PRZYCZEPYMARTER//BIZNES

Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją

(c) Newseria//PrzyczepyMarter  •  9/Kwiecień/2019 (13:32)
Wymogi środowiskowe i pojazdy autonomiczne to nie jedyne wyzwania, przed jakimi stoi branża motoryzacyjna. Według badań KPMG 80 proc. menadżerów uważa, że cyfrowa rewolucja spowoduje zmianę modelu biznesowego tego sektora. Dziś jest to wciąż tradycyjna gałąź przemysłu, a kanały sprzedaży i kontaktu z klientem są przestarzałe, oparte na sieci punktów stacjonarnych. – Te procesy muszą zostać poddane cyfryzacji, bo klienci przyzwyczaili się do kanałów internetowych i mobilnych – podkreśla Szymon Włochowicz z firmy Hicron. Jeżeli przemysł motoryzacyjny nie pójdzie w tym kierunku, zostanie w tyle.
PrzyczepyMarter.pl Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją

Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją. Metody sprzedaży i kontaktu z klientem są przestarzałe


W świecie technologii informacyjnej przewidujemy w tym roku kontynuację najważniejszych trendów z lat poprzednich. Oczekujemy, że wszystkie procesy, które nie zostały jeszcze dotknięte cyfryzacją, w tym roku znajdą się pod jej wpływem. To oznacza, że technologia i systemy informacyjne przyniosą zmiany w nawet najbardziej tradycyjnych przedsiębiorstwach – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Szymon Włochowicz, dyrektor działu realizacji usług, członek zarządu Hicron
1. Nowe przyczepy samochodowe
2. Porównaj ceny przyczep
3. Akcesoria do przyczep!
Katalog →

Jak ocenia, dobrym tego przykładem jest branża motoryzacyjna, bardzo tradycyjny przemysł, ukierunkowany na produkcję samochodów i maszyn, oparty głównie na ogromnych ilościach stali i licznej kadrze.

Obecnie cała ta branża przechodzi cyfrową rewolucję, a w tym roku będzie to bardzo wyraźne – mówi Szymon Włochowicz.

Przemysł motoryzacyjny ma głównie braki w zakresie sprzedaży i dystrybucji. Metody kontaktu z klientem są przestarzałe i opierają się na sieci stacjonarnych punktów sprzedaży, do których trzeba się udać, żeby kupić samochód. Wiele marek motoryzacyjnych w dalszym ciągu inwestuje znaczne sumy w ten kanał sprzedaży, tymczasem rynek i potrzeby klientów rozwijają się już w zupełnie innym kierunku.

– Uruchamiane są cyfrowe kanały sprzedaży, obejmujące internet i urządzenia mobilne. Technologie cyfrowe wpłyną na sposób wprowadzania samochodów na rynek, ich sprzedaży, dystrybucji, a także serwisowania. Szeroki zakres procesów biznesowych – obejmujących kontakt firm przemysłu motoryzacyjnego z klientami – musi zostać poddany cyfryzacji. Klienci przywykli już do korzystania z cyfrowych technologii. Internet i urządzenia mobilne są obecnie w powszechnym użyciu, więc jeżeli przemysł motoryzacyjny nie pójdzie w tym kierunku, zostanie w tyle – podkreśla Szymon Włochowicz.

Jak podkreśla, decyzje zakupowe bez względu na branżę podejmowane są zazwyczaj w świecie wirtualnym. Klienci mają online dostęp do wielu informacji i opinii na temat produktów i usług, które są zamieszczane przez innych użytkowników. Dlatego często decyzje zapadają jeszcze przed wizytą w sklepie.

W branży motoryzacyjnej sprzedaż w dużym stopniu opiera się na jazdach próbnych, które są podstawą decyzji o zakupie samochodu. Obserwujemy, że ludzie coraz bardziej polegają na jazdach próbnych przeprowadzanych przez internetowych influencerów. Przemysł motoryzacyjny musi w jakiś sposób dostosować się do tego trendu, bo może się okazać tak ważny jak jazdy próbne w punktach sprzedaży – mówi Szymon Włochowicz.

Kolejnym trendem jest to, że coraz więcej konsumentów wybiera model biznesowy oparty na gospodarce współdzielenia (ang. sharing economy), decydując się na wynajem samochodów, zarówno krótko-, jak i długoterminowy albo carsharing. Decyzje o długoterminowym najmie pojazdu podejmowane są często wyłącznie na podstawie informacji zamieszczonych w internecie.

Przedsiębiorstwa motoryzacyjne i dystrybutorzy będą musieli zmienić swój model biznesowy w odpowiedzi na rewolucję cyfrową i fakt, że konsumenci mogą zamówić online samochód z dostawą do domu, wykonując zaledwie kilka kliknięć. Kilka lat temu nie było to możliwe. Cyfryzacja dotrze do wszystkich branż, nawet te najbardziej tradycyjne będą musiały podążyć za tym trendem i wprowadzić zmiany, bo w innym wypadku start-upy wypełnią tę niszę – mówi Szymon Włochowicz.

Im więcej działań marki podejmują online, tym bardziej zwiększają swoją szansę na faktyczną sprzedaż. Dotyczy to także samochodów. Firmy motoryzacyjne muszą się ukierunkować na sprzedaż w sieci, ale równie ważne są procesy obejmujące obsługę posprzedażową, bo w branży motoryzacyjnej znaczna część kontaktu z klientem odbywa się już po zakupie.

