkody. Porównując krajowy rynek do rynków rozwiniętych, Niemiec, Francji czy Wielkiej Brytanii, mamy więc co robić. Polska to rynek z dużym potencjałem, ale również z dużym niedoubezpieczeniem – ocenia Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Prezes Gothaer TU SA zauważa również, że obecnie rynek ubezpieczeniowy jest w fazie dynamicznych zmian, a kluczowym trendem jest wszechobecna w ubezpieczeniach cyfryzacja. Wymuszają ją zmiany technologiczne i rosnące oczekiwania klientów, którzy preferują cyfrowe usługi i kanały kontaktu.

Cyfryzacja w ubezpieczeniach opiera się m.in. na wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych i uczenia maszynowego, blockchain, automatyzacji i robotyki, nowych sposobów sprzedaży polis, wykorzystaniu sztucznej inteligencji i nowoczesnych aplikacji. Dzięki takim wdrożeniom ubezpieczyciele mogą tworzyć spersonalizowane usługi i produkty, lepiej szacować ryzyko i usprawniać proces likwidacji szkód. Ubiegłoroczny raport „Cyfryzacja sektora ubezpieczeń w Polsce”, przygotowany przez Accenture dla PIU, pokazuje przykład szwajcarskiej firmy Zurich Insurance Group, która dzięki technologii skróciła proces likwidacji szkód z 52 minut do zaledwie 5 sekund, co pozwoliło zaoszczędzić ok. 40 tys. roboczogodzin w ciągu roku.

– Cyfryzacja to przede wszystkim usprawnienia i automatyzacja procesów wewnątrz firmy. Od dwóch lat bardzo aktywnie podchodzimy do tematu robotyzacji. W tej chwili pracuje u nas 25 robotów, które wykonują powtarzalne i żmudne zadania. To pozwala motywować naszych pracowników do tego, żeby te procesy robotyzować i mieć dodatkowy czas na zajęcie się tematami, które są bardziej wymagające – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Kilka ostatnich lat na polskim rynku ubezpieczeniowym upłynęło też pod znakiem kolejnego trendu – konsolidacji. Wynika ona m.in. z faktu, że proces cyfryzacji w ubezpieczeniach wymaga znaczących inwestycji.

– Rynek ubezpieczeń to statystyka, a statystyka potrzebuje skali. Konsolidują się zarówno małe, jak i duże podmioty, lokalne i międzynarodowe. Konsolidacja jest potrzebna wtedy, kiedy modele biznesowe wymagają wsparcia. W poszukiwaniu nowych rozwiązań, żeby nadążać za trendami, żeby być nowoczesnym ubezpieczycielem, który jest w stanie sprostać wymaganiom rynku i klientów, potrzebne jest silne zaplecze kapitałowe. To główny powód, dla którego zakłady ubezpieczeń się konsolidują – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska.

W trakcie tego procesu jest też TU Gothaer – 28 lutego tego roku została sfinalizowana transakcja sprzedaży 100 proc. udziałów spółki austriackiej Grupie Kapitałowej Vienna Insurance Group.

– To duża zmiana. Vienna Insurance Group, która podąża za strategią multibrandu, działa w ten sposób, że ma wiele marek na różnych rynkach, na których jest obecna. Tak jest również w Polsce, gdzie Grupa VIG obejmuje takie spółki, jak Compensa, InterRisk, Vienna Life. Teraz dołączamy my. Naturalną konsekwencją zmiany akcjonariusza jest to, że musimy zmienić nasze logo i nazwę. Markę Gothaer oddajemy naszemu poprzedniemu właścicielowi i startujemy z procesem rebrandingu. Właśnie wprowadziliśmy na rynek naszą nową markę, Wiener Towarzystwo Ubezpieczeń SA – mówi Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Jak podkreśla, dołączenie do dużej grupy kapitałowej dla klientów oznacza przede wszystkim większe bezpieczeństwo, bo Vienna Insurance Group operuje na 25 rynkach, skupiając 50 zakładów ubezpieczeń. Z kolei przejęcie TU Gothaer wzmocni pozycję rynkową VIG w segmencie ubezpieczeń majątkowych (udział grupy wzrośnie w Polsce do 9 proc.). Przejmowana spółka dziś obsługuje ponad 700 tys. klientów i zarządza ponad 2 mln polis ubezpieczeniowych, w ubiegłym roku wygenerowała składkę w wysokości ok. 170 mln euro.

– Właśnie zakomunikowaliśmy zmianę nazwy, ale to cały proces. Musimy jeszcze uzyskać wszystkie niezbędne zgody oraz zarejestrować nową markę. Wówczas zaczniemy działać pod nową nazwą. Wszyscy nasi klienci i nasi partnerzy mogą się czuć bezpieczni – zmiana marki nie oznacza zmiany naszych zobowiązań czy zmiany w umowach, które zawarliśmy. Kontynuujemy naszą działalność, tylko dodajemy pozytywnej energii pod nowym brandem –podkreśla Anna Włodarczyk-Moczkowska.