Auto trzeba regularnie serwisować, następnie przychodzi moment jego wymiany na nowsze. Należy obserwować uważnie rozwój sytuacji w kontekście tych procesów i przedsiębiorstw prowadzących działalność online. Dlaczego? Ponieważ klienci mają możliwość porównywania cen i łatwy dostęp do opinii zamieszczanych w sieci. Jest zupełnie inaczej niż jeszcze kilka lat temu, kiedy klient zawsze udawał się do konkretnego warsztatu, ponieważ był zadowolony z usług mechanika – mówi Szymon Włochowicz.

W efekcie firmy muszą się skoncentrować na konkurowaniu w sieci, a jest to bardzo trudne, ponieważ konkurują nie tylko między sobą, lecz także z niezależnymi warsztatami i punktami sprzedaży.

– Brak wysiłków podejmowanych w celu odpowiedniej ekspozycji punktu sprzedaży w internecie, wyeksponowania zalet danej firmy motoryzacyjnej i sieci autoryzowanych punktów sprzedaży, sprawi, że niezależne punkty sprzedaży i warsztaty z łatwością wygrają tę bitwę – mówi dyrektor operacyjny Hicron.

Jak podkreśla, firmy i branże, które nie korzystają z nowych technologii, mogą wkrótce zniknąć z rynku. Przestaną się liczyć zwłaszcza dla młodego pokolenia konsumentów, przyzwyczajonych do cyfryzacji, którzy nie będą wkrótce zainteresowani usługami firm dostępnych tylko offline.

– Google, Amazon czy Facebook zmieniają zachowania ludzi, ucząc ich korzystania z cyfrowych urządzeń i kanałów komunikacji. Dlatego firmy należące do „starej gospodarki” nie mają wyboru. Muszą podążać tą drogą albo zastąpią je nowe podmioty. Amazon uruchomił już sprzedaż samochodów i jeżeli koncerny motoryzacyjne nie zareagują, stracą swoją część rynku na rzecz Amazona. Muszą podjąć działania i nie jest to kwestia upodobań, tylko przetrwania w realiach nowej gospodarki – mówi Szymon Włochowicz. 

Jak wynika z badania „Global Executive Survey 2017” przeprowadzonego przez KPMG International, ponad 80 proc. menadżerów z firm motoryzacyjnych uważa, że w niedalekiej przyszłości nastąpi znacząca zmiana modelu biznesowego tego sektora. Cyfrowa rewolucja spowoduje, że do 2025 roku 50 proc. indywidualnych właścicieli samochodów nie będzie chciało korzystać z auta jako właściciel. Natomiast 85 proc. menadżerów jest przekonanych, że w przyszłości większy zysk będzie można uzyskać z rozwijania cyfrowych ekosystemów.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
Blog prowadzony o transporcie i promowania przyczep samochodywch w Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Pabianicach i Łodzi online. Na stronie zapoznasz się z informacjami o sklepie motoryzacyjnym z przyczepkami oraz praktycznymi wiadomościami o transporcie towarów.
REKLAMA
1. Nowe przyczepy samochodowe
2. Porównaj ceny przyczep
3. Akcesoria do przyczep!
Katalog →
TAGI
Biznes #CyberBezpieczenstwo sprzedaży szymon samochodów  mówi muszą firmy w tym sprzedaż motoryzacyjny online klienci branża przemysł w sieci procesy innoauta
OPINIE
Napisz Opinię: Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją
Opinię dodajesz jako anonimowy użytkownik! Możesz Założyć Konto oraz Zalogować się
Administratorem powierzonych danych osobowych jest Marter Marcin Jankowski z siedzibą w Łask, ul. Kasztanowa 6. Państwa dane osobowe przetwarzane są w celu wykonania wybranej poprzez akceptację regulaminu Usługi. W serwisie informacyjnym PrzyczepyMarter.pl wszystkie dane podajesz dobrowolnie. Ich nie podanie będzie wiązało się jednak z odmową wykonania Usługi. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych znajdziesz w Polityce Prywatności.
BIZNES
1

Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm

Artykuł Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją
Ze sztuczną inteligencją eksperymentuje coraz więcej firm. 2019 rok może być przełomowym dla rozwoju SI w Polsce, powstaną też pierwsi cyfrowi pracownicy
– W Polsce sztuczna inteligencja rozwija się dosyć dynamicznie, natomiast oczywiście główny problem, który napotyka, to kwestia doświadczonych ludzi, którzy są w stanie w tym obszarze realizować swoje koncepty i pomysły. Dzisiaj jeszcze napotykamy cały czas na problem związany z absorpcją tej technologii przez różnego rodzaju firmy ze względu na to, że data science czy sztuczna inteligencja to jeszcze novum – ocenia w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Michał Grams, prezes TogetherData.

Deloitte wskazuje, że blisko połowa firm już zaczęła wdrażać automatyzację procesów przy wykorzystaniu robotów. Jak z kolei wynika z badania SAS, Accenture Applied Intelligence, Intel i Forbes Insights, już ponad 70 proc. organizacji na świecie prowadzi projekty związane z SI. Także w Polsce firmy coraz częściej przekonują się do konieczności szerszego wykorzystania rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, zdecydowanie rzadziej jednak niż na Zachodzie.

O ile według raportu Forrester „Predictions 2018: The Honeymoon For AI Is Over” 70 proc. przedsiębiorstw mogło w 2018 roku na świecie rozpocząć prace polegające na wdrożeniu sztucznej inteligencji, o tyle w Polsce było to jedynie 20–25 proc.

– Do tej pory o sztucznej inteligencji, machine learning czy type learning jedynie głośno się mówi, ale mało było przykładów praktycznego użycia w typowo biznesowym przypadku. Jako TogetherData staramy się patrzeć na to bardzo praktycznie, więc gdy rozmawiamy z firmami, raczej patrzymy na to, co ta sztuczna inteligencja może w firmie zmienić i jaką jej dać wartość. Na końcu to się musi przełożyć na wyniki biznesowe – przekonuje Michał Grams.

Z badania KPMG International „Going beyond the data. Turning data from insights into value” wynika, że ponad 80 proc. przedsiębiorstw uważa, że dzięki zrozumieniu mechanizmów analityki wielkich zbiorów danych (big data), udało im się lepiej zrozumieć potrzeby klientów. Forrester w zapowiedziach na 2019 rok prognozuje, że w najbliższym czasie w 40 proc. firm sztuczna inteligencja i zrobotyzowana automatyzacja procesów połączą siły, by stworzyć cyfrowego pracownika.

Europa pod względem zaawansowania prac nad sztuczną inteligencją wciąż musi gonić USA i Chiny. Sytuacja powoli się jednak zmienia. Unia Europejska zapowiada, że co roku na sztuczną inteligencję będzie trafiać 20 mld euro. Dla porównania Chiny już w 2017 roku wydawały na ten cel 28 mld dol. rocznie. Istotne jest jednak dostrzeżenie wagi SI, a inwestycje państwa przełożą się także na politykę samych firm.

– Polska w zakresie sztucznej inteligencji jest jak zwykle w tyle europejskiej stawki. Życzyłbym sobie, żeby 2019 rok był rokiem przełomowym, w którym ludzie i przede wszystkim firmy zaczną postrzegać SI jako wartość dodaną i element związany z przewagą konkurencyjną dla siebie – mówi ekspert.

Polska jest w ogonie Europy jeśli chodzi o wykorzystywanie narzędzi z zakresu analityki danych (20 proc.). Podobny odsetek wdraża rozwiązania SI – zwłaszcza firmy z e-commerce, finansów, ubezpieczeń, windykacji czy branży rekrutacyjnej.

– Dzisiaj sztuczną inteligencję w biznesie wykorzystujemy przede wszystkim w automatyzacji procesów. Budujemy różnego rodzaju modele, które na podstawie historycznych danych są w stanie przewidywać najbliższą przyszłość i w tym aspekcie lepiej wykorzystywać różnego rodzaju informacje, w lepszy sposób podejmować decyzje, przede wszystkim szybciej podejmować te decyzje. Każdy z nas korzysta z Gmaila i widzi, że wszystkie niechciane wiadomości spadają do spamu, to jest sztuczna inteligencja – wskazuje Michał Grams.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
2

Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji

Artykuł Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją
Europa oraz największe światowe mocarstwa pracują nad samolotami szóstej generacji. To odpowiedź na radary kwantowe i broń elektromagnetyczną
– Samoloty wojskowe nowej generacji nie będą odosobnionymi jednostkami, a raczej układami różnych systemów. Każdy statek powietrzny musi mieć połączenie ze swoim otoczeniem, z powietrznymi i lądowymi jednostkami bezzałogowymi, z tankowcem, a także z systemem AWACS, aby wiedzieć, co dzieje się na obszarze działań oraz bezpośrednio komunikować się z centrum na ziemi oraz satelitami – tłumaczy w rozmowie z agencją Newseria Innowacje Didier Vernet z Airbus Defense and Space.

Powietrzne pole walki staje się coraz bardziej nowoczesne, a opracowywane przez największe kraje systemy obrony koncentrują się właśnie na tym obszarze. Coraz bardziej zaawansowane są prace nad bronią elektromagnetyczną, przoduje w tym USA. O ile w tradycyjnych działach źródłem energii jest wybuchający proch, to w dziale elektromagnetycznym to prąd wytwarza silne pole magnetyczne, które wypycha pocisk. Tym samym pocisk zyskuje znacznie większą prędkość. W Chinach zaprezentowano z kolei radar kwantowy nowej generacji, który pozwala obejść najnowocześniejsze systemy maskowania samolotów, wykrywa też obiekty kosmiczne.

Zbudowanie nowych myśliwców jest koniecznością, a prace nad nimi prowadzą światowe mocarstwa, w tym także kraje europejskie.

– Opracowujemy Future Combat Air System – system przesyłania danych o wysokiej prędkości oparty na satelitach, tak aby w przyszłości pilot znajdujący się w samolocie miał podgląd w czasie rzeczywistym do danych z obserwacji satelitarnej i mógł się komunikować z całym otoczeniem. Mowa tu więc nie tyle o samolotach, ile o całych układach zróżnicowanych systemów. Airbus nie opracowuje tej technologii sam. Współpracujemy z różnymi firmami w Europie – mówi Didier Vernet.