Komunikat (c) Newseria Biznes
4

80% dużych firm angażuje się społecznie

Artykuł 80% dużych firm angażuje się społecznie został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Cenniejsze prezenty komunijne trzeba zgłosić do fiskusa
80 proc. dużych firm angażuje się społecznie. Dla wielu staje się to ważnym elementem strategii
– Rośnie społeczna odpowiedzialność biznesu, bo jak wskazują badania Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej, ponad 80 proc. respondentów uważa to za istotny element strategii firm i życia gospodarczego. W szczególności młodzi ludzie przywiązują do tego istotną wagę – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Izabela Walczewska-Schneyder, członek zarządu Benefit Systems.

Badanie „CSR w praktyce – barometr Francusko-Polskiej Izby Gospodarczej” wskazuje, że firmy angażują się w działania CSR ze względu m.in. na zwiększające się zaufanie wśród pracowników (35 proc.) i klientów (32 proc.). Blisko 40 proc. firm ma świadomość korzyści z prowadzenia działalności zgodnie z zasadami CSR. Potwierdzają to wyniki badania The 2018 Deloitte Millennial Survey. Dla 83 proc. badanych przedstawicieli pokolenia Y sukces przedsiębiorstwa powinien oznaczać coś więcej niż tylko wyniki finansowe. Dla 75 proc. międzynarodowe korporacje mają potencjał, by rozwiązać problemy społeczne czy te związane z ochroną środowiska.

– Dodatkowo Unia Europejska w ramach swoich wytycznych oraz ONZ z Celami Zrównoważonego Rozwoju również zachęcają czy wręcz zobowiązują firmy do raportowania niefinansowego, czyli mówienia o tym, jak wygląda u nich strategia zrównoważonego rozwoju – wskazuje Izabela Walczewska-Schneyder.

W raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” jest już 1 549 praktyk zgłoszonych przez 229 firmy. W ciągu roku oznacza to ok. 30-proc. wzrost. Coraz więcej firm nie tylko angażuje się w dobre praktyki, lecz także rozwija całą strategię CSR. Tak robi m.in. Benefit Systems. Inicjatywy tej spółki zostały po raz pierwszy opisane w 17. edycji raportu.

– Benefit Systems to firma, w której odpowiedzialny rozwój jest wręcz wbudowany w model biznesowy. Jesteśmy operatorem kart MultiSport, odpowiadamy więc na istotny społeczny problem, który dotyczy niskiej aktywności fizycznej Polaków – podkreśla członek zarządu Benefit Systems.

Obecnie w Polsce z programu MultiSport korzysta ponad milion osób. Prawie 80 proc. użytkowników przyznaje, że karta motywuje ich do podejmowania aktywności fizycznej. A to istotna sprawa, bo brak ruchu Światowa Organizacja Zdrowia uznała za czwartą przyczynę śmiertelności na świecie.

– Z działaniami aktywizującymi fizycznie staramy się docierać do różnych grup społecznych. W zeszłym roku rozpoczęliśmy dwie nowe inicjatywy: to karta MultiSport Senior dla osób powyżej 60. roku życia, a także projekt Aktywne Szkoły MultiSport, w którym promujemy aktywność ruchową wśród uczniów szkół podstawowych – wymienia Izabela Walczewska-Schneyder.

Od 2015 roku Benefit Systems prowadzi też program filantropijno-wolontariacki Dobry MultiUczynek, który zachęca pracowników spółki do zgłaszania mikroprojektów wspierających osoby organizacje pozarządowe czy osoby potrzebujące. W ciągu trzech ostatnich lat pracownicy zrealizowali ponad 80 takich MultiUczynków. Od 2018 roku użytkownicy kart MultiSport mogą zgłaszać pomysły promujące aktywność fizyczną wśród lokalnych społeczności.

Pod koniec ubiegłego roku spółka Benefit Systems dołączyła do globalnego ruchu firm B Corp, otrzymując odpowiedni certyfikat. Potwierdza on społeczne zaangażowanie przedsiębiorstw w pięciu obszarach: ład korporacyjny, polityka zatrudnienia, wpływ na społeczności otaczające firmę, relacje z klientami i ochrona środowiska.