Myśliwce nowej generacji ma charakteryzować niska wykrywalność, zdolność do korzystania z broni laserowej, pilotowania opcjonalnego czy możliwość kierowania z pokładu bezzałogowych statków powietrznych. Konsorcjum złożone z firm Dassualut Aviation, Airbus, Safran i MTU Aero Engines ma w ciągu dwóch lat opracować koncepcję nowego samolotu. Są też pomysły zastosowania całkowicie wirtualnego kokpitu na wyświetlaczu nahełmowym pilota, gdzie ruchy gałek ocznych miałyby być swoistym kursorem. Nowoczesne samoloty będą mieć także dostęp do map w czasie rzeczywistym, prosto z danych satelity.

– System jest już opracowywany. Jesteśmy w trakcie prowadzenia badań, które określą, jak będzie wyglądać przyszłość. Badamy kontekst, potrzeby, wymagania i nadchodzące technologie. Nad tym systemem pracujemy w perspektywie roku 2030, czyli dajemy sobie dziesięć, może piętnaście lat – zapowiada Didier Vernet.

Według Forecast International globalny rynek myśliwców bojowych osiągnie w 2027 r. wartość blisko 250 mld dol. W ciągu najbliższych ośmiu lat na świecie ma powstać ponad 3 200 nowych samolotów tego typu.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
3

Producenci aut potrzebują innowacyjnych opon

Artykuł Producenci aut potrzebują innowacyjnych opon został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją
Producenci aut potrzebują innowacyjnych opon. Wymuszają to coraz ostrzejsze normy środowiskowe oraz rozwój pojazdów elektrycznych i autonomicznych
Największy wpływ na rynek opon – podobnie jak w przypadku branży motoryzacyjnej – mają w tej chwili regulacje dotyczące emisji dwutlenku węgla, wprowadzanie na rynek samochodów elektrycznych oraz rozwój pojazdów autonomicznych. Opracowując pojazdy nowej generacji, producenci potrzebują też nowych opon o specyficznych parametrach.

– Pojazdy autonomiczne wymagają zastosowania opon z pewną dozą „inteligencji”, abyśmy mogli wiedzieć, w jakim stanie znajduje się opona. Muszą też być wyposażone w technologię umożliwiającą jazdę po przebiciu i mieć solidną konstrukcję. Po drugie, opony w samochodach autonomicznych będą mniejsze, zdolne do przenoszenia większych ciężarów, więc występuje tu trend w kierunku wyższych i węższych opon mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes prof. dr Burkhard Wies, Vice President R&D PLT Replacement worldwide w Continental.

Również zwrot w kierunku ekologii i coraz bardziej rygorystyczne wymagania środowiskowe mają wpływ na całą branżę, ponieważ w przypadku przekroczenia ustalonych poziomów emisji dwutlenku węgla producenci samochodów muszą płacić kary. Przy tym wpływ opon na opór toczenia wciąż jest istotny i wynosi 20 proc. dla silników spalinowych i 30 proc. dla elektrycznych. Dlatego producenci ogumienia opracowują coraz bardziej zaawansowane technologicznie opony, które zapewnią jak najniższy opór toczenia, a co za tym idzie – obniżą zużycie paliwa oraz emisję spalin.

– Jeśli uda nam się poprawić ten parametr, to producenci samochodów będą mogli łatwiej spełniać nałożone na nich wymagania – podkreśla prof. dr Burkhard Wies. – Generalnie przyszłość branży oponiarskiej rysuje się w jasnych barwach. Samochody na razie nie będą latać, więc – niezależnie od tego, jakie pojawią się pojazdy i na jakiej koncepcji będą oparte: czy będzie to pojazd autonomiczny, elektryczny czy mikropojazd, potrzebne będą do niego opony. Naszym wyzwaniem jest dostarczanie doskonałej jakości opon powstałych zgodnie z bieżącą wiedzą technologiczną. 

Jak ocenia prof. dr Burkhard Wies, polski rynek nie różni się zbytnio od niemieckiego czy innych rynków zachodnioeuropejskich.

 Rynek opon idzie w kierunku opon UHP, o bardzo wysokich parametrach jezdnych i większych rozmiarach. Coraz powszechniejsze stają się także opony klasy premium, ponieważ klienci skupiają się na wysokiej jakości – mówi prof. dr Burkhard Wies.

– W całym rynku opon sprzedawanych w Polsce ok. 20 proc. stanowią w tej chwili opony z segmentu UHP, czyli 17 cali i więcej – dodaje Dariusz Wójcik, dyrektor generalny Continental Opony Polska. – Wśród nowych aut sprzedawanych w Polsce blisko 40 proc. stanowią te, które opuszczają salony samochodowe na oponach 17, 18 cali i więcej. Wymaga to od nas zapewnienia ich dostępności i dostosowywania do tego wszystkich procesów logistycznych. Wprowadziliśmy na rynek pierwszą oponę, która jest oznaczona etykietą A/A. Jesteśmy dumni z tego produktu, dlatego że wyznacza on zupełnie nowe standardy jakości.

EcoContact™ 6 to nowa opona letnia przeznaczona dla samochodów osobowych. Model zapewnia o 20 proc. większy przebieg i o 15 proc. niższy opór toczenia w porównaniu do poprzedniczki (co przekłada się na niższe zużycie paliwa i emisję spalin), a przy tym lepszą precyzję prowadzenia oraz krótszą drogę hamowania na mokrych i suchych nawierzchniach. Oceny A/A na etykiecie UE dla opony EcoContact™ 6  oznaczają, że model osiąga najwyższą klasę pod względem efektywności paliwowej oraz hamowania na mokrej nawierzchni.  

– EcoContact™​ 6 to tzw. ekoopona. Kiedyś tego rodzaju opony miały dobre parametry tylko w zakresie oporu toczenia. Podjęliśmy więc wyzwanie stworzenia opony o odpowiednio niskim oporze toczenia, klasy A, czyli 6 kg na tonę, która spełniałaby również wymogi w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni i oferowałaby doskonałą żywotność w przejechanych kilometrach – mówi prof. dr Burkhard Wies.

Nowy produkt jest odpowiedzią zarówno na surowe wymagania w zakresie bezpieczeństwa, jak i coraz ostrzejsze normy środowiskowe. Aby poprawić osiągi, inżynierowe marki opracowali zaawansowaną technologicznie mieszankę GreenChili 2.0, która bardziej równomiernie rozprowadza składniki chemiczne w oponie. Efektem są silniejsze wiązania między polimerami, co pozwala zapobiegać deformacji opony podczas jazdy i zmniejsza jej opór toczenia. Specjalnie zaprojektowany został również wzór bieżnika, który jest uzależniony od rozmiaru opony. Jego środkowa część składa się z trzech, czterech lub pięciu rowków obwodowych, co przekłada się na optymalną przyczepność i większe bezpieczeństwo.

– Nowy model z jednej strony utrzymuje wszystkie parametry bezpieczeństwa, które opona powinna spełniać, tzn. hamowanie na mokrej nawierzchni, a z drugiej poprawia parametry z oporem toczenia i przebiegiem. Udało nam się to, co teoretycznie wydawało się niemożliwe, tzn. wydłużyć przebieg o ponad 20 proc. przy jednoczesnym ograniczeniu oporów toczenia. Dzięki temu samochody, które zużywają tradycyjne paliwo, będą mogły to spalanie ograniczyć, a te, które używają elektrycznego napędu, będą mogły wydłużyć zasięg – dodaje Dariusz Wójcik.

Jak zauważa, sytuacja branży oponiarskiej jest uzależniona od sprzedaży nowych samochodów, a w Polsce rynek wygląda pod tym względem bardzo dobrze. W ubiegłym roku na polskim rynku zarejestrowano ponad 600 tys. nowych samochodów.

 To przekłada się na wzrost sprzedaży opon zarówno w kategorii aut osobowych, jak i aut dostawczych. Sprzedaż nowych samochodów, a wśród nich klasa premium, rośnie szybciej, bo jest to wzrost powyżej 12 proc. i przekłada się to również na strukturę rynku opon sprzedawanych w Polsce – mówi Dariusz Wójcik.

Komunikat (c) Newseria Innowacje


1. Nowe przyczepy samochodowe
2. Porównaj ceny przyczep
3. Akcesoria do przyczep!
Katalog →


4

Powstaje nowoczesne centrum kosmiczne na Śląsku

Artykuł Powstaje nowoczesne centrum kosmiczne na Śląsku został opublikowany w serwisie PrzyczepyMarter.pl i stanowi propozycję do przeczytania do glównej publikacji Branża motoryzacyjna musi nadgonić z cyfryzacją
Powstaje nowoczesne centrum kosmiczne na Śląsku. Polscy naukowcy chcą zbudować unikatowego w skali światowej satelitę, zdolnego do przetwarzania zdjęć jeszcze na orbicie
– Powstanie laboratorium planowania, analizy i kontroli misji oraz laboratorium optyki, laboratorium sztucznej inteligencji oraz analizy zdjęć satelitarnych. Głównym celem powstania Śląskiego Centrum Badawczo-Rozwojowego Technik Kosmicznych jest to, aby KP LABS umocniło się na polskim rynku space. Mamy już ogromne kompetencje, bardzo dużą wiedzę, a teraz dzięki tej infrastrukturze będziemy mogli jeszcze bardziej wykorzystać swój potencjał – mówi agencji informacyjnej Newseria Innowacje Rafał Żogała, kierownik projektu w KP LABS.

Śląskie Centrum Badawczo-Rozwojowe Technik Kosmicznych jest już w trakcie budowy. Budynek będzie oddany do użytku pod koniec 2020 roku. Do prac nad powołaniem centrum zaproszono inżynierów z firmy KP Labs, którzy wygrali konkurs Copernicus Hackaton, organizowany przez Komisję Europejską. W jego ramach opracowano oprogramowanie wykorzystujące sztuczną inteligencję do przetwarzania oraz analizowania zdjęć satelitarnych.

Pierwszym projektem realizowanym w nowo powstałym centrum będzie konstrukcja satelity Intuition-1, zaprojektowanego z myślą o przeprowadzaniu obserwacji z wykorzystaniem instrumentu hiperspektralnego. Satelita zostanie wyposażony w najwydajniejszy komputer pokładowy na świecie, który będzie zdolny do analizowania obrazów już na orbicie okołoziemskiej. Systemy przetwarzania danych wykorzystają głębokie sieci neuronowe. Informacje zebrane przez satelitę zostaną wykorzystane do analizy terenu na potrzeby rolnictwa, leśnictwa czy w projektach dotyczących ochrony środowiska.