– Certyfikacja B Corp pokazuje, jaki wpływ mamy na świat. Organizacja B Lab, która prowadzi certyfikację, ma określone motto: Nie chodzi o to, żeby być najlepszym na świecie, ale żeby być najlepszym dla świata. W tej chwili jest blisko 2 800 firm z certyfikatem w 60 krajach świata. W Polsce i regionie Europy Środkowo-Wschodniej jesteśmy jedyną spółką publiczną, która uzyskała ten certyfikat – mówi Izabela Walczewska-Schneyder.

Komunikat (c) Newseria Biznes
POPULARNE
›  Piknik Lotniczy w Łasku 2019: Dzień Otwarty i Święto 32. Bazy Lotnictwa Taktycznego
›  Black Friday 2019 Weekend Promocje Ubezpieczeń OC i AutoCasco!
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Jarmark Łaski 2019 Program Dni Łasku i Kto Wystąpi na Scenie?
›  Co to jest ubezpieczenie? Rodzaje ubezpieczeń i ich charakterystyka
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Ubezpieczenia OC komunikacyjne i Fundusz Gwarancyjny dla pojazdów
›  Na co zwrócić uwagę, kupując autocasco?
›  Co oznacza bezpośrednia likwidacja szkody?
›  Jak Wybrać Ubezpieczenie OC lub AutoCasco w Porównywarce Polis Online?
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Ochrona danych kluczowa z punktu widzenia rozwoju kolejnych technologii
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  V Krajowe Święto Truskawki Buczek 2019: Program Buczkowskiej Truskawki
›  Myśliwce F-16 z Łasku rozpoczęły dyżur bojowy w ramach NATO
›  Pociąg do Kolumny Festiwal 2019. Druga edycja już we wrześniu...
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  Pasy transportowe z napinaczem do mocowania dużych ładunków
›  Wakacje: Jazda z przyczepą kempingową technika i bezpieczeństwo!
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Przyczepa Kempingowa: Wypożyczalnie świętokrzyskie. Oferty na wakacje!
›  Badanie poziomu glukozy we krwi bez nakłuwania dzięki polskiej technologii
›  Przyczepą kempingową na Nordkapp: Atrakcje Szwecja i Norwegia
›  Wkrótce na drogi wyjadą pierwsze polskie elektryczne samochody dostawcze
›  Ekspert ICNIRP: Sieci 5G bez niekorzystnego wpływu na ludzkie zdrowie
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Serwis Klimatyzacja Samochodowa Łask TopAuto: Dojazd do klienta
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Pierwsze rejestracje samochodów dostawczych styczeń 2019 w Polsce
›  Pasy transportowe: Sposoby mocowania i zabezpieczenia ładunków w transporcie
›  Przyczepa Kempingowa: Wynajem łódzkie. Oferty na wakacje!
›  Od 2020 roku większa pomoc dla kredytobiorców
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 22/Sierpień/2019 (23:20) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps [GN156]

  Cena brutto (z VAT) 6280.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt [GN099]

  Cena brutto (z VAT) 2580.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt [GN213]

  Cena brutto (z VAT) 2480.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2180.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-350 CT resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRO//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-350 CT resor [GN164]

  Cena brutto (z VAT) 4430.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 rtr resor [GN192]

  Cena brutto (z VAT) 3130.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 ptw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 ptw [GN104]

  Cena brutto (z VAT) 2450.00 PLN
  Brak na stanie
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 ptr resor [GN166]

  Cena brutto (z VAT) 2500.00 PLN
  Brak na stanie
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 svw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY PRATIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-202 svw [GN103]

  Cena brutto (z VAT) 1800.00 PLN
  Brak na stanie
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3200.00 PLN
  1 produkt dostępny
Formy dostawy Formy płatności Zwroty/Reklamacje Mój koszyk Moje zamówienia Pomoc
Przyczepy Auto Części Wydarzenia Biznes Prawo jazdy Sport Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook PrzyczepyMarter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Sklep motoryzacyjny PrzyczepyMarter jest autoryzowanym dystrybutorem i dealerem przyczep samochodowych marki Neptun, Sorelpol produkowanych przez firmę Sorelpol Sp. z o.o. z głównym biurem w Warszawie. W punkcie handlowym w centralnej części województwa łódzkiego znajduje się cała gama lekkich i ciężkich przyczepek samochodowych jednoosiowych oraz dwuosiowych, o bardzo zróżnicowanej charakterystyce przystosowanej do codziennej pracy z ciężkimi i wielkogabarytowymi towarami. Blog i jednocześnie sklep PrzyczepyMarter.pl został opracowany na potrzeby klientów poszukujących dobrej i taniej przyczepki samochodowej. Serwis internetowy o przyczepkach, samochodach i przyczepach kempingowych zawiera szeroki zakres praktycznych informacji publikowanych w różnych wiadomościach online.
Przyczepy Samochodowe →
PrzyczepyMart
er
Konto @  Sport ⚾ Menu ☈