– Naszym kluczowym założeniem jest zbudowanie satelity unikatowego na skalę światową w danej chwili, ponieważ będzie nam dawał możliwości wykonywania zdjęć hiperspektralnych. Dzięki wysoce wydajnemu komputerowi pokładowemu będziemy mogli również te zdjęcia obrabiać już na orbicie, dzięki czemu zaoszczędzimy bardzo wiele środków finansowych i czasowych przy przesyłaniu danych zebranych na orbicie na Ziemię – tłumaczy ekspert.

Zakres prac gliwickiego centrum badawczo-rozwojowego nie ograniczy się jedynie do budowy małych satelitów. W ramach kompleksu powstanie także obserwatorium naukowe przystosowane do prowadzenia komunikacji optycznej z satelitami oraz laboratoria badawcze wyspecjalizowane w analizie zdjęć satelitarnych i opracowywaniu algorytmów sztucznej inteligencji, nowych układów nawigacyjnych czy innowacyjnych systemów komunikacji. Kompleks ma prowadzić komplementarne badania w zakresie technologii kosmicznych.

– Ważnym pomieszczeniem w naszym centrum będzie cleanroom, pomieszczenie o kontrolowanych warunkach środowiskowych, w którym integrowane będą elementy lotne, które w późniejszym czasie będą implementowane w satelicie – mówi Rafał Żogała.

Nad własnym satelitą pracują także naukowcy z Centrum Badań Kosmicznych PAN, którzy podjęli ścisłą współpracę z organizatorami programu NASA IMAP. Na pokładzie satelity IMAP, którego celem będzie badanie promieniowania kosmicznego oraz oddziaływania heliosfery na otoczenia galaktyczne Słońca, znajdzie się fotometr dwukanałowy GLOWS. Przyrząd opracowany we współpracy z naukowcami z Uniwersytetu w Bonn oraz Uniwersytetu w Bochum posłuży do obserwacji fluorescencyjnej poświaty heliosferycznej.

Polskie satelity trafią wkrótce również na pokład Międzynarodowej Stacji Kosmicznej, gdzie zostaną przygotowane do samodzielnych misji. Nanosatelity Światowid i KRAKsat stworzono do prowadzenia obserwacji Ziemi oraz zórz polarnych. Obie jednostki zostały opracowane przez inżynierów z  wrocławskiej firmy SatRevolution w ramach platformy NanoBus. Służy ona do projektowania zminiaturyzowanych, budżetowych satelitów zbudowanych w oparciu o moduły o objętości jednego litra. Światowid i KRAKsat zostaną wyniesione w przestrzeń kosmiczną już 17 kwietnia tego roku.

Polscy naukowcy coraz częściej angażują się w rozwój międzynarodowych projektów kosmicznych. Inżynierowie Polskiej Agencji Kosmicznej chcą uczestniczyć w projekcie budowy międzynarodowej stacji księżycowej Gateway m.in. przy przygotowaniu lądowników kosmicznych na potrzeby tej misji czy w procesie opracowywania narzędzi z branży robotyki kosmicznej.

Według analityków z firmy Research and Markets wartość globalnego rynku technologii kosmicznych w 2018 roku wyniosła 360 mld dol. Przewiduje się, że do 2026 roku wzrośnie ona do 558 mld dol. przy średniorocznym tempie wzrostu na poziomie 5,6 proc.

Komunikat (c) Newseria Innowacje
REGIONY
Wiadomości Aleksandrów Wiadomości Aleksandrów Łódzki Wiadomości Andrespol Wiadomości Będków Wiadomości Bedlno Wiadomości Bełchatów Wiadomości Biała Druga Wiadomości Biała Rawska Wiadomości Białaczów Wiadomości Bielawy Wiadomości Bolesławiec Wiadomości Bolimów Wiadomości Brąszewice Wiadomości Brójce Wiadomości Brzeziny Wiadomości Brzeźnio Wiadomości Buczek Wiadomości Budziszewice Wiadomości Burzenin Wiadomości Błaszki Wiadomości Chąśno Wiadomości Cielądz Wiadomości Czarnocin Wiadomości Czarnożyły Wiadomości Czastary Wiadomości Czerniewice Wiadomości Dąbrowice Wiadomości Dalików Wiadomości Daszyna Wiadomości Dmosin Wiadomości Dobroń Wiadomości Dobryszyce Wiadomości Domaniewice Wiadomości Drużbice Wiadomości Drzewica Wiadomości Działoszyn Wiadomości Dłutów Wiadomości Galewice Wiadomości Gidle Wiadomości Godzianów Wiadomości Gomunice Wiadomości Góra Świętej Małgorzaty Wiadomości Gorzkowice Wiadomości Goszczanów Wiadomości Grabica Wiadomości Grabów Wiadomości Głowno Wiadomości Głuchów Wiadomości Inowłódz Wiadomości Jeżów Wiadomości Kamieńsk Wiadomości Kiernozia Wiadomości Kiełczygłów Wiadomości Kleszczów Wiadomości Klonowa Wiadomości Kluki Wiadomości Kobiele Wielkie Wiadomości Kocierzew Południowy Wiadomości Kodrąb Wiadomości Koluszki Wiadomości Konopnica Wiadomości Konstantynów Łódzki Wiadomości Kowiesy Wiadomości Krośniewice Wiadomości Krzyżanów Wiadomości Ksawerów Wiadomości Kutno Wiadomości Lgota Wielka Wiadomości Lipce Reymontowskie Wiadomości Lubochnia Wiadomości Lutomiersk Wiadomości Lututów Wiadomości Maków Wiadomości Masłowice Wiadomości Mniszków Wiadomości Mokrsko Wiadomości Moszczenica Wiadomości Nieborów Wiadomości Nowa Brzeźnica Wiadomości Nowe Ostrowy Wiadomości Nowosolna Wiadomości Nowy Kawęczyn Wiadomości Opoczno Wiadomości Oporów Wiadomości Osjaków Wiadomości Ostrówek Wiadomości Ozorków Wiadomości Pabianice Wiadomości Pajęczno Wiadomości Paradyż Wiadomości Parzęczew Wiadomości Pątnów Wiadomości Pęczniew Wiadomości Piątek Wiadomości Piotrków Trybunalski Wiadomości Poddębice Wiadomości Poświętne Wiadomości Przedbórz Wiadomości Radomsko Wiadomości Rawa Mazowiecka Wiadomości Ręczno Wiadomości Regnów Wiadomości Rogów Wiadomości Rokiciny Wiadomości Rozprza Wiadomości Rusiec Wiadomości Rząśnia Wiadomości Rzeczyca Wiadomości Rzgów Wiadomości Sadkowice Wiadomości Sędziejowice Wiadomości Siemkowice Wiadomości Sieradz Wiadomości Skierniewice Wiadomości Skomlin Wiadomości Sokolniki Wiadomości Stryków Wiadomości Strzelce Wiadomości Strzelce Wielkie Wiadomości Sulejów Wiadomości Sulmierzyce Wiadomości Świnice Warckie Wiadomości Szadek Wiadomości Szczerców Wiadomości Sławno Wiadomości Słupia Wiadomości Tomaszów Mazowiecki Wiadomości Tuszyn Wiadomości Ujazd Wiadomości Uniejów Wiadomości Warta Wiadomości Wartkowice Wiadomości Widawa Wiadomości Wielgomłyny Wiadomości Wieluń Wiadomości Wieruszów Wiadomości Wierzchlas Wiadomości Witonia Wiadomości Wodzierady Wiadomości Wola Krzysztoporska Wiadomości Wolbórz Wiadomości Wróblew Wiadomości Zadzim Wiadomości Zapolice Wiadomości Żarnów Wiadomości Zduńska Wola Wiadomości Zduny Wiadomości Żelechlinek Wiadomości Zelów Wiadomości Zgierz Wiadomości Żychlin Wiadomości Żytno Wiadomości Złoczew Wiadomości Ładzice Wiadomości Łanięta Wiadomości Łask Wiadomości Łęczyca Wiadomości Łęki Szlacheckie Wiadomości Łódź Wiadomości Łowicz Wiadomości Łubnice Wiadomości Łyszkowice
REKLAMA
Części do Przyczep
Oferta →
POPULARNE
›  Święto Truskawki Buczek 2019: kto wystąpi, program, atrakcje!
›  V Krajowe Święto Truskawki Buczek 2019: Program Buczkowskiej Truskawki
›  Stacja Benzynowa: Gdzie Kupić ViaToll dla Przyczep Samochodowych
›  Jak zarejestrować przyczepę samochodową i tanio ubezpieczyć?
›  Jarmark Łaski 2019 Program Dni Łasku i Kto Wystąpi na Scenie?
›  Przyczepa lekka na resorach z amortyzatorem czy osi skrętnej?
›  Czy można ciągnąć przyczepę dwuosiową na kat. B prawa jazdy?
›  Tunel średnicowy Łódź: Budowa i przebieg pod centrum miasta
›  Motocyklowy Zlot Gwiaździsty Częstochowa 2019 Jasna Góra
›  Serwis Klimatyzacja Samochodowa Łask TopAuto: Dojazd do klienta
›  Samochód terenowy Willys MB: Budowa i historia kultowego modelu
›  Czym odtworzyć plik filmowy DAV? Jak przerobić plik na AVI?
›  Na co zwrócić uwagę, kupując autocasco?
›  Tema: Przyczepy Samochodowe ze Świdnika i Wasze Opinie o Modelach
›  Hamulec najazdowy AL-KO w nowych przyczepach samochodowych Neptun
›  Jak kupić tanio przyczepę kempingową? Podróżowanie przyczepą
›  Jak Wybrać Ubezpieczenie OC lub AutoCasco w Porównywarce Polis Online?
›  Łask: Zbiórka Odpadów Wielkogabarytowych Kwiecień 2019
›  Jaka przyczepa na budowę? Prace budowlane dla początkujących
›  Przyczepy do samochodów osobowych: gdzie kupić i jak konserwować?
›  Pasy transportowe rodzaje, gdzie kupić? Sprawdź teraz ofertę
›  Przyczepy Niewiadów: Kultowa przyczepa kempingowa z Polski
›  Historia światowej i polskiej motoryzacji opisana w kilku słowach
›   Holowanie przyczepki samochodowej 2019: Prawo jazdy B, B96, B+E
›  Przyczepy podłodziowe Neptun do transportu łodzi i skuterów wodnych
›  Przyczepa motocyklowa Neptun Moto2 i Moto3 do transportu motorów
›  Przyczepa platforma niskopodwoziowa pod ule quady mini samochody
›  Przyczepki samochodowe skrzyniowe lekkie Neptun N7-263 rt
›  Wypożyczalnia Sklep Przyczep Samochodowych do 750 KG w Łasku
›  Włochy przyczepą kempingową: Podróżowanie, Koszty, Atrakcje
›  Pozycjonowanie stron portal motoryzacyjny PrzyczepyMarter w Google
›  Technologie inteligentne wkraczają do lotnictwa
›  Prestiżowe Grand Prix Monako Formuły 1: termin relacja tv program wyniki
›  Wakacje: Jazda z przyczepą kempingową technika i bezpieczeństwo!
›  Ubezpieczenia OC/AutoCasco/NNW przez internet! Kto może skorzystać?
›  Pasy transportowe: Sposoby mocowania i zabezpieczenia ładunków w transporcie
›  Ceny benzyny w wakacje mogą spaść w przypadku decyzji o zwiększeniu wydobycia
›  Przyczepą kempingową na Nordkapp: Atrakcje Szwecja i Norwegia
›  Zbrojeniówka rozwija ultranowoczesne technologie na polu walki
›  Pasy transportowe z napinaczem do mocowania dużych ładunków
›  Przyczepa Kempingowa: Wypożyczalnie świętokrzyskie. Oferty na wakacje!
›  Wkrótce na drogi wyjadą pierwsze polskie elektryczne samochody dostawcze
›  
›  Polacy coraz chętniej sięgają po ekologiczną i krajową żywność
›  Grywalizacja staje się coraz częstszym narzędziem motywacji pracowników i klientów
›  Firmy pod coraz większą presją cyfrowej transformacji
›  S
›  Autonomiczne roboty wkraczają do przemysłu i inteligentnych metropolii
›  Udane wakacje rodzinne z przyczepą kempingową przez Słowację!
›  WWF Polska: Za 20 lat w niektórych miejscach w Polsce może zabraknąć wody
PRZYCZEPY
Popularne przyczepy samochodowe Neptun 16/Czerwiec/2019 (08:22) w serwisie PrzyczepyMarter.pl
Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N13-263 2 kps [GN156]

  Cena brutto (z VAT) 6550.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 rt [GN149]

  Cena brutto (z VAT) 3750.00 PLN
  3 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rt [GN099]

  Cena brutto (z VAT) 2700.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N7-221 pm3 [GN202]

  Cena brutto (z VAT) 2300.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 kps PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY NORDICA//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-263 2 kps [GN125]

  Cena brutto (z VAT) 4600.00 PLN
  1 produkt dostępny
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rtr resor PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 rtr resor [GN190]

  Cena brutto (z VAT) 3100.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-210 rt [GN213]

  Cena brutto (z VAT) 2600.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY MOTOCYKLOWE//SKLEP

Neptun Przyczepa Motocyklowa N6-220 pm2 [GN064]

  Cena brutto (z VAT) 2150.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY RUSTIK//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-236 2 rt [GN100]

  Cena brutto (z VAT) 3600.00 PLN
  2 produkty dostępne
Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw PrzyczepyMarter
NEPTUN PRZYCZEPY TRAILWOOD//SKLEP

Neptun Przyczepa Samochodowa N7-253 tw [GN115]

  Cena brutto (z VAT) 3400.00 PLN
  1 produkt dostępny
REKLAMA
Części do Przyczep
Oferta →
Formy dostawy Formy płatności Zwroty/Reklamacje Mój koszyk Moje zamówienia Pomoc
Wiadomości Łódzkie Przyczepy Części/Akcesoria Nowe Opony Wydarzenia Biznes Black Friday Prawo jazdy Blog
Polityka prywatności Regulamin serwisu Mapa serwisu Kontakt
YouTube Facebook Twitter
© 2019 PrzyczepyMarter.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

Sklep PrzyczepyMarter.pl
95-082 Przygoń, Łąkowa 3, gmina Dobroń, Łódzkie
Telefon: +48 696 426 746 • E-mail: blog@przyczepymarter.pl

Kup nowe opony przez internet, wykorzystując motoryzacyjną platformę e-commerce PrzyczepyMarter! W ofercie sklepu znajdziesz nowe opony online dla różnych pojazdów i w różnych rozmiarach - od opon dla samochodów osobowych po duże opony rolnicze i dla ciężarówek! W sklepie motoryzacyjnym online PrzyczepyMarter z oponami na każdy sezon prezentowane są tylko oferty wiarygodne i sprawdzone przez użytkowników pojazdów. Oferta cenowa nowych opon wszelkiego rodzaju została przygotowana na każdą kieszeń... Aktualna oferta to przeszło 2 tysiące różnych modeli opon letnich i opon zimowych różnych kategorii dla każdego!
Katalog Przyczep →
PrzyczepyMar
ter